Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
we gebruiken een userform om pallet id's te scannen (laden). Op het moment dat de userform geopend wordt, knippert de cursor in het invoerveld. Na ongeveer 5 seconden stopt de cursor met knipperen. Het probleem is dat de cursor moet knipperen, anders wordt de "scan" niet overgenomen in het invoerveld.

Iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat de cursor blijft knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
wellicht wat meer info... welke software is dit, speciale handheld apparaten of op een pc.. etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Heb je toegang tot de broncode van dit stukje software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een userform in excel 2010. Onderstaand het stukje code waarin dit gebeurt:

Private Sub CMBPalletID_Change()
Sheets("Pakbon").Visible = True
On Error Resume Next

lLoc = Me.CMBPalletID.ListIndex
If lLoc = -1 Then
Me.CMBPalletID.SetFocus
MsgBox "Dit palletnummer bestaat niet, deze ID wordt niet geladen, ID svp handmatig toevoegen."

Exit Sub
End If

Dim R As Integer
R = CMBPalletID.ListIndex + 1
TXTElweOrdernummer = Sheets("Order Elwe Binnenkomst").Cells(R, 1)
TXTNaamklant = Sheets("Stock").Cells(R, 2)
TXTSubklant = Sheets("Stock").Cells(R, 3)
TXTArtikelnummer = Sheets("Stock").Cells(R, 7)
TXTOmschrijving = Sheets("Stock").Cells(R, 6)
TXTAantalOpPallet = Sheets("Stock").Cells(R, 9)
TXTOrdernummer = Sheets("Stock").Cells(R, 4)
TXTSoortpallet = Sheets("Stock").Cells(R, 8)
TXTLaaddatum = Now()
TXTPakbonnummer = Sheets("Pakbon").Cells(lastrow + 2, 2).Value

End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Deze regel even weghalen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat sowieso, maar die code loopt bij het wijzigen van een veld. T zou me verbazen als die steeds na 5 sec wordt afgetrapt. Is dit in ontwikkeling of wetkte het wel en nu niet meer? Zo ja, wat is er dan veranderd?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 16:02
Hoe wordt het form geopend? Met .Show(vbModal) ?
Staan er misschien andere formulieren of werkboeken open die periodiek een focus zetten en daarmee de focus 'stelen' van het invoerveld? Of is er nog code in het formulier die een ander control de focus geeft?

[ Voor 16% gewijzigd door biomass op 10-09-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er staat verder niets open: het is 1 voorraad bestand, 1 user, 1 bewerking tegelijk. Het vreemde is (valt nu eigenlijk pas op), dat in een userform de cursor na een aantal seconden stopt met knipperen. Als je - zodra de cursor niet meer knippert) een keer op de muis klikt, knippert deze weer een paar seconden. Indien handmatig data worden ingevoerd is dit geen probleem, maar blijkbaar wel bij het scannen van een barcode.

Het is op te lossen met refreshen on time, bv na 4 seconden telkens, maar hierbij is dan weer het probleem dat dit zo vaak gebeurt als ingesteld, ongeacht of je gereed bent of niet.

Ik kan er verder helemaal niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het ophouden met knipperen kan ik bevestigen. :) Een userform met één textbox, zonder enige code vertoont hetzelfde gedrag. Na openen knippert de cursor 4 of 5 keer en stopt dan. Na elke toetsaanslag of muisklik herhaalt zich dat.

Lijkt me toch een probleempje in de aansluiting van de scanner. Veel scanners simuleren gewoon een toetsenbord en een scan zou hetzelfde effect moeten hebben als het indrukken van een toets. En toetsaanslagen worden zonder probleem doorgegeven aan de textbox.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1