Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:33
Ik zag vandaag dit nieuwsartikel voorbij komen en daarin staan de volgende quotes:
De dood van twee bezoekers van het Belgische dancefestival Tomorrowland deze zomer, was drugsgerelateerd. Het Antwerpse parket bevestigt dat uit onderzoek is gebleken dat de twee vrouwen zijn overleden door een watervergiftiging na xtc-gebruik.
En:
De vrouwen overleden aan een watervergiftiging, die het gevolg was van het drugsgebruik in combinatie met verschillende omgevingsfactoren. "Door de combinatie van drugs, het zweten door de warme temperaturen en mogelijk het dansen hebben de twee vrouwen overmatig water gedronken", zegt het parket tegen de VRT. "Die zogenoemde waterintoxicatie heeft tot de dood geleid."
Nu vraag ik mij af, waarom dit zo expliciet als een drugsgerelateerd overlijden vermeld wordt? Als de oorzaak watervergiftiging zou zijn, wat heeft dat dan met drugs te maken?

Als ik het goed begrijp kun je een watervergiftiging tenslotte ook prima oplopen zonder het gebruik van XTC (of een andere drug) vooraf. Of wordt dit feitje nu voor het gemak meegenomen zodat het weer als cijfertje gebruikt kan worden in de stats voor drugsdoden? Ik denk dat, als die dames echt zo extreem veel water gedronken hebben, dat ze ook die klachten ook ontwikkeld hadden zonder het gebruik van XTC!

Het is deze zomer natuurlijk voor langere tijd best wel ontzettend warm geweest en dat alleen al is een reden om meer water te drinken! Veel festivals hadden om die reden tenslotte ook extra waterpunten ingericht omdat het anders gewoon niet uit te houden zou zijn geweest.

Ik ben zelf begin augustus nog naar een festival (Airforce voor de geinteresseerde :)) geweest bij 30+ graden. Daar heb ik ook een aantal pillen XTC gebruik en ook heb ik echt non-stop water lopen drinken. Daarbij was ik wel zo hard aan het zweten dat de eerste 5 uur op het feest het water niet eens de kans kreeg om urine te worden, dat werd vrijwel meteen weer uitgezweet :D Maar dan nog. Hoeveel water moet een persoon onder dergelijke omstandigheden wel niet drinken om zo'n vergiftiging te krijgen zeg?

Volgens deze site zijn je nieren in staat om tot 1 liter water per uur te verwerken en dat zou dus ook de theoretische max moeten zijn van wat je drinkt, als je flink zweet raak je natuurlijk meer kwijt, maar dan nog is 1 liter per uur de max.

Wel heb ik op dat festival bijvoorbeeld af en toe nog een biertje of cola gedronken, gewoon puur om soms eens ff iets voor de smaak te hebben tussen al dat water door. Is dat misschien ook iets? Dat ik daardoor af en toe nog iets met natrium/kalium binnenkreeg?

Zijn er hier toevallig mensen die wel eens te maken gehad hebben met watervergiftiging of misschien een EHBO bezoek tijdens een feest ivm XTC? Ben wel benieuwd hoe erg dit nou echt te maken heeft met elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Spooksel op 10-09-2018 14:29 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50
Ja, ze zouden waarschijnlijk ook overleden zijn als ze zoveel hadden gedronken zonder XTC. De vraag is alleen, hadden ze zonder de XTC ook zoveel gedronken? Vermoedelijk niet, want XTC veroorzaakt o.a. een droge mond, wat dus een trigger is om extra water te drinken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De grens waarbij watervergiftiging optreedt wordt onder invloed van XTC verlaagd. Een gezond iemand kan in korte tijd 15 liter water drinken. Iemand onder invloed van XTC kan slechts 5 liter water drinken.

Mooi artikel hierover: https://www.hpdetijd.nl/2...eel-dodelijke-combinatie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 13:29
Sommige drugs zorgen dat je veel wilt drinken (je dorstig wordt), zonder het gebruik van de drugs was dit dus waarschijnlijk niet gebeurt.

Je zou het dus kunnen zien als een door drugs geinduceerde overmateige waterinname.

[ Voor 4% gewijzigd door Wannial op 10-09-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Skyaero schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:40:
De grens waarbij watervergiftiging optreedt wordt onder invloed van XTC verlaagd. Een gezond iemand kan in korte tijd 15 liter water drinken. Iemand onder invloed van XTC kan slechts 5 liter water drinken.

Een gezond iemand kan zeer zeker geen 15l water drinken in een korte tijd, en ook die 5l kan bij een gezond iemand al problemen opleveren.

Het verschilt sterk per persoon hoe snel je er last van krijgt, maar je kan 3l in een uur tijd zonder te eten of het aan te vullen met elektrolyten aanhouden als 'te veel'.

Je hebt echter wel gelijk dat mensen die XTC gebruikt hebben een lagere tolerantie hebben door hyponatrienemie, het feit dat drugsgebruikers snel een droge mond krijgen helpt ook zeer zeker niet.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2018 14:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Wannial schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:43:
Sommige drugs zorgen dat je veel wilt drinken, zonder het gebruik van de drugs was dit dus waarschijnlijk niet gebeurt.

Je zou het dus kunnen zien als een door drugs geinduceerde overmateige waterinname.
Of andersom, als je XTC gebruikt wordt aangeraden om genoeg water te drinken, omdat je door de XTC sneller uitdroogt dan normaal. Tegelijkertijd is door het XTC gebruik de LD50 lager.

En dan heb je nog een advies om maar genoeg te drinken omdat het zo warm was tijdens het festival.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Ok, dus de drugs zorgt ervoor dat je eerder aan je tax zit. Maar zouden de omstandigheden qua temperatuur ermee te maken kunnen hebben?

Zoals ik zei dat ik zelf ook wat gebruikt had en daarbij best veel water dronk bij 30+ graden. Ik stond zo hard te zweten dat ik het idee had het sneller kwijt te raken dan erbij te kunnen drinken. Then again, misschien is dat idee exact wel wat het gevar vormt?

Anyway, wat als het niet zo debiel heet was geweest en ik daardoor minder had gezweet. Dat ik er dan wellicht wel meer last van gehad had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:34
XTC zorgt ervoor (via het hormoon ADH) dat de nieren minder water uitscheiden.

Combineer dat met een droge mond waardoor je juist meer gaat drinken en je hebt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Spooksel schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:48:
Ok, dus de drugs zorgt ervoor dat je eerder aan je tax zit. Maar zouden de omstandigheden qua temperatuur ermee te maken kunnen hebben?

Zoals ik zei dat ik zelf ook wat gebruikt had en daarbij best veel water dronk bij 30+ graden. Ik stond zo hard te zweten dat ik het idee had het sneller kwijt te raken dan erbij te kunnen drinken. Then again, misschien is dat idee exact wel wat het gevar vormt?

Anyway, wat als het niet zo debiel heet was geweest en ik daardoor minder had gezweet. Dat ik er dan wellicht wel meer last van gehad had?
Watervergiftiging is niet dat je teveel water binnen krijgt, het gaat om de elektrolyten die je *niet* binnen krijgt en mede door zweten/urinere wel kwijt raakt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Helder artikel, tnx :)

Ook apart ook dit stukje:
Vrouwen lopen extra risico
Vooral vrouwen lopen het risico dat grote hoeveelheden vocht de hersenen en het hart binnendringen, met fatale gevolgen. Uit een onderzoek dat op het Awakenings, een grootschalig zomerfestival in Amsterdam, werd uitgevoerd, bleek een kwart van alle vrouwen die onder invloed van MDMA was een milde vorm van watervergiftiging te hebben, terwijl dat bij de mannen maar 3% was. Volgens Niesink komt dit doordat het natriumgehalte van vrouwen sneller verstoord raakt door een interactie met het vrouwelijk hormoon oestrogeen.
Dang.
Chiron schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:52:
[...]

Watervergiftiging is niet dat je teveel water binnen krijgt, het gaat om de elektrolyten die je *niet* binnen krijgt en mede door zweten/urinere wel kwijt raakt.
Ja ok, dus doordat ik bijvoorbeeld af en toe ook nog eens een biertje/colaatje dronk kreeg ik dat alsnog binnen dan?

[ Voor 18% gewijzigd door Spooksel op 10-09-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011

Nogne

>.<

Ik denk dat, als die dames echt zo extreem veel water gedronken hebben, dat ze ook die klachten ook ontwikkeld hadden zonder het gebruik van XTC!
Dat klopt zeker, alleen is de aanleiding om veel water te drinken het XTC gebruik.
Nu vraag ik mij af, waarom dit zo expliciet als een drugsgerelateerd overlijden vermeld wordt? Als de oorzaak watervergiftiging zou zijn, wat heeft dat dan met drugs te maken?
Omdat het een drugsgerelateerde dode is, dit niet vermelden of ontkennen is de feiten verdraaien.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 17:50

blaatschaaap

schaap

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, binnen mijn vriendenkring is het ook nog nooit voorgekomen. Ik kan me wel voorstellen dat iemand teveel water naar binnen giet tijdens het gebruik van drugs. Drugs gooit je perceptie van tijd in de war en vooral op hogere doseringen hebben sommige mensen niet meer veel besef van hoe en wat. Dat in combinatie met de droge mond kan ervoor zorgen dat mensen teveel water drinken.

Nou heb ik wel het idee dat je wel erg van het padje moet zijn of erg onverantwoord bezig moet gaan om in zo'n situatie terecht te komen. Ik heb zelf al aardig wat feestjes achter de rug en heb nog nooit last gehad van teveel of te weinig water. Ik drink wel regelmatig maar geen glazen tegelijk. In mijn vriendenkring is dit ook nog nooit voorgekomen.

Dat dit in het nieuws zo benadrukt wordt is volgens mij vooral om het taboe dat op drugs zit te behouden. Als er iemand gewond raakt of overlijd vanwege een vechtpartij tijdens het uitgaan dan wordt er ook niet in het nieuws vermeld dat de vechtpartij een gevolg was van alcoholgebruik.

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 22:12

Rmg

Spooksel schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:48:
oals ik zei dat ik zelf ook wat gebruikt had en daarbij best veel water dronk bij 30+ graden. Ik stond zo hard te zweten dat ik het idee had het sneller kwijt te raken dan erbij te kunnen drinken. Then again, misschien is dat idee exact wel wat het gevar vormt?
Ding, zoek maar een koelkast uit, we hebben een prijswinnaar.

XTC geeft je al een droge bek, door dat het warm is denk je van OH IK MOET ECHT GOED DRINKEN en onder invloed doe je waarschijnlijk ook nog extra je best ook.
Integendeel je hebt juist het meeste risico gelopen nou, door het zweten gaat je natrium gehalte alleen maar meer omlaag. Sowieso is het handig om je water en pillen inname bij te houden scheelt per ongeluk te vroeg bijnemen of teveel zuipen, af en toe wat anders drinken dan water is slim, wat zout binnenkrijgen ook.

Ik heb wel een kennis gehad die er last van heefd had, meerdere risico factoren, vrouw, lage bloeddruk, lichtgewicht, warm weer. Die was optijd bij de EHBO, FF wat rustig aan en wat zout er in en het ging weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 10-09-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:03
Zoals hierboven wordt benoemd is een waterintoxicatie wel degelijk het gevolg van XTC. Enerzijds omdat je dorst krijgt vanwrre een droge mond en daardoor te veel drinkt, anderzijds doordat je veel zweet (door activiteit) en daardoor water met ook zouten verliest (en nog meer drinkt). De elektrolyten raken uit balans wat uiteindelijk kan zorgen voor onder andere zwelling van je hersenen of bijvoorbeeld tot hartritmestoornissen.

Het is dus een indirect gevolg van drugs, die anders niet zou zijn opgetreden.

Een ander risico hiervoor is bijvoorbeeld veel sporten op hoog niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37
Pepper92 schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:05:
Zoals hierboven wordt benoemd is een waterintoxicatie wel degelijk het gevolg van XTC. Enerzijds omdat je dorst krijgt vanwrre een droge mond en daardoor te veel drinkt, anderzijds doordat je veel zweet (door activiteit) en daardoor water met ook zouten verliest (en nog meer drinkt). De elektrolyten raken uit balans wat uiteindelijk kan zorgen voor onder andere zwelling van je hersenen of bijvoorbeeld tot hartritmestoornissen.

Het is dus een indirect gevolg van drugs, die anders niet zou zijn opgetreden.

Een ander risico hiervoor is bijvoorbeeld veel sporten op hoog niveau.
Exact dit: je moet geen water drinken, maar iets als ORS, is impliciet wat je zegt. Wat m'n vrouw doet tijdens hardloopevents in warm weer.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
blaatschaaap schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:01:
Dat dit in het nieuws zo benadrukt wordt is volgens mij vooral om het taboe dat op drugs zit te behouden. Als er iemand gewond raakt of overlijd vanwege een vechtpartij tijdens het uitgaan dan wordt er ook niet in het nieuws vermeld dat de vechtpartij een gevolg was van alcoholgebruik.
Ik denk eerder dat "men" het van belang vindt om te benadrukken omdat de risico's van (hard)drugs minder bekend zijn. Dat sommige mensen aggressief worden van alcohol is wel algemeen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Rmg schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:01:
[...]

Ding, zoek maar een koelkast uit, we hebben een prijswinnaar.

XTC geeft je al een droge bek, door dat het warm is denk je van OH IK MOET ECHT GOED DRINKEN en onder invloed doe je waarschijnlijk ook nog extra je best ook.

[...]

Integendeel je hebt juist het meeste risico gelopen nou, door het zweten gaat je natrium gehalte alleen maar meer omlaag. Sowieso is het handig om je water en pillen inname bij te houden scheelt per ongeluk te vroeg bijnemen of teveel zuipen, af en toe wat anders drinken dan water is slim, wat zout binnenkrijgen ook.

Ik heb wel een kennis gehad die er last van heefd had, meerdere risico factoren, vrouw, lage bloeddruk, lichtgewicht, warm weer. Die was optijd bij de EHBO, FF wat rustig aan en wat zout er in en het ging weer.
toon volledige bericht
Ja, de inname had ik wel verdeeld idd. Ben denk ik van 16u tot 00u daar geweest, bij binnenkomst een hele genomen en toen rond 19u30 een halve en om 21u30 een halve.

Verder rond 19u ofzo een enorme patat mayo naar binnen zitten scheppen, denk dat die zoutboost ook wel geholpen heeft bij het overeind blijven :D (En de non-water drankjes tussendoor)

Maargoed, een beter advies zou dan bijvoorbeeld kunnen zijn: max 1 flesje water per anderhalf uur ofzo en anders eens een aquarius/sportdrank ertussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

o.a. bij Awakenings hadden ze ook bij de watertap punten briefjes opgehangen dat je op moest letten met water+xtc max halve liter per x tijd.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, binnen mijn vriendenkring is het ook nog nooit voorgekomen. Ik kan me wel voorstellen dat iemand teveel water naar binnen giet tijdens het gebruik van drugs. Drugs gooit je perceptie van tijd in de war en vooral op hogere doseringen hebben sommige mensen niet meer veel besef van hoe en wat. Dat in combinatie met de droge mond kan ervoor zorgen dat mensen teveel water drinken.

Nou heb ik wel het idee dat je wel erg van het padje moet zijn of erg onverantwoord bezig moet gaan om in zo'n situatie terecht te komen. Ik heb zelf al aardig wat feestjes achter de rug en heb nog nooit last gehad van teveel of te weinig water. Ik drink wel regelmatig maar geen glazen tegelijk. In mijn vriendenkring is dit ook nog nooit voorgekomen.

je hele argumentatie is nogal een n=1... Je baseert alles op wat je zélf meegemaakt hebt, of je vrienden en wat in je eigen omgeving gebeurt is.
en lijkt vervolgens bepaalde informatie ook op die basis zelf af te wijzen als 'onwaarschijnlijk' omdat je dat zelf nooit meegemaakt hebt.

En vervolgens dat bericht af te doen onder het mom van "ze willen dit enkel vertellen om drugs te taboe-iseren'. Dat komt een beetje over alsof je zelf een soort van confirmation-bubble wilt scheppen om informatie die je niet bevalt, af te kunnen wijzen als onwaar.

Er is genoeg reden om gewoon dit als een feit te zien, deze twee vrouwen zijn overleden tijdens een festival door de combinatie van drugsgebruik en dus het drinken van teveel water...
Iets wat verder niet uniek is en ook als een zeker risico door andere onderzoeken bevestigd wordt.

Dat betekent verder niet dat drugsgebruik altijd dodelijk zou zijn, maar gewoon dat er dus ok bepaalde risico's aan zitten die je zeker ook zelf beter kunt meewegen... Juist ook als je zelf graag zo nu en dan er van wil genieten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[quote][b][message=56

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
RM-rf schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:14:
[...]
En vervolgens dat bericht af te doen onder het mom van "ze willen dit enkel vertellen om drugs te taboe-iseren'. Dat komt een beetje over alsof je zelf een soort van confirmation-bubble wilt scheppen om informatie die je niet bevalt, af te kunnen wijzen als onwaar.
Dat was ik die dat opperde trouwens :) En niet omdat ik per se een bepaalde waarheid wil horen ofzo, maar het was gewoon puur een gedachte die bij me opkwam toen ik dit artikel las en naar aanleiding daarvan zat te zoeken naar de symptomen van een watervergiftiging.

Op dat moment was ik dus nog niet toegekomen aan de andere kant van het verhaal, namelijk dat XTC gebruik je vochtregulering onderuit harkt en je daarbij extra dorstig maakt ook nog.

Dus al met al, ik heb weer het eea geleerd. Ik ga het zaterdag in de praktijk toepassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 14:23

15 Liter ? Over welke tijdspanne. Probeer eens 3 liter 'ad fundum'. Je zal rap kotsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
Voorlichting, voorlichting, voorlichting. Vroeger had je altijd stands van Unity (en wel eens van anderen) met voorlichting en drugstesten op de feesten zelf. Mede daardoor gebeurden er in Nederland relatief weinig ongelukken met drugs op feesten.

Weet trouwens niet of het inmiddels weer mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

RM-rf schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:14:
[...]

je hele argumentatie is nogal een n=1... Je baseert alles op wat je zélf meegemaakt hebt, of je vrienden en wat in je eigen omgeving gebeurt is.
en lijkt vervolgens bepaalde informatie ook op die basis zelf af te wijzen als 'onwaarschijnlijk' omdat je dat zelf nooit meegemaakt hebt.

Er is genoeg reden om gewoon dit als een feit te zien, deze twee vrouwen zijn overleden tijdens een festival door de combinatie van drugsgebruik en dus het drinken van teveel water...
Iets wat verder niet uniek is en ook als een zeker risico door andere onderzoeken bevestigd wordt.

Dat betekent verder niet dat drugsgebruik altijd dodelijk zou zijn, maar gewoon dat er dus ok bepaalde risico's aan zitten die je zeker ook zelf beter kunt meewegen... Juist ook als je zelf graag zo nu en dan er van wil genieten.
toon volledige bericht
TS vraagt om ervaringen, dat is wat ik typ. Ik heb geen cijfers/onderzoeken bij de hand en ben ook geen EHBO'er, dus kan ik inderdaad alleen maar vanuit mijn eigen ervaring spreken.

Je zal mij nooit horen beweren dat drugs geen risico's kennen. Ik denk dat ik beter geïnformeerd ben over de werking en effecten van drugs dan de gemiddelde festivalganger. Watervergiftiging (of uitdroging) is zeker een risico wat levensgevaarlijk kan zijn. Wat ik met het delen van mijn ervaring duidelijk wil maken is dat hoewel het zeker een risico is, de kans dat je doodgaat door watervergiftiging als gevolg van XTC gebruik niet mega groot is. Ik weet niet of je wel eens op een dancefeesten/festivals komt, ik durf er geld op in te zetten dat 90% van de bezoekers drugs gebruikt, en lang niet allemaal zullen ze zich aan de aanbevolen hoeveelheid van Trimbos houden. Als de kans op zo'n dodelijk fenomeen echt groot zou zijn, dan zouden er veel meer slachtoffers vallen (zoek voor de grap op willekeurige feestagenda maar eens op hoeveel feestjes je elk weekend kan bezoeken en hoeveel mensen er gemiddeld heengaan, je kan er vanuit gaan dat minstens 50% iets anders als alcohol gebruikt.)

blaap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:03
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, binnen mijn vriendenkring is het ook nog nooit voorgekomen.
Met dit soort dingen bestaat er natuurlijk een glijdende schaal. Hoofdpijn, geïrriteerdheid en verwardheid zijn eerste symptomen. Pas daarna kan je echt in de problemen raken. Kortom, misschien is een lichte vorm al wel voorgekomen. Dat er bij Tomorrowland 2 doden zijn gevallen betekent waarschijnlijk dat er (pure gok) 2000 mensen zijn geweest met een watervergiftiging die meer of minder klachten geeft, en waarvan er zeg 200 naar het ziekenhuis zijn gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

Pepper92 schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:46:
[...]

Met dit soort dingen bestaat er natuurlijk een glijdende schaal. Hoofdpijn, geïrriteerdheid en verwardheid zijn eerste symptomen. Pas daarna kan je echt in de problemen raken. Kortom, misschien is een lichte vorm al wel voorgekomen. Dat er bij Tomorrowland 2 doden zijn gevallen betekent waarschijnlijk dat er (pure gok) 2000 mensen zijn geweest met een watervergiftiging die meer of minder klachten geeft, en waarvan er zeg 200 naar het ziekenhuis zijn gebracht.
Zo had ik er nog niet over nagedacht, goed punt.

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd1 schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:17:
[...]

Of een sportdrank als Aquarius. Daar zit ook een mengsel van elektrolyten in en is qua smaak toch wat aangenamer.
Eens, dat werkt in principe net zo goed.

Voor het hardlopen krijgt m’n vrouw last vd berg suiker in die drankjes - ORS doet voor haar wat nodig is.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:29
Nou heb ik wel het idee dat je wel erg van het padje moet zijn of erg onverantwoord bezig moet gaan om in zo'n situatie terecht te komen. Ik heb zelf al aardig wat feestjes achter de rug en heb nog nooit last gehad van teveel of te weinig water. Ik drink wel regelmatig maar geen glazen tegelijk. In mijn vriendenkring is dit ook nog nooit voorgekomen
Ik kan het daarom ook niet vaak genoeg zeggen, blijf noteren wat je doet. Ik maak altijd een notitie aan op mijn telefoon en schrijf altijd op de minuut na wat ik doe. De hoeveelheid die ik gebruik en daarnaast ook de hoeveelheid die ik drink. Wat wél zo is, hoe meer je onder invloed bent, des te lastiger dat wordt. Anyway, de hoeveelheden binnen de perken houden en je hebt geen laat van dat probleem.

Je ziet soms mensen die een uurtje binnen zijn en al helemaal als een zombie rondlopen. Tja, dan duurt de dag nog lang en dát zijn de gevallen waarbij het fout gaat.
Pagina: 1