Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon Wevers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09-2020
Goedemiddag,

Al een tijdje heb ik last van een zeer wisselvallige wifi connectie en ik vroeg me af of iemand mij hier mee kon helpen. Wanneer ik ook maar iets download, begint de download altijd goed maar de snelheid neemt gedurende de tijd af en gaat uiteindelijk naar 0 kb/s. Soms herpakt hij zich en gaat hij weer verder, maar later in de download gebeurt het zelfde weer en het is altijd een loterij of hij daad werkelijk helemaal download. Dit heeft niet alleen tijdens het downloaden gevolgen maar ook bij het laden van internetpaginas (soms heel snel, soms heel traag etc.), bepaalde online media players dat een filmpje niet volledig wil laden en bijvoorbeeld dat mijn whatsapp-app/web op de computer telkens verbinding verliest.

Ik heb heel het internet al gezocht naar oplossingen en 1 oplossing heeft wel voor verbetering gezorgd. Dit was bij apparaatbeheer het energiebeheer van mijn internet kaarten aanpassen. Voor de rest heb ik geen oplossing gevonden en ik vroeg me af of mensen hier het zelfde probleem hebben ervaren en hier een oplossing voor hebben?

Ik bezit een HP Zbook G4, ziggo al provider met hun prachtige UBEE evw321b modem en alle drivers zijn up-to-date :-)

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Treedt ditzelfde gedrag ook op bij andere draadloze netwerken? Heb je het ook met verbinding via de kabel? Welke netwerkkaart zit in de laptop? Hoe heb je WiFi ingesteld? Welk OS gebruik je? Hebben andere apparaten ook deze problemen op dit WiFi netwerk? Verbreekt de verbinding/welke snelheid heb je/welke band (of is het band onafhankelijk)?

offtopic:
"Meer dan 1 triljoen webpagina's volgens het webteam van Bing. Hiervoor zou je meer dan 31.000 jaar nodig hebben om te lezen." :P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-09 16:26
Als ik zoek op google “download speed tapers off” krijg ik allemaal oplossingen (virusscanner uit, andere server, in torrent client download snelheid beperken etcetc.) Werkt dat allemaal niet? Wat heb je al geprobeerd?

Heb je dit probleem alleen met downloaden en niet met streamen? Kan je wel netflix/youtube 4k zonder problemen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon Wevers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09-2020
@lier
Treed dit gedrag op bij andere draadloze netwerken? Nee
Ik gebruik de kabel alleen als ik dus ga downloaden, om dit probleem niet te hebben.
Ik heb niet aan mijn WiFi instellingen gezeten, dus staan op standaard.
Netwerkkaart: Inter Dual band Wireless-AC 8265
Ik gebruik windows 10 Home en andere apparaten hebben hier geen last van (mijn oude laptop, telefoon en Ipad van vriendin).

De verbinding verbreekt soms echt helemaal (dus opnieuw verbinding maken), maar meestal gebeurt het terwijl ik gewoon wifi heb. Dan gaat de download sneldheid gaat dus van 2.2mb/s naar 0kb/s tijdens downloaden en start soms weer op, maar meestal niet (dit is gewoon als ik via het internet download, van sites zoals wetransfer, torrents doe ik op mijn andere laptop die er dus geen last van heeft). En ik gebruik de 2.4gz band, de 5gz band is op 1 of andere reden nog dramatischer.

@Laagheim
Het enige wat ik heb geprobeerd, wat ik heb gevonden is dus bij apparaatbeheer mijn energie-instellingen van mijn draadloze netwerkkaart aangepast. Wat grotendeels heeft gewerkt, maar nog steeds is het downloaden een kwelling. Nogmaals, ik doel dan op het downloaden van sites als wetransfer wat ik vaak gebruik.

Netflix heb ik zojuist even getest en doet het prima op men laptop. Youtube ook, maar bijvoorbeeld langere filmpjes van Dumpert stokt 50/% van de keren de bufferbalk halverwege en de enige optie is dan door de pagina te refreshen.

Het is dus heel specifiek en misschien is het handig om ook eens torrents te testen op deze laptop, want ik weet nu dus niet of ik daar ook problemen mee heb...