Aankoopadvies Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-08-2024
Goedemorgen dames en heren.

Ik wil graag een desktop gaan aanschaffen. Ik kom zelf enkel uit op de game pc's terwijl ik er niet perse op wil gaan gamen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen op internet. Tekstbewerking, Fox Sport kijken (voetbal) en wellicht een spel als football manager. Kan zijn dat ik dit spel helemaal niet ga spelen maar dat het in elk geval mogelijk is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit vind ik een moeilijke vraag. Ik weet niet wat ik nodig heb. Maar 1100 is wel de max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil eventueel ook een nieuw scherm gaan kopen. Dit zal dan van Samsung zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem van mijn dormen? Een systeem waarmee ik de dingen kan doen zoals hierboven beschreven. Het liefst natuurlijk ook een beetje snel. Ik heb verder niet echt verstand van inhoud. Ik lees overal dat ik 16 gb ram een videokaart GTX 1060 minimaal moet hebben tegenwoordig. Verder een core I5 8600-3,6GHZ en hexacore. maar is dit niet veel te veel of te weinig voor wat ik ermee wil doen?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kreeg uit veel hoeken te horen dat lenovo ideaal is. Ik heb er overigens ook geen problemen mee om een pc te laten bouwen mochten jullie ideeen hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben slechtziend en ik heb een vergrotingsprogramma nodig erop. Dit programma heet Zoomtekst

Ga je overklokken?
Als ik kan doen met het product wat ik ermee wil doen vind ik standaard prima

Wat verwacht je van ons?[i]
Wellicht wat opties waar ik naar kan kijken en het verschil tussen bepaalde opties.

Erg bedankt alvast voor het meedenken!

Groettjes.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is redelijk volledig maar we verwachten ook eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Zodra je wat gevonden hebt kan je me een berichtje sturen, dan gooi ik je topic weer open.

Succes!

Dit topic is gesloten.