Vraag

• Pieck
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-10 14:35
Momenteel gebruik ik een S7 welke ik, zo lang ik al de Galaxy lijn van Samsung gebruik, altijd voorzie van een custom rom ivm de extra features.

Nu ik voor het moment sta een ander toestel aan te schaffen twijfel ik erg tussen 2 toestellen, namelijk ;

- Nokia 7 plus
- Samsung Galaxy S8

Mijn keuze is budget gerelateerd, dus een S9 is geen optie etc, maar omdat de Nokia standaard beschikt over een kale Android versie en ik dit bij de S8 weer zelf moet verzorgen twijfel ik tussen beide toestellen.

Aankoopbedrag scheelt natuurlijk ook maar ik kijk graag naar de technische specs.

Graag hoor ik " wat jullie zouden doen, en waarom? "

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Pieck op 10-09-2018 15:26)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Pieck schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:25:
Momenteel gebruik ik een S7 welke ik, zo lang ik al de Galaxy lijn van Samsung gebruik, altijd voorzie van een custom rom ivm de extra features.

Nu ik voor het moment sta een ander toestel aan te schaffen twijfel ik erg tussen 2 toestellen, namelijk ;

- Nokia 7 plus
- Samsung Galaxy S8

Mijn keuze is budget gerelateerd, dus een S9 is geen optie etc, maar omdat de Nokia standaard beschikt over een kale Android versie en ik dit bij de S8 weer zelf moet verzorgen twijfel ik tussen beide toestellen.

Aankoopbedrag scheelt natuurlijk ook maar ik kijk graag naar de technische specs.

Alvast bedankt!
Galaxy S8 natuurlijk, die is werkelijk op ieder gebied beter dan de Nokia 7 Plus. Tussen die twee zou je in mijn ogen echt niet moeten twijfelen.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 10-09-2018 11:32 ]

Alle reacties

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Waar gebruik je de telefoons voor? En hoe intensief?

• Pieck
Daily use: whatsapp, browsen, bankieren, fotos maken, af en toe een netwerk tool.
Geen heavy YouTube user en heel soms een spelletje ( die er vaak na een dag alweer afgaat lol )

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Pieck je openingspost is al erg compleet, maar toch ontbreken er nog een aantal dingen. Zou je het volgende kunnen toevoegen;
- Budget
- Merkvoorkeur
- Eisen/wensen met betrekking tot specificaties (camera, opslag, ram, schermformaat, e.d.)

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• Pieck
@rens-br Thnx voor de opmerking, alleen twijfel ik echt tussen deze 2 toestellen.
Budget, merkvoorkeur en eisen/wensen zijn naar mijn idee daarom niet relevant - het zou 1 van deze 2 moeten worden ;)

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
Is die S7 stuk? Want ik zie in die 2 toestellen geen upgrade.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Pieck
Nee de S7 werkt nog prima, ben alleen toe aan wat anders :)

Groter scherm bijvoorbeeld, etc

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-11 18:57
Ik weet niet voor welke prijs je zo'n s8 kan krijgen, maar zoals ik het zie qua prijs, zou ik de nokia 8 overwegen.
Die is wel duurder dan de nokia 7 maar goedkoper dan de Samsung Galaxy s8...
Dus wel beetje vreemde keuze tussen die 2 qua budget...

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
De S8 is zonder twijfel de betere telefoon, heeft de betere camera, de snellere SoC en het betere scherm. Niet dat de Nokia 7 Plus slecht is, verre van zelfs... maar naast elkaar gelegd is het eenvoudig de S8 die de betere specs heeft.

Maar zoals ook al door iemand anders genoemd... is er wat mis met de S7? Want dat is qua specificaties namelijk nog steeds een prima telefoon.

Acties:
  • Beste antwoord

• NotSoSteady
  • Nu online
Pieck schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:25:

- Nokia 7 plus
- Samsung Galaxy S8

Alvast bedankt!
Galaxy S8 natuurlijk, die is werkelijk op ieder gebied beter dan de Nokia 7 Plus. Tussen die twee zou je in mijn ogen echt niet moeten twijfelen.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 10-09-2018 11:32 ]

• Pieck
Thnx, hier ging t me om ; feit dat je een S8 kunt rooten en custom rom erop kan zetten vind ik prima.
Alleen de Nokia 7 plus ziet er qua specs ook wel weer goed uit ( minder scherm, ok ) maar omdat ik al jaren Samsung gebruik zat er wellicht een mogelijkheid in eens iets anders te nemen.

En omdat ik twijfel, en geen spijt hoop te krijgen van mn aanschaf, leg ik deze vraag graag hier neer :)

• NotSoSteady
  • Nu online
Pieck schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:33:
Thnx, hier ging t me om ; feit dat je een S8 kunt rooten en custom rom erop kan zetten vind ik prima.
Alleen de Nokia 7 plus ziet er qua specs ook wel weer goed uit ( minder scherm, ok ) maar omdat ik al jaren Samsung gebruik zat er wellicht een mogelijkheid in eens iets anders te nemen.

En omdat ik twijfel, en geen spijt hoop te krijgen van mn aanschaf, leg ik deze vraag graag hier neer :)
Je kan ook de Galaxy S9 krijgen voor dit bedrag, maar dan moet je het Tele2-trucje uitvoeren.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 10-09-2018 11:36 ]

• Boermansjo
#ProductPrijsSubtotaal
1Nokia 7 Plus Zwart€ 343,-€ 343,-
1Nokia 8 (4GB ram) Blauw€ 349,-€ 349,-
1Samsung Galaxy S8 Zwart€ 455,-€ 455,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.147,-

Nokia 8 heeft dezelfde hardware (of beter) dan de S8. Als je toch het budget hebt voor een S8 waarom twijfelen met die Nokia 7 plus ?

• Pieck
NotSoSteady schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:35:
[...]

Je kan ook de Galaxy S9 krijgen voor dit bedrag, maar dan moet je het Tele2-trucje uitvoeren.
Thnx! mooi trucje idd !

Maar voor de S9 zijn er, volgens XDA developers, nog niet al te veel custom roms beschikbaar - en de Samsung skin is nu niet echt waar ik blij van wordt :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48

Croga

The Unreasonable Man

Boermansjo schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:37:
Nokia 8 heeft dezelfde hardware (of beter) dan de S8. Als je toch het budget hebt voor een S8 waarom twijfelen met die Nokia 7 plus ?
Je hebt echt wel een punt, maar het mag de volgende keer een beetje minder lomp.

De Nokia 8 is een hele mooie telefoon voor zijn prijs maar het is bij lange na niet dezelfde hardware als de S8. Het is een LCD scherm, een middelmatige camera en een verouderde SOC.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 10-09-2018 22:14 ]

• Boermansjo
Croga schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:40:
[...]

Oh ja joh?
Heeft die hetzelfde OLED scherm als de S8? Je weet wel, dat scherm wat als beste getest is overal?
Heeft ie dezelfde camera als de S8? Je weet wel, die camera die overal uit komt als beste mobiele camera?
Dezelfde CPU? Je weet wel, die Samsung Exynos die in alle tests beter scoort dan de 835?

De Nokia 8 is een hele mooie telefoon voor zijn prijs maar het is bij lange na niet dezelfde hardware als de S8. Het is een LCD scherm, een middelmatige camera en een verouderde SOC.
Ik weet niet of je via deze link het verschil kan zien : https://tweakers.net/pricewatch/compare/939031;654075/
Heb toch al verschillende opmerkingen gekregen dat de foto's mooier zijn dan die van een apple of andere samsung van collega's.

• rens-br

rens-br

Pieck schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:40:
Maar voor de S9 zijn er, volgens XDA developers, nog niet al te veel custom roms beschikbaar - en de Samsung skin is nu niet echt waar ik blij van wordt :)
Veel custom ROM's is ook niet nodig, zolang er maar de juiste zijn. Officiële LineageOS 15.1 is al een hele lange tijd beschikbaar bijv.

• Pieck
rens-br schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:03:
[...]

Veel custom ROM's is ook niet nodig, zolang er maar de juiste zijn. Officiële LineageOS 15.1 is al een hele lange tijd beschikbaar bijv.
Is dat een official? ik zie alleen nightly's..

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48

Croga

The Unreasonable Man

Yup, daar kun je heel mooi de verschillen zien. Zoals dat de Nokia zwaarder en groter is dan de Samsung terwijl de Samsung een groter scherm heeft....
Heb toch al verschillende opmerkingen gekregen dat de foto's mooier zijn dan die van een apple of andere samsung van collega's.
Alle tests op het internet zeggen wat anders..... Namelijk dat de S8 de beste camera heeft van zo'n beetje alle mobiele telefoons. Op de S9 na :-)

• rens-br

rens-br

Pieck schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:05:
Is dat een official? ik zie alleen nightly's..
Jup. Alle Officiële LineageOS ROM's zijn Nightlies. Sinds hun oprichting vorig jaar januari hebben ze nog geen één stable uitgebracht. Niet dat dat een ramp is. Op mijn OPO gebruik ik het al sinds januari vorig jaar en op twee uitzonderingen na, werkt elke nigthly gewoon perfect.

• Boermansjo
Croga schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:06:
[...]

Yup, daar kun je heel mooi de verschillen zien. Zoals dat de Nokia zwaarder en groter is dan de Samsung terwijl de Samsung een groter scherm heeft....

[...]

Alle tests op het internet zeggen wat anders..... Namelijk dat de S8 de beste camera heeft van zo'n beetje alle mobiele telefoons. Op de S9 na :-)
Mijn opmerking was waarschijnlijk wat kort door de bocht. Het ging namelijk over het budget van OP.
Voor die 100€ minder krijg je toch al een redelijke gsm die beter is dan een nokia 7 plus.

• Pieck
Iedereen bedankt voor de reacties - ik heb inmiddels voor de S8 gekozen..
Pagina: 1