Ik ben bezig met een nieuwbouw en mijn aannemer weet niet wat te doen met mijn wensen voor de 'voordeurbel'. Ik zoek hier hulp welke richting ik op moet met mijn KNX+XXter. Het huis heeft verlichting via KNX/XXter. Dat werkt naar volle tevredenheid. Ik ben verder een n00b op het gebied van KNX/XXter maar ik leer heel snel en ga nu richting oplevering van het woonhuis waar dit laatste deurbel-stukje nog in moet...
Mijn aannemer lijkt niet te snappen wat ik wil en rekent 2000 euro voor mijn voordeurbel-wensen. Zijn oplossing bied geen audio+beeld van de bezoekers . Mijn Google zoekopdrachten zeggen dat dat wél kan; voor een schappelijke prijs.
De wensen:
1) Voordeurbel die binnen normaal dingdong't op aangewezen plaatsen
2) Voordeurbel ook op smartphone overgaan via XXter app of anders
3) Leuke extra(maar niet perse noodzakelijk, afhankelijk van budget): audio en beeld via XXter app
4) Deur openen via smartphone.
Ik heb
a) KNX met XXter, ik heb (nog) geen vrije input of outputmodules
b) Een voordeur met een 'tandartsslot'. Brzrzrzrzrz en dan kun je de deur openduwen. (ik kan 'm handmatig echt op slot zetten).
c) Een meterkast direct naast de voordeur, dus gaatjes boren naar een deurbel is geen probleem.
Ik zoek advies. Dit is toch al vaker gedaan? Wie o wie helpt mij en mijn aannemer in de juiste richting.
NB: ik zag met de eerste google zoekopdracht een DoorBird. Met integratie in apps en alles wat ik wil denk ik. Wie heeft daar ervaring mee? Prijs leek heel acceptabel.

De wensen:
1) Voordeurbel die binnen normaal dingdong't op aangewezen plaatsen
2) Voordeurbel ook op smartphone overgaan via XXter app of anders
3) Leuke extra(maar niet perse noodzakelijk, afhankelijk van budget): audio en beeld via XXter app
4) Deur openen via smartphone.
Ik heb
a) KNX met XXter, ik heb (nog) geen vrije input of outputmodules
b) Een voordeur met een 'tandartsslot'. Brzrzrzrzrz en dan kun je de deur openduwen. (ik kan 'm handmatig echt op slot zetten).
c) Een meterkast direct naast de voordeur, dus gaatjes boren naar een deurbel is geen probleem.
Ik zoek advies. Dit is toch al vaker gedaan? Wie o wie helpt mij en mijn aannemer in de juiste richting.
NB: ik zag met de eerste google zoekopdracht een DoorBird. Met integratie in apps en alles wat ik wil denk ik. Wie heeft daar ervaring mee? Prijs leek heel acceptabel.
[ Voor 8% gewijzigd door Stranger__NL op 10-09-2018 12:26 . Reden: verduidelijking verhaal. ]