Zelf gemaakte UTP kabel werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 20.299 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-04 12:40
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort verhuisd, op mijn kamer zit in de muur een Cat 5e telefoon aansluiting. Die heb ik uit elkaar gehaald en omgezet naar straight voor ethernet met een RJ45 plug (volgorde onderaan), maar als ik deze in mijn modem plug en het andere uiteinde in mijn pc dan krijg ik geen verbinding en het gele driehoekje bij het interneticoontje. Kan iemand mij hierbij helpen?

Volgorde:
Wit/Geel
Geel
Wit/Groen
Blauw
Wit/Blauw
Groen
Wit/Bruin
Bruin

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Test je kabel met een tester

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maar dan ben je ervanuit gegaan dat de andere kant dezelfde kleur-volgorde heeft?

De kleuren die je noemt (en die inderdaad op bijna elke site staan) kan je ook zelf omwisselen. Dom gezegd; als je aan beide kanten maar dezelfde volgorde hanteert, werkt de kabel ook.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
Die heb ik zelf niet, kan ik wel aanschaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:33
Zou eens beginnen met fotos te maken en hier te plaatsen. En dan voornamelijk van de voorkant die als eerst de pc of router/switch in gaat.

Er zijn wat tangen en stekkers die niet het beste werk afleveren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
MAX3400 schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:09:
Maar dan ben je ervanuit gegaan dat de andere kant dezelfde kleur-volgorde heeft?

De kleuren die je noemt (en die inderdaad op bijna elke site staan) kan je ook zelf omwisselen. Dom gezegd; als je aan beide kanten maar dezelfde volgorde hanteert, werkt de kabel ook.
Ik heb ze zelf aan beide kanten gemaakt met een tang, en heb ze dubbel gecontroleerd en ze hebben 100% zeker dezelfde volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:33

Zolang je 2 koppels kruist wel ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb je wel een multimeter? Dan pin voor pin ‘doorpiepen’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
CyBeRSPiN schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:11:
Heb je wel een multimeter? Dan pin voor pin ‘doorpiepen’
Ik heb wel een multimeter, dat is een goeie. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
AndreStarTrek schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:10:
Zou eens beginnen met fotos te maken en hier te plaatsen. En dan voornamelijk van de voorkant die als eerst de pc of router/switch in gaat.

Er zijn wat tangen en stekkers die niet het beste werk afleveren namelijk.
Ik zal zometeen wat foto's maken, en plaatsen.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 10-09-2018 10:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:13
rilotjuh schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:06:
... krijg ik geen verbinding en het gele driehoekje bij het interneticoontje.
Hier ga je wel heel snel overheen.

Is dat de "er is een lokale verbinding maar geen internettoegang" driehoek?

Juuuust checking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 12:44
Kijk eens goed in de connector, gebruik wat extra licht.
De aders moeten tot aan het eind erinzitten.
Hallo allemaal,
...maar als ik deze in mijn modem plug en het andere uiteinde in mijn pc dan krijg ik geen verbinding en het gele driehoekje bij het interneticoontje.
Herstart het modem ook eens? Heb je wel WIFI verbinding?
Heb je hem wel in de goede poort van de router zitten?
Je kunt de verbindingssnelheid zien op de netwerkadaptor.

[ Voor 71% gewijzigd door The_Greater op 09-09-2018 23:27 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
eric.1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:19:
[...]

Hier ga je wel heel snel overheen.

Is dat de "er is een lokale verbinding maar geen internettoegang" driehoek?

Juuuust checking.
Hmm.. Daar had ik nog niet over nagedacht, maar na even controleren is er echt geen verbinding en staat er als ik "Change adapter options" open ook dat ik geen Ethernet kabel heb ingeplugd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rilotjuh
The_Greater schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:23:
Kijk eens goed in de connector, gebruik wat extra licht.
De aders moeten tot aan het eind erinzitten.

[...]

Herstart het modem ook eens? Heb je wel WIFI verbinding?
Heb je hem wel in de goede poort van de router zitten?
Je kunt de verbindingssnelheid zien op de netwerkadaptor.
Ik heb hem al herstart, ik heb WiFi, en als het goed is zit 'ie in de goede poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
rilotjuh schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:12:
[...]

Ik zal zometeen wat foto's maken, en plaatsen.
https://imgur.com/a/H9MNJY7
Dit is van beide pluggen die het modem ingaan, eentje is voor de zolder, een voor de woonkamer.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 10-09-2018 10:39 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Doe die pluggen sowieso maar eens opnieuw, want je hebt nu geen trekontlasting omdat de kabelmantel buiten de plug zit.

Daarnaast heb je kans dat ook al lijkt de plug goed te zijn één of meerdere aders niet goed contact maken. En daar komt een kabeltester dan weer goed van pas. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:21
Laat maar, ik heb niet goed gelezen.

[ Voor 88% gewijzigd door Jef61 op 09-09-2018 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:45
rilotjuh schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:31:
[...]

Dit is van beide pluggen die het modem ingaan, eentje is voor de zolder, een voor de woonkamer.
Auw...

De mantel van je kabel moet tot in de stekker zitten (trekontlasting), aangezien je de stekkers toch opnieuw moet doen kun je dat meteen meenemen.

Heb je wel de goede stekkers op de goede kabel gebruikt? Als in stekkers voor kabel met een soepele kern op een soepele kabel en hetzelfde voor stug?

Verder koop of leen een tester, dan weet je zeker dat je kabel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
gastje01 schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:36:
[...]

Auw...

De mantel van je kabel moet tot in de stekker zitten (trekontlasting), aangezien je de stekkers toch opnieuw moet doen kun je dat meteen meenemen.

Heb je wel de goede stekkers op de goede kabel gebruikt? Als in stekkers voor kabel met een soepele kern op een soepele kabel en hetzelfde voor stug?

Ahh, ik wist niet dat de mantel verder moest, dankjewel! En dat tweede, ik heb werkelijk geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
rilotjuh schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:39:
[...]

Ahh, ik wist niet dat de mantel verder moest, dankjewel! En dat tweede, ik heb werkelijk geen idee.
Dat heeft de maken met de metalen pennetjes in je stekker. Bij een soepele kern heb je stekkers nodig met pennetjes die door de kern van je kabel heen prikken, bij een stugge kern heb je een soort V vorm waar je de kern in klemt. (Google RJ45 stranded vs solid). Wanneer je probeert stekkers voor soepele kern op een kabel met vaste kern te zetten zullen ze buigen en waarschijnlijk slecht of geen contact maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rilotjuh
gastje01 schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:44:
[...]

Dat heeft de maken met de metalen pennetjes in je stekker. Bij een soepele kern heb je stekkers nodig met pennetjes die door de kern van je kabel heen prikken, bij een stugge kern heb je een soort V vorm waar je de kern in klemt. (Google RJ45 stranded vs solid). Wanneer je probeert stekkers voor soepele kern op een kabel met vaste kern te zetten zullen ze buigen en waarschijnlijk slecht of geen contact maken.
Ik heb van dezeAfbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/td-er.nl/wp-content/uploads/2012/11/Stranded_vs_solid_contact_lg.jpg?resize=649%2C248&ssl=1 de meest linkse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik zou zeggen test even met de multimeter (bij gebrek aan kabeltester) wat er mis gaat zodat als je beide stekkers opnieuw doet je weet waar het mis ging. De RJ45's die je hebt zouden dus met beide type kabels moeten werken maar misschien dat je met de multimeter kan zien of een of meerdere aders gewoon ergens in de kabel gebroken zijn of in de RJ45's niet contact maken.

EDIT: Gemist dat je ook een outlet hebt aangepast, hoe heb je die 'omgezet naar straight'? Heb je daar de juiste punchdown tool voor gebruikt (of een schroevendraaier die de boel gesloopt heeft...?) en welke volgorde heb je gebruikt? De standaard oranjewit, oranje etc. werkt bij de meeste outlets niet aangezien die een eigen volgorde hebben (staat er meestal op aangegeven...
Kun je een foto van de outlet uploaden met daarop duidelijk welke volgorde je hebt gebruikt?

[ Voor 38% gewijzigd door RGAT op 10-09-2018 00:22 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die volgorde van de aders ziet er wel goed uit. Neem aan dat je de connector met de tang ook goed stevig hebt aangedrukt?

Wat ik ook even zou proberen is om uit te sluiten dat het ergens anders aan ligt dan aan de kabel. Dus bij voorkeur even met een andere kabel proberen of het dan wel werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verder snap ik dit verhaal ook niet helemaal:
op mijn kamer zit in de muur een Cat 5e telefoon aansluiting. Die heb ik uit elkaar gehaald en omgezet naar straight voor ethernet met een RJ45 plug
Wat zit er aan de muur? Een RJ45-wandcontactdoos? Heb je daar ook iets aan veranderd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort verhuisd, op mijn kamer zit in de muur een Cat 5e telefoon aansluiting. Die heb ik uit elkaar gehaald en omgezet naar straight voor ethernet.
Én daar stopte ik vervolgens maar even met verder lezen....... :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 10-09-2018 00:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 08:33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Da's natuurlijk helemaal fout: iedere tweaker weet dat je een UTP kabel van woonkamer naar zolder, moet afwerken met aan elk einde een wandcontactdoos.

@TS: weet je wel zeker dat de kabel die d'r op zolder uitkomt, dezelfde is als in de woonkamer?
Zeg maar dat de twee uiteinden van beide kabels niet vredig naast elkaar hangen in de meterkast?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
Palomar schreef op maandag 10 september 2018 @ 00:09:
Verder snap ik dit verhaal ook niet helemaal:

[...]

Wat zit er aan de muur? Een RJ45-wandcontactdoos? Heb je daar ook iets aan veranderd?
Op dit moment alleen de kabel, met een connector. Er komt wel een wandcontactdoos, maar dit is even een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
Brahiewahiewa schreef op maandag 10 september 2018 @ 01:08:
[...]

Da's natuurlijk helemaal fout: iedere tweaker weet dat je een UTP kabel van woonkamer naar zolder, moet afwerken met aan elk einde een wandcontactdoos.

@TS: weet je wel zeker dat de kabel die d'r op zolder uitkomt, dezelfde is als in de woonkamer?
Zeg maar dat de twee uiteinden van beide kabels niet vredig naast elkaar hangen in de meterkast?
Het zijn zeker 2 kabels die beide ergens anders uitkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 10-09-2018 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

rilotjuh schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:34:
[...]

Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp maar als het 2 kabels zijn ben je niets aan het verbinden natuurlijk. Het moet 1 kabel zijn met 2 uiteinden, en dan wel zeker weten dat het ook aan beide kanten daadwerkelijk dezelfde kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57
wimmel_1 schreef op maandag 10 september 2018 @ 00:14:
Én daar stopte ik vervolgens maar even met verder lezen....... :*)
Waarom?

Crosscables zijn echt een ding uit het verleden. En zelfs al zouden noch het modem noch de PC gigabit (of 100 mbit auto MDI/MDX) zijn, dan nog is een rechte kabel de juiste voor tussen een PC en het modem.

@rilotjuh Je kunt je post bewerken door op "Wijzig" te klikken, je kunt tijdens het bewerken ook mensen quoten door op "Quote" te klikken. Het is niet de bedoeling meerdere posts achter elkaar te maken.

@Anoniem: 472287 De ene kabel loopt naar zolder, de andere naar de woonkamer. @rilotjuh Weet je zeker dat één van die twee kabels wel echt de kabel is die je in je PC stopt?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:42:
[...]
@Anoniem: 472287 De ene kabel loopt naar zolder, de andere naar de woonkamer. @rilotjuh Weet je zeker dat één van die twee kabels wel echt de kabel is die je in je PC stopt?
:O

dat is toch 1kabel mag ik hopen. Waarvan je een uiteinde in het modem steekt, en de andere in de PC.

Als dat 2 kabels zijn wens ik TS veel succes maar ze zullen toch ergens met elkaar verbonden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik zou nog even terug in bed gaan liggen of zo...

Kijk nog eens op het plaatje, waar komen die twee kabels beide uit?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:50:
[...]
Ik zou nog even terug in bed gaan liggen of zo...

Kijk nog eens op het plaatje, waar komen die twee kabels beide uit?
Ah, daar had ik even overheen gekeken :+ In de TS gaat het over een kabel.

Maar waarom hebben we dan die andere uiteinden nog niet gezien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 20:07
[...]

Auw...

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/yg3yj.png
Oefen anders eerst even op een los stuk kabel.

En een tester. Dat zegt meer dan een geel driehoekje.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 10-09-2018 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

Blokker_1999

Full steam ahead

Brahiewahiewa schreef op maandag 10 september 2018 @ 01:08:
[...]

Nee hoor, heb ook plaatsen in huis waar ik gewoon een connector op de kabel heb gezet omdat het zoveel eenvoudiger is en minder ruimte in neemt. Is in bepaalde opzichten zelfs beter daar elk overgangspunt een probleem kan veroorzaken. Alleen niet zo netjes af te werken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:52
Niet dus. Door een verkeerde twist kan je grote problemen krijgen. Zeker als er andere kabels in het spel zijn zoals stroomkabels.

Altijd de juiste volgorde aanhouden, dan werkt het allemaal het beste.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Dit hele topic was overbodig als TS gewoon even had gegoogeld. Genoeg voorbeelden (zelfs filmpjes op YouTube) te vinden van hoe het wel moet.

Verder GEEL ? Weet je het zeker ? Je moet wel goed kleuren uit elkaar kunnen houden anders gaat het niet lukken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul
Terrestrial schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:06:
Dit hele topic was overbodig als TS gewoon even had gegoogeld. Genoeg voorbeelden (zelfs filmpjes op YouTube) te vinden van hoe het wel moet.
En hoe is dat? Toevallig de manier/volgorde waarop TS het gedaan heeft? Ja, de trekontlasting is niet mooi of handig, dat kan beter, maar dat zorgt er (over het algemeen. Tenzij je dus al te hard hebt getrokken en er nu een ader los zit) niet voor dat je geen verbinding hebt...

Ik weet erg goed hoe je het moet doen (heb er al minimaal 100 gedaan), en ook ik heb af en toe een kabel die het niet lekker doet. Zonder tester is het wat lastig achterhalen wat er mis is, maar gewoon afknijpen en opnieuw proberen.
Verder GEEL ? Weet je het zeker ? Je moet wel goed kleuren uit elkaar kunnen houden anders gaat het niet lukken..
Met welke kleur heeft TS het verwisseld? Het middelste lampje in een verkeerslicht heet officieel ook geel...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 08-06 09:39

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@Terrestrial op de foto van TS is een flits gebruikt en lijkt hij idd wat gelig. Wij weten uiteraard dat dit oranje is, maar het zou ook nog kunnen dat TS de kleuren iets anders waarneemt als de werkelijkheid .. niet iedereen is hetzelfde ;)

offtopic:
wat is btw de werkelijkheid? .. voor hetzelfde is oranje geel en hebben wij een afwijking 8)7
.. en voor hetzelfde hebben wij een stekker achter in ons hoofd ... who knows :o
rilotjuh schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:31:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.groundcontrol.com/galileo/images/Standard_Ethernet_Cable_RJ45.gif

@TS: meten = weten :)

kun je btw nog iets testen met een fabriekskabeltje? even tijdelijk, buitenom .. just to be sure ..

[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-09-2018 10:27 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Paul schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:22:
[...]
En hoe is dat? Toevallig de manier/volgorde waarop TS het gedaan heeft? Ja, de trekontlasting is niet mooi of handig, dat kan beter, maar dat zorgt er (over het algemeen. Tenzij je dus al te hard hebt getrokken en er nu een ader los zit) niet voor dat je geen verbinding hebt...

Ik weet erg goed hoe je het moet doen (heb er al minimaal 100 gedaan), en ook ik heb af en toe een kabel die het niet lekker doet. Zonder tester is het wat lastig achterhalen wat er mis is, maar gewoon afknijpen en opnieuw proberen.
Ik ben bang dat je niet erg goed weet hoe het moet. Sowieso is 100 echt niks, ik heb er vele duizenden gedaan in mijn leven. Ik zal niet zeggen dat ze allemaal goed waren, maar heb zeker niet 'af en toe' een kabel die het niet lekker doet. Sowieso test ik alles, en als het dan al niet werkt is het omdat ik niet hard genoeg geknepen heb.

Ook het laatste stukje is belangrijk, maar niet zozeer om de trekontlasting. De twist is, zoals ik al eerder noemde, bijzonder belangrijk. Die moet goed zijn en zo ver mogelijk doorlopen. Een paar cm niet juist getwist zoals bij TS die in een meterkast langs 380 uitkomt (of zelfs langs 230) kan voor bijzondere problemen zorgen.

Dus ja, ook dat laatste stukje kan er prima voor zorgen dat je geen verbinding hebt.
Met welke kleur heeft TS het verwisseld? Het middelste lampje in een verkeerslicht heet officieel ook geel...
Geel = Oranje in dit geval. Maar gelukkig maakt het niet uit bij TS, aangezien hij de volgorde correct heeft aangehouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 10-09-2018 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
Drardollan schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:57:
Ik ben bang dat je niet erg goed weet hoe het moet.
Wat raar... Ze doen het allemaal, zonder problemen...
Sowieso is 100 echt niks, ik heb er vele duizenden gedaan in mijn leven.
:O "De mijne is groter..." Geen idee hoeveel ik er gedaan heb; ik wil er vooral mee zeggen dat het niet de eerste keer is dat ik het doe.
Ik zal niet zeggen dat ze allemaal goed waren, maar heb zeker niet 'af en toe' een kabel die het niet lekker doet.
Wat is het? Ze doen het allemaal, of je hebt er af en toe een doe het niet doet...
Een paar cm niet juist getwist
kan inderdaad zorgen voor wazige problemen zoals packet loss of traag internet, maar maar heel zelden dat je geen link hebt, en zeker niet op dat kleine stukje. Tegenwoordig valt het wel mee, maar vroeger genoeg wall outlets gezien waarbij je een heel stuk meer moest ont-twisten, en die hingen ook vrolijk naast stopcontacten of in meterkasten. Werkte prima.

Ik zal niet zeggen dat het niet voor problemen kan zorgen, maar je moet ook niet overdrijven. Die ene centimeter extra; Ik heb een keer uit nood een kabel gerepareerd met kroonsteentjes. Dat was op een 100mbit switch dus geen idee of gigabit zou gaan (ik vermoed van niet), maar 100mbit deed het prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Paul op 10-09-2018 11:31 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
Paul schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:22:
[...]

[...]
Nou dan kun je het waarschijnlijk niet zo goed als je zelf denkt Paul. Ik kan me niet herinneren dat ik afgezien van de eerste 2 keer tijdens mijn IT opleiding dit verder ooit heb verprutst.
Kwestie van het op een goede manier geleerd krijgen.

Verder moeten sommige ophouden met excuses verzinnen, oranje is en blijft oranje. Als je problemen hebt kleurtjes te onderscheiden ga je naar de dokter. We gaan geen rekening houden met alle afwijkingen in de wereld. En iemand die moeite had genomen om een filmpje of tekening te bekijken komt echt niet met zo'n gedrocht van een UTP kabel op de proppen.

En zoals verwacht is TS van een jonge leeftijd, dan kun je maar beter meteen leren dat je dingen GOED moet aanpakken en je best moet doen. Zeker als je straks aan auto's wilt sleutelen knul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Terrestrial schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:46:
Ik kan me niet herinneren dat ik afgezien van de eerste 2 keer tijdens mijn IT opleiding dit verder ooit heb verprutst.
Dan heb je geluk gehad. Een foutje kan altijd, en je stapt er ook wel heel makkelijk overheen dat het helemaal niet aan de monteur hoeft te liggen. Sinds ik een andere tang heb (AMP ipv China) gaat het bij mij ook niet meer fout, maar de kans dat OP een goedkope tang heeft is natuurlijk wel vrij groot.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Laatst online: 18-12-2024
Je weet trouwens zeker dat het een flexibele kern heeft en niet bedoeld is voor LSA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Misschien moet de topicstarter eerst even opheldering geven of het begin en uiteinde van de kabel uberhaupt dezelfde kabel is ;) Of dat de kabel niet onderweg ergens beschadigd is.

Het klinkt nu een beetje als: "ik zie beneden een kabel liggen, ik zie boven een kabel liggen. Laat ik die maar aansluiten, want die komt vast beneden uit". ;)

En daarnaast is het altijd handig om te testen met een andere kabel (zet bijv. even een laptop naast het modem en sluit die aan met een utp-kabel waarvan je weet dat die het doet).

En check nog even wat voor type kabel het is. Als het allemaal stugge koperdraadjes zijn moet je daar een speciale connector voor hebben, of een wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Palomar schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:32:
Misschien moet de topicstarter eerst even opheldering geven of het begin en uiteinde van de kabel uberhaupt dezelfde kabel is ;) Of dat de kabel niet onderweg ergens beschadigd is.

Het klinkt nu een beetje als: "ik zie beneden een kabel liggen, ik zie boven een kabel liggen. Laat ik die maar aansluiten, want die komt vast beneden uit". ;)
...
Nou, de TS zegt daarover:
rilotjuh schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:34:
[...]
:?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
bassiej19 schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:31:
Je weet trouwens zeker dat het een flexibele kern heeft en niet bedoeld is voor LSA?
Of de kabel solid of stranded is maakt niet uit, het gaat er om of de RJ45 stekker er geschikt voor is.
Er zijn drie RJ45 stekker types:
- geschikt voor solid
- geschikt voor stranded
- geschikt voor solid EN stranded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Paul schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:19:
[...]
Wat raar... Ze doen het allemaal, zonder problemen...
en ook ik heb af en toe een kabel die het niet lekker doet.
:O "De mijne is groter..." Geen idee hoeveel ik er gedaan heb; ik wil er vooral mee zeggen dat het niet de eerste keer is dat ik het doe.
Ik weet erg goed hoe je het moet doen (heb er al minimaal 100 gedaan),
Beetje misplaatste opmerking om 'de mijne is groter' aan te halen.
Wat is het? Ze doen het allemaal, of je hebt er af en toe een doe het niet doet...
Af en toe impliceert dat ik dat zou weten, ik weet het niet.

Enige wat ik je wil meegeven is, doe niet zo uit de hoogte met je opmerkingen dat je het allemaal zo goed kan en weet. En dan klakkeloos aangeven dat de twist of trekontlasting er niet toe doet, dan weet je het niet.

Ben het overigens met je eens dat die paar centimeter er over het algemeen niet toe doet. Maar ook hier geldt, beter voorkomen dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 15:24

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Dat heb ik een tijdje geleden ook gehad, om gek van te worden. Bleek later aan de tang te liggen. Nieuwe tang en walla! Alles werkte na het vastknijpen weer.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

DJMaze schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:48:
[...]

Of de kabel solid of stranded is maakt niet uit, het gaat er om of de RJ45 stekker er geschikt voor is.
Er zijn drie RJ45 stekker types:
- geschikt voor solid
- geschikt voor stranded
- geschikt voor solid EN stranded
Die vraag is al beantwoord in rilotjuh in "Zelf gemaakte UTP kabel werkt niet."
Blokker_1999 schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:51:
[...]

Nee hoor, heb ook plaatsen in huis waar ik gewoon een connector op de kabel heb gezet omdat het zoveel eenvoudiger is en minder ruimte in neemt. Is in bepaalde opzichten zelfs beter daar elk overgangspunt een probleem kan veroorzaken. Alleen niet zo netjes af te werken.
OK dan zal ik het nogmaals uitleggen: het is een inferieure oplossing omdat de adertjes in de kabel gaan breken op de plaats waar de kabel uit het buisje komt. Je kunt het zelf uitproberen. Pak één adertje, beweeg hem 20 keer heen en weer en het zal afknappen.

Je zou natuurlijk kunnen besluiten om dan een stranded kabel te trekken, maar stranded kabels zijn niet geschikt voor trekbelasting. Dan breken de adertjes

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ja duh... Als de tester aangeeft dat er ergens een ader geen contact maakt (ten onrechte kruislings aangesloten heb ik al heel lang niet gezien) dan knijp ik opnieuw. Ik lever geen niet-werkende kabel op.
Beetje misplaatste opmerking om 'de mijne is groter' aan te halen.
Proof of competency (of, for argument sake, proof of 'het is niet de eerste keer dat ik het doe') <> bragging
Af en toe impliceert dat ik dat zou weten, ik weet het niet.
:? Ik neem aan dat je het test na het knijpen? Zelfs de professionele installateurs die hier op het werk hele gebouwen bekabelen testen het voordat ze het opleveren, en die doen er honderden per dag.
doe niet zo uit de hoogte
Iets met pot en ketel...
En dan klakkeloos aangeven dat de twist of trekontlasting er niet toe doet, dan weet je het niet.
Ik zie graag quotes waar ik dat aangeef... Je geeft nota bene een zin later toe dat dat niet is wat ik zeg.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:38
Tjonge zo'n lang topic over iets dat vele malen in dit forum besproken is.

Gewone Rj45 connectoren aan een kabel knijpen is prutswerk en je hoeft maar naar de foto's van TS te kijken waarom.
Kabel monteer je af op LSA (een wandcontactdoos of patchpaneel) al het andere is prutswerk.

En professionele monteur knijpen ook niet die plastic ondingen aan kabels maar gebruiken kwaliteits keystones.
Zo iets bijvoorbeeld:
https://www.kabelscheune....-Jack-RJ45-10-GBit-s.html

En iedereen die nu gaat roepen "ik doe het al jaren zo" moet gewoon lekker door prutsen en dit niet lezen en zeker niet op reageren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Ben(V) ik heb een maand geleden toch echt RJ45 stekkers aan solid kabels gemaakt.

Vond het echt onzin om op het systeem plafond keystones aan de kabels te maken als ik de kabel direct in de gemonteerde AP's kan steken en in de buiten antennes.
Het is niet dat iemand ooit die PoE UTP stekkers uit de AP's haalt, totdat die AP vervangen moet worden.

En als er een managed switch bij moet komen dan plug je hoogstens 1x de kabel om van AP naar Switch.

Om dit rigoreus af te wimpelen als prutswerk lijkt mij wel een beetje overtrokken, vind je niet?

Qua wandcontactdoos ben ik het wel met je eens.

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 10-09-2018 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-06 12:04
Maar is het probleem nu opgelost TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
DJMaze schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:17:
Om dit rigoreus af te wimpelen als prutswerk lijkt mij wel een beetje overtrokken, vind je niet?
Nee blijft prutswerk, anders waren er ook geen problemen gekomen.

En als je een patchkabeltje van een euro uit wilt sparen zijn er ook male keystones.

Het is gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten met de gevolgen die je ziet.

En als het werkt, dan blijft het niet werken en zoeken naar een probleem in een netwerk dat veroorzaakt wordt door een slechte connector is echt een ramp.
Het is namelijk niet altijd wel of geen connectie ,maar vaak slecht signaal en daardoor storingen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
J
Ben(V) schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:38:
Tjonge zo'n lang topic over iets dat vele malen in dit forum besproken is.

Gewone Rj45 connectoren aan een kabel knijpen is prutswerk en je hoeft maar naar de foto's van TS te kijken waarom.
Kabel monteer je af op LSA (een wandcontactdoos of patchpaneel) al het andere is prutswerk.

En professionele monteur knijpen ook niet die plastic ondingen aan kabels maar gebruiken kwaliteits keystones.
Zo iets bijvoorbeeld:
https://www.kabelscheune....-Jack-RJ45-10-GBit-s.html

En iedereen die nu gaat roepen "ik doe het al jaren zo" moet gewoon lekker door prutsen en dit niet lezen en zeker niet op reageren.
Als het al niet lukt een RJ45 plug aan een kabel te monteren denk je dat een kabel afmonteren op een LSA dan wel gaat lukken?

En wat een onzin van die keystones, dat jij het niet esthetisch genoeg vind is jou probleem. En het klopt dat sommige dikkere kabels een bijpassende RJ45 connector nodig hebben maar dat is toch algemeen bekend. En hoe ga je dat doen met je patch kabel dan, een volledig nieuwe kabel bestellen als er een lipje afbreekt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
Afmonteren op een LSA veel eenvoudiger, maar het gaat niet om hoe moeilijk het is, maar dat een aangeknepen Rj45 altijd slecht is, hoe handig je er ook in bent.

Patchkabels kosten bijna niets en als je prutswerk wilt leveren moet je er gewoon mee doorgaan, maar niet anderen adviseren ook te gaan prutsen.
Kabels met afgebroken lipjes gooi je gewoon weg

Jij zit in fase '2' van 'The Truth"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Ben(V) schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:23:
Afmonteren op een LSA veel eenvoudiger, maar het gaat niet om hoe moeilijk het is, maar dat een aangeknepen Rj45 altijd slecht is, hoe handig je er ook in bent.

Patchkabels kosten bijna niets en als je prutswerk wilt leveren moet je er gewoon mee doorgaan, maar niet anderen adviseren ook te gaan prutsen.

Daar ging m'n koffie :')
Afmonteren op een LSA is veel eenvoudiger? Wijs eens een huis aan waar ze een patchpanel in de meterkast hebben? Afmonteren op een LSA is echt heel lastig en gegarandeerd om te falen als er zoals in elk normaal huis geen patchpanel is, afmonteren op wat? ;)

Patchpanels in (semi)professionele omgevingen, thuis knijp je gewoon een kabeltje... Zoveel moeite doen om niets...

Maar goed, kom maar met de testen om je stelling te onderbouwen dat RJ45 afknijpen 'altijd' slecht is, laat maar zien hoeveel packet loss het 'altijd' veroorzaakt, kom maar met enige onderbouwing.
Kabels met afgebroken lipjes vervang je met kabels met een boot protector zodat het niet meer gebeurt, DAT is pas prutswerk om kabels zonder te hebben, zeker aangezien ze toch bijna niets kosten, toch?...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:49
Zoals bij elke klus is goed gereedschap de helft van het werk. Een goede tang (modelletje van metaal en niet die plastic meuk) en een tester zijn eigenlijk wel minimale vereisten om aan een dergelijk werkje te beginnen.

Het troubleshooten van een niet-werkende kabel is zonder tester erg lastig. Soms lijkt het alsof de stekker echt helemaal goed zit en dan heb je vervolgens toch geen signaal op een van de aders. Kom hier maar eens achter zonder tester.

Kun je geen tang en tester van iemand lenen dan is het wellicht een beetje dure aanschaf voor 1 of 2 kabels. Echter een goede tang gaat 'een leven lang' mee en zal je in je verdere leven nog vele fijne knijpacties plezier van hebben.

Mocht het allemaal met de huidige spulletjes moeten gebeuren dan is mijn tip om te zorgen dat als je de aders voorbereid op het plaatsen in de stekker dat je deze recht afknipt. Nadat de aders in de stekker zitten en voordat je de stekker geknepen hebt even goed controleren of alle 8 de aders wel netjes helemaal tot achterin de stekker zitten. Dit kun je bij de meeste stekkers prima zien/controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:49
Op de foto's lijken je paar volgorde in ieder geval goed te zitten. Kijk ook aan de andere kant van de kabel of alle aders inderdaad helemaal doorgeschoven zijn tot het einde.
Zoals andere al aangegeven hebben raad ik wel aan om er zo min mogelijk twists uit te halen en de mantel netjes mee vast te klemmen. Mijn techniek is iets te veel mantel weg strippen, draden "sorteren" en wat recht proberen te strijken met mijn vingers. Vervolgens test-passen in het blokje zodat ze niet verspringen. Daarna de overlengte afsnoeien zodat ze allemaal tot einde van de connector komen om beste kans op goed contact te hebben.

Check met de computer of de netwerk kaart settings heeft (mogelijk in de UEFI) om de kabel lengte te testen, hier kun je soms ook mee zien of alle aderen goed in de connector contact maken. Een losse tester is wel stuk makkelijker om basis problemen op te lossen en meestal ook niet zo duur.

offtopic:
@RGAT ik ken meerdere huizen waar netjes een LSA patch paneel hangt en alle bekabelde kamers netjes een dubbel wandcontact doos hebben

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
[b]Aragnut schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:15:
offtopic:
@RGAT ik ken meerdere huizen waar netjes een LSA patch paneel hangt en alle bekabelde kamers netjes een dubbel wandcontact doos hebben
offtopic:
Ik heb ze hier ook hangen, dat maakt het echter nog niet de norm of de rest prutswerk zonder enige onderbouwing, en daar ging het over ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

RGAT schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:48:
Afmonteren op een LSA is veel eenvoudiger? Wijs eens een huis aan waar ze een patchpanel in de meterkast hebben?
Ik ben het eens met Ben(V), mits je het juiste gereedschap hebt (punchtool) is een LSA veel minder fout gevoelig dan een een kabel knijpen. MAAR zoals RGAT al aangeeft is dat nou eenmaal niet de gemiddelde thuis situatie. Ook met knijpen geld dat een goede (!) tang al veel beter werkt dan wat je gemiddeld bij de dhz zaak vind. De toolless connectoren zijn dan veel minder (user)foutgevoelig.

Ik kom overigens ook steeds vaker (voornamelijk nieuwbouw en renovatie) keystones tegen met een geknepen connector in de meterkast of zelfs kleine LSA panneeltjes.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 10-09-2018 16:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 08-06 09:39

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Terrestrial schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:46:

Verder moeten sommige ophouden met excuses verzinnen, oranje is en blijft oranje. Als je problemen hebt kleurtjes te onderscheiden ga je naar de dokter. We gaan geen rekening houden met alle afwijkingen in de wereld. En iemand die moeite had genomen om een filmpje of tekening te bekijken komt echt niet met zo'n gedrocht van een UTP kabel op de proppen.

En zoals verwacht is TS van een jonge leeftijd, dan kun je maar beter meteen leren dat je dingen GOED moet aanpakken en je best moet doen. Zeker als je straks aan auto's wilt sleutelen knul.
offtopic:
eigenlijk moet ik hier niet op reageren, maar toch ... vind je het nodig zo'n toon aan te slaan? :/

mensen die kleurenblind zijn (ik zeg niet dat TS dat is!) weten het vaak/soms zelf niet, en je kunt er wel mee naar een dokter gaan, maar die heeft daar verder ook geen fix voor .. een beetje meer begripvol/gereserveerd opstellen zou je sieren i.p.v. zo'n misschien toch wel harde/kwetsende toon op te zetten. D'r zijn meer mensen met een lichte "afwijking" dan je denkt.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

[...]

Auw...

Ik heb zelf ook een kabel gemaakt jaar of 10 terug met soepele kern (verkeerde besteld -.- ).. werkt nu nogsteeds ..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 10:48
Mensen, mensen. Op zich vraag je er natuurlijk om als je op Tweakers.net een vraag stelt over je amateurkabeltje, maar ik wil er toch even op wijzen dat TS geen ICT-professional is en een noodkabeltje in zijn huis probeert te regelen zodat hij internet heeft. Hij is geen nieuwbouwhuis aan het afwerken of een serverruimte aan het inrichten. Stellingen als "iedere Tweaker weet dat je een wandcontactdoos moet gebruiken" en het afraden van RJ45-stekkers zijn hier niet echt behulpzaam.

TS, volg eerst de adviezen op m.b.t. nagaan of je wel zeker weet dat je een kabel te pakken hebt van de router naar je pc/zolder/whatever. Controleer ten tweede, zoals ook werd aangeraden, of je die wandcontactdoos juist hebt omgebouwd. Als dat duidelijk is plaats je nieuwe stekkers als het nog niet werkt, waarbij je hem wat netter probeert te krijgen.

Zelf kan ik er ook niet zoveel van en mijn kabels thuis zijn ongeveer even prutserig als die van jou, maar ze doen het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Solid Seal schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:21:
[...]

Ik heb zelf ook een kabel gemaakt jaar of 10 terug met soepele kern (verkeerde besteld -.- ).. werkt nu nogsteeds ..
#metoo

20 meter, ligt er al 15 jaar en werkt nog prima.
Als het eenmaal werkt en je er niet aan ragt werkt het over 200 jaar ook nog denk ik.
Netjes achter de plinten, door plafond, achter nog meer plinten en onder mijn bureau eruit.

Het is dezelfde kabel die ik vroeger enkele maanden vanuit de meterkast heel ghetto onder mijn trap door over de overloop naar mijn kamer had liggen. :)

Het alternatief was een gat boren met de diameter van een UTP stekker... no thanks.
Ben(V) schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:38:

If it looks stupid and it works, it is not stupid.

We hebben het hier niet over iemand die 80 connectors moet maken bij een patch kast.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rilotjuh
Alfa90_Buttje schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:12:
[...]

offtopic:
eigenlijk moet ik hier niet op reageren, maar toch ... vind je het nodig zo'n toon aan te slaan? :/

mensen die kleurenblind zijn (ik zeg niet dat TS dat is!) weten het vaak/soms zelf niet, en je kunt er wel mee naar een dokter gaan, maar die heeft daar verder ook geen fix voor .. een beetje meer begripvol/gereserveerd opstellen zou je sieren i.p.v. zo'n misschien toch wel harde/kwetsende toon op te zetten. D'r zijn meer mensen met een lichte "afwijking" dan je denkt.
Ik ben niet kleurenblind, maar de ene zegt geel en de ander oranje als je het hebt over de aders. En inderdaad, ik kan dan wel wat hebben maar zo'n reactie zit natuurlijk niemand op te wachten :)
Me_Giant schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:26:
Mensen, mensen. Op zich vraag je er natuurlijk om als je op Tweakers.net een vraag stelt over je amateurkabeltje, maar ik wil er toch even op wijzen dat TS geen ICT-professional is en een noodkabeltje in zijn huis probeert te regelen zodat hij internet heeft. Hij is geen nieuwbouwhuis aan het afwerken of een serverruimte aan het inrichten. Stellingen als "iedere Tweaker weet dat je een wandcontactdoos moet gebruiken" en het afraden van RJ45-stekkers zijn hier niet echt behulpzaam.

TS, volg eerst de adviezen op m.b.t. nagaan of je wel zeker weet dat je een kabel te pakken hebt van de router naar je pc/zolder/whatever. Controleer ten tweede, zoals ook werd aangeraden, of je die wandcontactdoos juist hebt omgebouwd. Als dat duidelijk is plaats je nieuwe stekkers als het nog niet werkt, waarbij je hem wat netter probeert te krijgen.

Zelf kan ik er ook niet zoveel van en mijn kabels thuis zijn ongeveer even prutserig als die van jou, maar ze doen het wel gewoon.
Ik heb zeker de goede kabel, ik zal de andere tips gebruiken en uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial

Tuurlijk jongen, we gaan alle patch kabels in het vervolg maar weggooien omdat een rj45 connector aanzetten volgens jou slecht is. |:( What' s next? Laptop bij het vuil omdat windows niet meer naar behoren werkt? Koop maar een nieuwe veel makkelijker, ja ik maak er nu grapjes over maar die mensen bestaan helaas echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

MrMonkE schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:34:
[...]

#metoo

20 meter, ligt er al 15 jaar en werkt nog prima.
Als het eenmaal werkt en je er niet aan ragt werkt het over 200 jaar ook nog denk ik.
Netjes achter de plinten, door plafond, achter nog meer plinten en onder mijn bureau eruit.

Het is dezelfde kabel die ik vroeger enkele maanden vanuit de meterkast heel ghetto onder mijn trap door over de overloop naar mijn kamer had liggen. :)

Het alternatief was een gat boren met de diameter van een UTP stekker... no thanks.

[...]

If it looks stupid and it works, it is not stupid.

We hebben het hier niet over iemand die 80 connectors moet maken bij een patch kast.
Mijn kabel ligt in de kruipkelder :D gewoon op de grond .. in een laagje drab.. cba .. ik maak wel een nwe als ie stuq gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Solid Seal schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:46:
[...]

Mijn kabel ligt in de kruipkelder :D gewoon op de grond .. in een laagje drab.. cba .. ik maak wel een nwe als ie stuq gaat :P
hier ergens boven de gipsplaten.. tegen de tijd dat die dood gaat hoop ik dat we yottabit wifi hebben :+

en dat is toevallig wel een prefab kabel. maar ook erg dun..
en verder knijp ik gewoon er een nieuwe stekker aan als dat ooit nodig is.. al zie ik ze niet stuk gaan als je er niet aan komt :P

[ Voor 21% gewijzigd door SMSfreakie op 10-09-2018 20:11 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb inderdaad ook van beneden tot tweede etage een kabel met soepele kern liggen. Moest wel, omdat de kabel met krappe bochtjes via de kelder, langs de trap en onder plintjes gaat. Een stugge kabel krijg je volgens mij nooit makkelijk daar langs. Wilde (althans, de vrouw wilde) de kabel nl. wel zoveel mogelijk uit het zicht hebben.
Mooiste is natuurlijk alles op professioneel niveau afwerken en leidingen in de muur frezen, maar dat is thuis natuurlijk niet altijd een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Solid Seal schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:21:
[...]

Ik rij al 10 jaar zonder te kijken door rood en t gaat nog steeds goed... O-)

Zonder flauwekul, ik zeg ook niet dat het niet kan werken, eerder dat je t naar mijn mening niet moet willen. Ik snap dat niet iedereen zin heeft om alles netjes op patches af te werken etc, het is inderdaad geen bedrijfsomgeving (al wil ik zelf wel graag dat dingen blijven werken dus heb ik het wel gedaan). De TS vraagt hier om hulp, dan kun je beter vertellen hoe het goed moet en kan dan uit gaan leggen hoe het eventueel ook wel zou kunnen werken. Dan is het aan de TS om daar zelf een keuze in te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Volgens mij zijn de hints voor TS inmiddels wel duidelijk wat ie nog kan proberen.

De rest van de discussie.... dat gaat inmiddels nergens meer over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.