KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;
Vraag
Alle reacties
Lijkt mij niet, maar ik heb daar geen ervaring mee, ik wil binnenkort een playbar kopen met daarop 2 play 1 gekoppeld.
ik heb de beam via optisch aan de tv hangen (of kun je KPN settopbox via een andere HDMI aan de TV hangen en de Beam via ARC aansluiting? Werkt TV dan met 2 HDMI poorten tegelijk?
Dus beeld via HDMI 2 van KPN ->TV en audio via HDMI ARC van TV -> beam?
en dan heb ik 2x play 1 als "surround" er aan gekoppeld.
De muziek speelt hij gewoon af via WIFI en dus gaat er verder niets over de lijntjes die naar jou tv lopen. Lijkt mij dus niet dat de TV aan gaat. Maar als ik inderdaad met 2 HDMI kabels kan werken dan kan ik het vanavond wel eens testen.
en dan heb ik 2x play 1 als "surround" er aan gekoppeld.
De muziek speelt hij gewoon af via WIFI en dus gaat er verder niets over de lijntjes die naar jou tv lopen. Lijkt mij dus niet dat de TV aan gaat. Maar als ik inderdaad met 2 HDMI kabels kan werken dan kan ik het vanavond wel eens testen.
Daar gaat de voorkeur bij Sonos naar uit, dat je de TV met ARC aansluit op de Beam en de overige apparatuur weer met HDMI op de TV.RensJ schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:40:
ik heb de beam via optisch aan de tv hangen (of kun je KPN settopbox via een andere HDMI aan de TV hangen en de Beam via ARC aansluiting? Werkt TV dan met 2 HDMI poorten tegelijk?
Aangezien ik geen ARC heb op mijn Samsung TV van 2010 gebruik ik ook optisch. Vanmiddag ga ik mijn 2 Play 5's ophalen, voor m.n. de muziek en ook als surround.
Wat vind jij van deze setup? Biedt het ook voldoende bas, of overweeg je ook om de Sonos Subwoofer aan te schaffen?
Hier staat een sonos soundbar.
De soundbar zit optisch aan de tv, samen met twee losse sonos speakers.
De soundbar leert het infrarood signaal van je afstandsbediening voor het volume. De Tv speakers moeten dus uit via de instlingen op de tv.
De soundbar gaat vanzef aan zodra de tv geluid geeft via optisch.
Als je al muziek speelt en je zet de tv aan, dan schaket de soundbar over.
Als je muziek start, dan gaat de tv niet aan.
De soundbar heeft ethernet nodig.
De soundbar zit optisch aan de tv, samen met twee losse sonos speakers.
De soundbar leert het infrarood signaal van je afstandsbediening voor het volume. De Tv speakers moeten dus uit via de instlingen op de tv.
De soundbar gaat vanzef aan zodra de tv geluid geeft via optisch.
Als je al muziek speelt en je zet de tv aan, dan schaket de soundbar over.
Als je muziek start, dan gaat de tv niet aan.
De soundbar heeft ethernet nodig.
ok wist niet dat dat met ARC op die manier kon. Zal eens testen.Streamert schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:41:
[...]
Daar gaat de voorkeur bij Sonos naar uit, dat je de TV met ARC aansluit op de Beam en de overige apparatuur weer met HDMI op de TV.
Aangezien ik geen ARC heb op mijn Samsung TV van 2010 gebruik ik ook optisch. Vanmiddag ga ik mijn 2 Play 5's ophalen, voor m.n. de muziek en ook als surround.
Wat vind jij van deze setup? Biedt het ook voldoende bas, of overweeg je ook om de Sonos Subwoofer aan te schaffen?
Over de opstelling: Ik heb naast de beam en de play 1's ook nog een play 5 er aan hangen. Die staat op een afstandje en geeft (volgens mij) het zelfde geluid weer als de beam zelf. De play's geven de surround.
Geluid is goed en de subwoofer ga ik voorlopig niet aanschaffen. Maar ik moet wel bekennen dat ik van een Bose Solo serie II soundplate af kom en dan is surround op deze manier al snel beter.
Voor muziek (en daar gaat het mij hoofdzakelijk om) is deze setting voor mij uitstekend. Heb het ook gekoppeld via een Google Home mini, dus ik roep dat de radio of spotify aan moet en de hele boel komt tot leven.
Boel aangesloten via ARC en TV gaat niet aan als je muziek afspeelt.
TV is ook van LG dus waarschijnlijk werkt het hetzelfde.
TV is ook van LG dus waarschijnlijk werkt het hetzelfde.
Pagina: 1