Wat zijn belangrijke vragen voor meeting?

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom kw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09-2023
hallo Tweakers,

Ik ben een beginnend programmeur en heb binnenkort een meeting met een bedrijf. Wij moeten een website voor hun gaan bouwen, maar ik weet niet welke vragen heel essentieel zullen zijn. Het moet een website worden voor vakantiegangers die samen kunnen chatten als ze iemand nodig hebben. Zouden mensen met ervaring mij kunnen inlichten van wat vragen die je moet stellen bij een meeting.

Met vriendelijke groet,

Tom

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

- wat mag het kosten?
- wanneer moet het af?
- wie heeft er een functioneel design?
- wie heeft er een technisch design?

Je vraagstelling is wel redelijk basaal qua topicstart. Als (beginnend) programmeur zou ik me als eerste afvragen: zijn mijn skills up-to-date voor de technische requirements. Wie zijn "wij" trouwens; doet namelijk overkomen alsof je niet de enige bent die het project zou moeten gaan draaien. Hebben "wij" zelf geen ideeen/vragen die al bedacht zijn en die relevant zijn voor het project?

Anyhow, het klinkt alsof je een site moet bouwen met een 24/7/365 uptime en 24/7/365 helpdesk erachter. Had je al een idee of & hoe je dit gaat realiseren? Of hoe je gaat bewijzen dat vakantieganger X ook daadwerkelijk die persoon is en niet een of andere grapjas die zijn buurman in het hotel wil zieken? En op welke manier denkt een bedrijf dat er 24/7/365 connectivity is met een medewerker ter ondersteuning?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Eerste vraag: waar is de senior programmeur om mij door deze meeting te begeleiden?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet in wat dit (specifiek) met programming te maken heeft (zie Waar hoort mijn topic?):
Programming
Problemen met applicatieprogrammering of serversided scripting.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Delphi geeft een access violation die je niet op kunt lossen.
  • Je sessie in PHP of ASP werkt niet, al dan niet in één bepaalde browser.
  • De 3D-wereld die je gemaakt hebt in C++ met OpenGL wordt verkeerd gerenderd.
Daarnaast is Programming ook het forum voor taalonafhankelijke ontwerpproblemen, bijvoorbeeld:
  • Het algoritme dat je ontworpen hebt krijg je niet efficiënt genoeg.
  • Je hebt twijfels bij de database-opzet die je ontworpen hebt.
  • Je weet niet zeker waar je in je OO-ontwerp de verantwoordelijkheden moet leggen.
Jouw vraag heeft gewoon betrekking op hoe men zaken doet in 't algemeen en vakkennis; niets met programmeren.

Daarnaast mis ik nogal wat je zélf hebt gezocht, gevonden etc. (Zie onze quickstart)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 09-09-2018 23:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.