Ik heb een Shield TV 2017 die ik momenteel enkel via wifi heb gekoppeld aan mijn router die verbonden is met mijn NAS. Als ik grote media bestanden af wil spelen vanaf de NAS (bijvoorbeeld een MKV h264, 3d, dts-HD van 20 gig) heeft Kodi er veel problemen mee, gaat heel schokkerig en blijft maar bufferen (verbonden via smb).
Met een snelheids test app op de Shield TV kom ik op 2,4ghz uit op 18mbps en op 5ghz op 200mbps. De 5ghz zou dus ruimschoots genoeg moeten zijn denk ik. Maar toch schokt ie dan ook, nog meer dan op 2,4ghz (mbt de interventie, de kanalen zitten niet vol).
De NAS is met een cat5e verbonden met de router.
Ik heb al wat gespeeld met de kanalen, maar tot op heden geen effect.
Het lijkt erop dat het probleem groter is geworden sinds de upgrade naar de nieuwe Shield Experience. Als ik Kodi gebruik op mijn mobiel (Oneplus 6) heb ik dezelfde problemen.
Er is verder niets verbonden en de NAS heeft niets anders lopen.
Denk dat het probleem of bij Kodi, of bij Shield TV of bij de router ligt (waarschijnlijk een combinatie ervan) maar kom er dus niet uit.
...
Shield TV 2017
Netgear Nighthawk X4S R7800
Asustor AS1004T
Met een snelheids test app op de Shield TV kom ik op 2,4ghz uit op 18mbps en op 5ghz op 200mbps. De 5ghz zou dus ruimschoots genoeg moeten zijn denk ik. Maar toch schokt ie dan ook, nog meer dan op 2,4ghz (mbt de interventie, de kanalen zitten niet vol).
De NAS is met een cat5e verbonden met de router.
Ik heb al wat gespeeld met de kanalen, maar tot op heden geen effect.
Het lijkt erop dat het probleem groter is geworden sinds de upgrade naar de nieuwe Shield Experience. Als ik Kodi gebruik op mijn mobiel (Oneplus 6) heb ik dezelfde problemen.
Er is verder niets verbonden en de NAS heeft niets anders lopen.
Denk dat het probleem of bij Kodi, of bij Shield TV of bij de router ligt (waarschijnlijk een combinatie ervan) maar kom er dus niet uit.
...
Shield TV 2017
Netgear Nighthawk X4S R7800
Asustor AS1004T
[ Voor 5% gewijzigd door lictorian op 09-09-2018 22:37 ]