Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114381

Topicstarter
Onlangs moest ik mijn Engenius ECB350 opnieuw instellen na enkele jaren tot tevredenheid gebruikt te hebben. Ik heb de Engenius gereset en met behulp van het filmpje https://www.youtube.com/watch?v=LQE_sWUW0BM&t=324s a en de handleiding alles opnieuw ingesteld.

Na afloop werkt internet/wifi ook prima, echter:
1. Krijg ik de gewijzigde naam niet te zien bij de beschikbare netwerken (maar de standaard naam)
2. Blijft het netwerk openbaar terwijl ik het zichtbaar beveiligd heb (en opgeslagen etc etc.).

Ook als ik bijvoorbeeld aanvink dat ik de netwerk (SSID) naam wil onderdrukken en deze opsla doet deze het niet en blijft de naam zichtbaar.

Heb het inmiddels 3 keer helemaal opnieuw geprobeerd met een reset, maar na alle stappen doorlopen te hebben blijft het resultaat hetzelfde. Oude naam en niet beveiligd :'(
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 1114381 op 09-09-2018 20:53 . Reden: Tikfout ]

Beste antwoord (via rens-br op 12-09-2018 08:18)

Topicstarter
GELUKT! Op een andere filmpje kwam ik nog een extra stap tegen die ik nergens anders ben tegengekomen (niet in de handleiding of andere filmpjes). Ik heb alles nog een keer gereset en meteen na alle aanpassingen linksboven in het hoofdmenu op save/reload geklikt et voila! Het werkt :-0

Dank voor het meedenken in ieder geval. Zorgt er voor dat ik heb volgehouden haha!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
Klinkt misschien gek maar heb je al een andere webbrowser geprobeerd? Soms werken de scripts voor bijvoorbeeld opslaan niet in alle webbrowsers.

Verder is kijken of er niet misschien nieuwe firmware is voor het apparaat op de Engenius website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sp.boot schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:53:
Klinkt misschien gek maar heb je al een andere webbrowser geprobeerd? Soms werken de scripts voor bijvoorbeeld opslaan niet in alle webbrowsers.

Verder is kijken of er niet misschien nieuwe firmware is voor het apparaat op de Engenius website.
Heb een andere webbrowser geprobeerd, maar helaas hetzelfde resultaat en ook geen nieuwe firmware. Het vreemde is dat na het inloggen op de Engenius er wel gewoon de juiste naam in het scherm staat, hoe dit beveiligd is en ook het wachtwoord dat ik gebruik. Dus ergens is dat wel gewoon opgeslagen, maar geeft hij vervolgens deze wijziging niet 'extern' door.

Andere tips zijn welkom. Heb de Engenius helpdesk ook gevraagd, maar daar verwacht ik niet veel van (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp.boot
Anoniem: 1114381 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:09:
[...]

Heb een andere webbrowser geprobeerd, maar helaas hetzelfde resultaat en ook geen nieuwe firmware. Het vreemde is dat na het inloggen op de Engenius er wel gewoon de juiste naam in het scherm staat, hoe dit beveiligd is en ook het wachtwoord dat ik gebruik. Dus ergens is dat wel gewoon opgeslagen, maar geeft hij vervolgens deze wijziging niet 'extern' door.

Andere tips zijn welkom. Heb de Engenius helpdesk ook gevraagd, maar daar verwacht ik niet veel van (helaas).
Hmmm. komt mij erg bekend voor, heb dit ook is gehad en daarna wel het AP weer gewoon kunnen gebruiken, engenius is voor mij echter inmiddels lang geleden. Wat als je nu een compleet andere naam geeft aan je Wi-Fi netwerk dan wat je had? Maakt dat nog iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net een totaal andere netwerknaam gegeven. In de router past hij dat keurig aan naar de gewijzigde naam. Maar de netwerknaam 'extern' blijft gewoon 'Engenius'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp.boot
Anoniem: 1114381 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:50:
Net een totaal andere netwerknaam gegeven. In de router past hij dat keurig aan naar de gewijzigde naam. Maar de netwerknaam 'extern' blijft gewoon 'Engenius'.....
Kan me echt niet meer herinneren wat ik gedaan had destijds... Behalve het vervangen voor Ubiquiti :P

Welke versie van de Firmware heb je op dit moment? Misschien (als dat kan) is downgraden?
En anders zijn mijn optie's wel een beetje op :-(
Heb nog een paar EAP300's liggen hier, intresse :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
GELUKT! Op een andere filmpje kwam ik nog een extra stap tegen die ik nergens anders ben tegengekomen (niet in de handleiding of andere filmpjes). Ik heb alles nog een keer gereset en meteen na alle aanpassingen linksboven in het hoofdmenu op save/reload geklikt et voila! Het werkt :-0

Dank voor het meedenken in ieder geval. Zorgt er voor dat ik heb volgehouden haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellomike
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-03-2020
Och, man wat ben ik blij met jouw ....
Al twee dagen aan het kloten en maar verzinnen waarom die instellingen maar elke keer terug spingen.
Ik denk wel 30 websites en handleidingen bekeken ... en nog maar eens proberen ...
En idd niemand die er even op wijst om op reload ergens helemaal bovenin het scherm te drukken.
Je hebt iemand blij gemaakt.

Gr. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1