Hallo! Ik heb sinds kort een Matrox G400 DH (niet de Max-versie). Vaak als ik m'n pc aanzet is de helderheid en het contrast opeens veel te hoog. Als ik restart (dit kan een warm-boot zijn) is het over. Iemand een idee wat dit kan zijn?
klinkt meer als een monitorprobleem dan een videokaartprobleem. weet je zeker dat het niet aan de monitor ligt? probeer het eens een keer met een andere monitor.
Bedankt voor je snelle antwoord, dacht ik dus eerst ook, dat 't een monitorprobleem is. Maar ik heb er nog twee geprobeerd, zelfde probleem. Is ook geen driver-probleem, want de intensiteit is al bij opstarten veel te hoog. Als iemand anders een idee heeft, graag!
Verwijderd
Check even of er een VESA drivertje wordt geladen. Dezeheb je niet nodig als je alleen Windows draait.
je kan voor de zekerheid eens kijken of dat probleem ook bestaat als je die kaart in een andere pc steekt.
anders kun je een keer proberen een nieuw matroxbios in die kaart te flashen (de nieuwe is net 2 weken uit) en als dat niet helpt moet je misschien toch 'ns kijken of je nog garantie op die kaart hebt.
anders kun je een keer proberen een nieuw matroxbios in die kaart te flashen (de nieuwe is net 2 weken uit) en als dat niet helpt moet je misschien toch 'ns kijken of je nog garantie op die kaart hebt.