Externe speaker met soundcardfunctie voor nieuwe Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Topicstarter
I.v.m. de aanschaf van een nieuwe laptop ben ik op zoek naar een externe stereo speaker welke via USB (Soundcard functie + laden/power)

Door de uitstekende review van @Foritain ( productreview: Creative Sound Blaster Roar Pro review door Foritain ) ben ik op het spoor van de Creative Roar Pro gekomen.
Een speaker die met ingebouwde soundcard werk, kan laden via USB etc. Afijn…

Zijn er meer van dit soort producten? Wat ik ook google, ik kom grote soundbars tegen of heel veel gewone Bluetooth speakers met een USB laad functie.

Als laatste een wat technischer vraag; Wanneer je een dergelijke speaker als de Creative Roar Pro aansluit op een laptop met ingebouwde (realtek soundcard + standaard speaker) kan je Windows het geluid dan ook over beide soundcards laten verdelen?

Ik bedoel dit dan als 2x stereo waarbij je het volume van beide “soundcards” kan beïnvloeden.
Ben erg nieuwsgierig naar jullie oplossingen en antwoorden 😉

Cogitationis poenam nemo patitur

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zoekt gewoon pc speakers die je ook via USB kan aansluiten? Daar kan je gewoon op filteren in de pricewatch:

categorie: PC speakersets

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Topicstarter
JvS schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:57:
Je zoekt gewoon pc speakers die je ook via USB kan aansluiten? Daar kan je gewoon op filteren in de pricewatch:

categorie: PC speakersets
Volgens mij hebben de speakers die via jou zoekopdracht gevonden worden geen eigen soundcard. Precies zoals de Creative Roar Pro en bijvoorbeeld de Teufel Cinebar One dit wel hebben. https://www.teufelaudio.nl/soundbars/cinebar-one-p16541.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eh ja, ik kan hier niets anders op zeggen dan "welles". Iets dat via USB geluid produceert heeft per defenitie iets dat de pc zal herkennen als wat jij een "geluidskaart" noemt. Geluids device ofzo. Bluetooth trouwens ook.

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 09-09-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Topicstarter
JvS schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:06:
Eh ja, ik kan hier niets anders op zeggen dan "welles". Iets dat via USB geluid produceert heeft per defenitie iets dat de pc zal herkennen als wat jij een "geluidskaart" noemt. Geluids device ofzo. Bluetooth trouwens ook.
Snap ik, maar het is niet wat ik bedoel. De Crative en Teufel devices waar ik naar verwijs zijn meer dan alleen een USB speaker. Ze zijn volledig in te stellen als dat bij een geluidskaart ook kan.

Een speaker is vooral een ding wat je aansluit en wat geluid produceert.
We hebben het over 2 verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jij verwacht gewoon complete mixer software en wat ander softwarematige zaken extra. Die kun je ook 3rd party krijgen natuurlijk. Daarbij: wat voegt het toe? Had je een dergelijke 5.1 speakerset met weet ik wat voor inregelings en decoder opties, snap ik je punt.

Nu gaat het gewoon om een stereo setje. Dan is Windows mixer met evt een software equalizer meer dan voldoende :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:20
Ik heb nu een nog veel fraaiere oplossing ontdekt: Via mijn Yamaha netwerkspeler (zou met chromecast ook moeten lukken) die ik aangesloten heb op mijn receiver. Met het programma tuneblade kan ik al mijn pc geluid casten van mijn accesspoint naar mijn hifi set en wordt de hele geluidskaart niet eens gebruikt.

http://www.tuneblade.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bullet NL schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:31:
[...]

Snap ik, maar het is niet wat ik bedoel. De Crative en Teufel devices waar ik naar verwijs zijn meer dan alleen een USB speaker. Ze zijn volledig in te stellen als dat bij een geluidskaart ook kan.

Een speaker is vooral een ding wat je aansluit en wat geluid produceert.
We hebben het over 2 verschillende dingen.
Al die speakers die via usb zijn aan te sluiten zijn in te stellen zoals een geluidskaart. De ene wat uitgebreider dan de ander, afhankelijk wat de leverancier meelevert. Maar allemaal gewoon via de windows mixer.

Waar jij het over hebt met je laatste zin weet ik niet zo goed, maar ik wens je succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Je moet het meer zien als een 'externe' DAC.

'Intern' zit deze in je pc/laptop (geluidskaart) en daar sluit je dan analoog je speakers op aan.

'Extern' zit in je speaker zelf, deze sluit je dan digitaal aan.
Dat laatste gebeurd vaak middels spdif, bij bluetooth geld dat ook en USB is uiteraard ook een prima optie.
Bij het geval dat je dus een 'externe' DAC gebruikt speelt de interne geluidskaart geen rol meer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben erg benieuw welke usb speaker zo werkt. Ik ken er geen een die werkt alsof je een speaker digitaal op je geluidskaart aansluit.

Er gaat gewoon data naar de speaker, er wordt een driver geïnstalleerd en de speaker maakt er geluid met de "geluidskaart" die in de speaker zit.

Externe link met uitleg :

https://itstillworks.com/do-usb-speakers-work-7824017.html

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 09-09-2018 22:12 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:05:
[...]

Volgens mij hebben de speakers die via jou zoekopdracht gevonden worden geen eigen soundcard. Precies zoals de Creative Roar Pro en bijvoorbeeld de Teufel Cinebar One dit wel hebben. https://www.teufelaudio.nl/soundbars/cinebar-one-p16541.html
"Level up: sound upgrade voor je laptop of pc

Zo goed kan je laptop of pc dus ook klinken! De geïntegreerde USB-geluidskaart van de Cinebar One zorgt voor een meeslepende sound van games, video's of muziekstreams. Hoe? Simpel: verbind je laptop per USB aan de soundbar en klaar is kees. Maak de Cinebar One je pc-systeem."
Wat JvS al zegt: dat geldt voor elke USB speaker (die je via USB aansluit ipv audiokabel vanuit je koptelefoon uitgang. Je USB-speakers komen dan ook als optie tevoorschijn bij 'output device' in WIndows naast je laptop/pc soundcard en als je daarvoor kiest passeer je natuurlijk per definitie de geluidskaart van de pc). Heb zelf nog steeds een paar Logitech Z10 staan (uit de uitverkoop) die ook destijds geadverteerd werden met soundcard functie maar misschien zie ik daardoor ook wel wat over het hoofd.
Al enkele keren schijndood geweest en een paar van Yamaha gehaald (zonder usb overigens) maar daar viel pas wat van bass te merken op hoger volume. Z10 ondertussen still going strong, die repareert zichzelf :+ .

Maar zover ik zie gaat het je eerder om de software die erbij geleverd wordt om dingen in te stellen op de speaker.

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 15-09-2018 12:31 ]

Pagina: 1