Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Sp4rk
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09-2023
Reeds een TV voet/steun aangeschaft, omdat de TV die wij kregen die er niet bij had.

Nou zijn de twee metalen staven die je direct aan de achterkant van de TV vastmaakt te lang, ze raken de onderkant dat wat uitsteekt.
Nu ben ik even de naam ervan kwijt, maar iemand kwam met de suggestie om van die zwarte rondje stukjes tussen de TV en de staven te doen, waar je inschroeft. Zodat de staven achter het uitstekende deel uitkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NUhQvbJEWkcoWuoyXiMI5ydd/thumb.jpg

Voor mij ziet dit er best riskant uit, vergeleken met gewoon de staven plat tegen de TV aan (zoals het hoort). Dat er nu ruimte tussen de twee zit, maakt mij wat zenuwachtig, vooral omdat de achterkant van de TV iets naar binnen te duwen valt, en dus niet sterk overkomt.

Is dit toch gewoon een veilige optie, en zit ik te piekeren over niks?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere TV-steun aanschaffen? Want het klinkt alsof je er nu eentje hebt die niet bij jouw TV past.

In ieder geval; mechanisch gezien ga je een veel hogere kracht uitoefenen op de bevestigingspunten als je de afstand tot "de metalen staaf" vergroot. Ik zou het geen goed idee vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is die steun wel geschikt voor dit model TV ? Anders zou je nog even kunnen kijken naar een VESA plaat of adapter voor je TV zodat je iets verder van de steun afkomt.

Ik heb geen idee van de waarde van de TV maar ik zou deze niet zomaar aan random afstandsbuisjes willen schroeven

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi tekeningetje maar echt duidelijk is 't niet :o

Post eens een merk/type TV zodat er in ieder geval gekeken kan worden naar de (v)ESA bevestigingspunten van die TV waarmee je 't apparaat normaliter aan een muur of beugel kunt ophangen. Die punten zitten (meestal) vrij degelijk op 't chassis van de TV gemonteerd zodat je er weinig fout mee kunt doen qua bevestiging.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Sp4rk
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09-2023
MAX3400 schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:00:
Andere TV-steun aanschaffen? Want het klinkt alsof je er nu eentje hebt die niet bij jouw TV past.

In ieder geval; mechanisch gezien ga je een veel hogere kracht uitoefenen op de bevestigingspunten als je de afstand tot "de metalen staaf" vergroot. Ik zou het geen goed idee vinden.
Breezers schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:01:
Is die steun wel geschikt voor dit model TV ? Anders zou je nog even kunnen kijken naar een VESA plaat of adapter voor je TV zodat je iets verder van de steun afkomt.

Ik heb geen idee van de waarde van de TV maar ik zou deze niet zomaar aan random afstandsbuisjes willen schroeven
Diezelfde persoon had deze voor mij opgezocht (Achteraf, zat hij dan ook volgens mij alleen op scherm grootte te zoeken, zonder rekening te houden met de lagere helft van de TV dat uitsteekt).
Ik had eerder al een winkel gevonden die de originele voet ervoor verkocht, maar dat deze een verstelbare hoogte had was een plus. Helaas past het niet zonder die tussenruimte te creëren..

Nu ik wat second opinions hierover heb gekregen, neig ik toch om dan die originele te halen, en dan een stevige bak daaronder voor het hoogte verschil.
wimmel_1 schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:13:
Mooi tekeningetje maar echt duidelijk is 't niet :o

Post eens een merk/type TV zodat er in ieder geval gekeken kan worden naar de (v)ESA bevestigingspunten van die TV waarmee je 't apparaat normaliter aan een muur kunt ophangen. Die punten zitten (meestal) vrij degelijk op 't chassis van de TV gemonteerd zodat je er weinig fout mee kunt doen qua bevestiging.
Best een oude Samsung... LCD geloof ik. De stickers erop zijn al onleesbaar.
Het is non-VESA in ieder geval, 200x100mm. Maar zoals ik al zei, de staven raakte de onderkant dat wat uitsteekt, vandaar de vraag of tussenruimte creëren wel een goed idee was.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je er dan eens, net als op je tekening tussen de mountplaat en de TV al gebeurd is, een extra scheiding/demper tussen zet zodat die plaat ook op de steun een extra "rustpunt" heeft?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:32
Kan je niet gewoon een stuk van die metalen staven afzagen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
Sp4rk schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:22:
Het is non-VESA in ieder geval, 200x100mm. Maar zoals ik al zei, de staven raakte de onderkant dat wat uitsteekt, vandaar de vraag of tussenruimte creëren wel een goed idee was.
200x100 is ook gewoon een VESA standaard, en je kunt gewoon opvulringen gebruiken om het onderste dikke gedeelte niet te raken, wordt wel vaker gedaan en vaak worden ze standaard al bijgeleverd.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die ringen moeten prima kunnen. Hoe lang zijn ze? Ik heb ze zelf ook gebruikt. Ze zijn 5-7mm lang. Bij mijn Vogel's muurbeugel werden er een heleboel meegeleverd in verschillende maten. En mijn tv weegt een kilo of 22.
Als de schroeven stevig genoeg zijn én ver genoeg de opening in gaan zou het geen probleem moeten zijn.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1