Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-09 11:47
Mijn vraag
Hoi, Ik wil graag deze kaart nog wat verder pushen. hij draait nu op 1397mhz op de core en 3020mhz op de mem. maar de core zakt zo nu en dan een beetje terug. en volgensmij komt dit door een power te kort.(Afterburner staat geen hogere power limit dan 100% toe)
Nou wil ik graag een shunt mod gaan uitvoeren op de kaart. maar het viel me op dat er wel soldeer puntjes zitten op de plek waar normaal een PCI-E power connector zou zitten.

en ik wil weten of ik een shunt mod kan uitvoeren zonder dat het moederbord stuk gaat, aangezien ik bang ben dat hij over die 75w van de pci lane uit het moederbord trekt. En zo NIET, of het dan mogelijk is een molex/6/8pin connector er aan te solderen? :9
Verder ben ik niet bekend met een BIOS van een GPU flashen, maar ik heb begrepen dat dat niet nodig is bij het uitvoeren van een shuntmod?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
MSI afterburner
nieuwste drivers van nvidea voor de 750TI

PSU:CX600M
mobo: MSI Z170A SLI plus
GPU: MSI 750TI 2gb (kon de twinfrozer niet selecteren bij producten, maar weet toch vrijzeker dat het een twinfrozer OC is.)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb lopen googlen, en zag dat iemand een molex aansluiting op de kaart had gesoldeerd. maar kon niet echt iets duidelijks vinden over de powerlimit verhogen
Mocht je nog andere info nodig hebben, vraag er gerust naar. ik zelf weet hier nog niet zoveel van.

Beste antwoord (via erik.heijink op 09-09-2018 22:23)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik snap dat je meer performance wilt, maar het lijkt mij een te groot risico voor kaart en systeem als je ongetraind dit soort mods uitvoert. Aan de andere kant, een 750ti is prima les materiaal voor toekomstige projecten. Ik weet niet of er een shunt mod is voor een 750ti, maar probeer t.

Ik heb zelf bakken met hardware gesloopt door onzinnige mods voor nog eens 3% performance zonder over te gaan naar betere koeling. Meeste van dit soort mods zijn voor extreem overclocken met ditto koeling.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Absoluut nutteloos om nog tijd te investeren in het overclocken van een 750ti als je dat doet voor24/7 performance. Het zakken in clocks op de core is normaal, dat krijg je er alleen uit met een aangepaste bios.

Verder zit je al ongeveer aan de max, weet niet echt wat je doel is met een shunt mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
millman schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:26:
Absoluut nutteloos om nog tijd te investeren in het overclocken van een 750ti als je dat doet voor24/7 performance. Het zakken in clocks op de core is normaal, dat krijg je er alleen uit met een aangepaste bios.

Verder zit je al ongeveer aan de max, weet niet echt wat je doel is met een shunt mod
Hm ja nou mijn doel is om er nog wat extra gratis performance uit te persen. en het is wel een leuk projectje natuurlijk. Ik draaide een r9 280X maar die is overleden. en als arme student kan ik niet even zomaar 100+ euro neertellen. heb deze 750ti kunnen overnemen voor 20€

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik snap dat je meer performance wilt, maar het lijkt mij een te groot risico voor kaart en systeem als je ongetraind dit soort mods uitvoert. Aan de andere kant, een 750ti is prima les materiaal voor toekomstige projecten. Ik weet niet of er een shunt mod is voor een 750ti, maar probeer t.

Ik heb zelf bakken met hardware gesloopt door onzinnige mods voor nog eens 3% performance zonder over te gaan naar betere koeling. Meeste van dit soort mods zijn voor extreem overclocken met ditto koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
Ja denk dat je gelijk hebt wat het risico betreft.
Maar als ik een vervangende sterkere kaart heb is het misschien toch leuk om alsnog te proberen. Dan neem ik het nu maar eventjes zoals het is. Of denk je dat ik met een bios mod/flash er nog wat uit weet te krijgen? zo ja, zou je dan een goede guide kunnen linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ook, of juist met een een sterkere kaart is zo'n mod voor 24/7 zinloos. Haal eruit via de normale wegen wat erin zit, sowieso kan je bij de meeste gpu's weinig winnen, gezien er binnen de limieten automatisch al overclockt word. Door de limieten wat te rekken kan je er nog ongeveer 100-150 mhz extra boostclock uit halen, wat dus zon 5-7% is tegenover stock boostclocks. Als ik kijk naar mijn oc op de 1060.. nu @ 2060-2100mhz afhankelijk van temperatuur/game. Zonder oc een boostclock naar ~1950mhz

Overigens kan bij budget of medium kaarten het overclocken van geheugen veel effectiever zijn dan die coreclocks. Maar dat is iets voor je volgende aanschaf. Zing het uit op deze, houd je systeem heel, en wacht op je volgende aanschaf. Je platform kan nog jaren mee ;)

Zelf net over gegaan van 2560x1080 naar 4k, de load op de cpu is alleen maar lager geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door millman op 10-09-2018 01:05 ]

Pagina: 1