DAB+ nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-10 13:37
Middag allemaal...

Ik zit te kijken naar een nieuwe versterker..mijn huidige vsx serie Pioneer.. vind ik af en lastig werken..

Ik wil een simpele versterker die snel werkt en het liefste aangaat en te besturen is via iPhone.
Nu zit ik te kijken en kom ik dab+ tegen...maar heb je dat eigenlijk wel nodig, als de versterker verbonden is met ipad/iPhone? Met deze dingen heb je toch eigenlijk hetzelfde als dab? Digitale radio streamen naar de versterker...

Ik zat nu te kijken naar de Yamaha HTR-4069

Ik heb overigens alles in een Apple omgeving en een synology nas...
Het liefste zoek ik iets simpels maar wel van deze tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Je hebt al een Nas, dus je zal je versterker waarschijnlijk aan je thuisnetwerk en daarmee het internet koppelen. Dan vind ik DAB+ geen meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

De Yamaha HTR-4069 kan native internetradio afspelen (als je hem zoals @LA-384 zegt natuurlijk met internet verbindt). Via wifi of een netwerkkabel.

Alle zenders die in Nederland via DAB+ te beluisteren zijn, zijn ook via internet te ontvangen.
Dus als je een degelijke internetverbinding hebt en je hebt die altijd aanstaan, dan is een receiver met DAB+ overbodig.

Ikzelf heb de Yamaha AS710D en wilde per sé wél DAB+, juist omdat ik mijn internet niet altijd aan heb staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 10-09-2018 16:02 ]