Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Isocadia
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-07 08:28
Het is januari 2017, en ik besluit eindelijk de stap te nemen en over te stappen op de 'PCMR' 144hz 1440p boot. Na toch enige tijd getwijfeld te hebben kom ik tot de beslissing om een ASUS MG279Q te kopen. Ik neem contact op met een tweaker die deze aanbood en zowaar nog geen week later kon ik genieten van de pracht en praal die deze monitor mij te bieden had.

Helaas was dit genot van korte duur.

Halverwege de maand mei vallen mij ineens een aantal dode pixels op. Ik begin een RMA procedure bij asus en anderhalf week later krijg ik mijn nieuwe monitor binnen.... Weer dode pixels.
Vol hoop besluit ik gelijk nog maar een RMA aan te vragen, en wederom komt anderhalf week later mijn nieuwe monitor binnen... Start helemaal niet op.

Enigszins verslagen besluit ik nog maar een RMA aan te vragen, en dit keer vernieuwing, het zijn fel rode pixels. Nog een RMA, weer dode pixels. Hierna nog één en nog één, en bij de 7e monitor krijg ik een scherm dat twee verticale rijen pixels mist. ASUS besluit over te gaan tot het crediteren van het aankoop bedrag. Jippie, ik heb gewonnen.

Na de vakantie begin ik met goede moed te zoeken naar een nieuwe monitor, en bestel dezelfde ASUS bij hardwarewinkel.nl
Je raad het zo langzamerhand al... Dode pixels.
Ik probeer nogmaals de ASUS bij een andere webwinkel, weer dode pixels.

De hoop voor een werkende ASUS is vervlogen en ik besluit de Acer XF270HUA te kopen. 100 euro goedkoper maar volgens de reviews kwalitatief iets minder beeld. En zowaar, ik trek hem uit de doos, en links onderin zit een permanent rode pixel.

Zijn er meer van jullie die hiermee te maken hebben? Het is al zo lang dat deze monitoren de beste zijn voor die prijs, ik krijg het gevoel dat er van AU optronics alleen nog maar panelen bestaan die dode pixels bevatten. Of ben ik de enige met deze pech en lukt het de rest wel om in één keer een goed paneel te krijgen.

Ik heb in ieder geval de hoop opgegeven en ben weer op zoek naar een tweedehands model waar, in ieder geval op het moment nog, geen dode pixels in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Hey @Isocadia ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan voor mijn nieuwe PC. Ik had de volgende punten op mijn wensenlijst:
  • 27"
  • 1440p
  • 144+ Hz
  • IPS
Ik wilde eerst voor een ASUS of Acer monitor gaan in combinatie met een NVIDIA videokaart (vanwege G-Sync). Maar vanwege het grote aantal reviews bij deze monitoren waarin zaken als dode pixel, back light bleeding en IPS glow regelmatig als negatieve punten naar voren kwamen heb ik besloten om uiteindelijk maar diep in de buidel te tasten om de pricewatch: Eizo Foris FS2735 Zwart te kopen.

Ik heb er nog geen moment spijt van, de kleurweergave is fenomenaal en uniform. Out-of-the-box zijn de instellingen prima (ik heb volgens mij niets gewijzigd). Je kunt wel wat IPS glow zien maar het is verwaarloosbaar. Het enige nadeel is dat dit een FreeSync monitor is en om daar gebruik te van kunnen maken ben je gebonden aan de AMD videokaart. Ik had eerst een RX 580 maar uiteindelijk toch de upgrade naar Vega 56 gedaan.

Volgens mij hebben de ASUS en Acer schermen dezelfde panels. Ik heb geen dode pixels met mijn EIZO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Ass-US. Dusja. Heb ooit asus laptop gehad budget. Trok op niks gelijk geld terug gevraagd. Ik hoor wel vaker slechtere verhalen over asus dan goeie. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
AU optronics is notoir met zijn dode pixels, slechte uniformiteit en backlight bleeding. Reviewers krijgen goede schermen toegestuurd, terwijl als je gebruikersreviews gaat lezen: enorme aantallen aan ontevreden kopers om bovenstaande redenen.

De hele reden waarom ik niet een van dergelijke schermen heb gekocht. Er zullen incidenteel altijd defecte producten bestaan, maar soortgelijke verhalen aan die van jou heb ik de afgelopen jaren net iets te vaak gelezen. Wat is de overeenkomst? AU optronics panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isocadia
GromuhlDjun schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:59:
AU optronics is notoir met zijn dode pixels, slechte uniformiteit en backlight bleeding. Reviewers krijgen goede schermen toegestuurd, terwijl als je gebruikersreviews gaat lezen: enorme aantallen aan ontevreden kopers om bovenstaande redenen.

De hele reden waarom ik niet een van dergelijke schermen heb gekocht. Er zullen incidenteel altijd defecte producten bestaan, maar soortgelijke verhalen aan die van jou heb ik de afgelopen jaren net iets te vaak gelezen. Wat is de overeenkomst? AU optronics panelen.
Heb jij dan wel een 1440p 144hz monitor weten te vinden die verder wel aan jouw eisen voldeed? Of heb je die wagen laten gaan en zit je op iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
@Isocadia
Ik heb momenteel deze monitor: pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart
Ik denk dan dat ik veel geluk heb gehad als ik die verhalen hierboven zo lees. Geen last van backlight bleed en geen dode pixel te bekennen, wel wat IPS glow waar ik geen last van ervaar maar dat is inherent aan deze technologie (IPS)

Sinds de introductie van de monitoren met deze technologie was het lange tijd een crapshoot of je wel of niet een goede exemplaar kon bemachtigen en zelfs nu is het nog geen garantie. Asus werd het meest negatief over gesproken maar of dat met het feit dat het samenhangt dat Asus altijd al beter verkocht werd dan Acer kan ik eigenlijk niet over speculeren. Waar men het wel over eens was is dat Asus een lange tijd heel veel steken heeft laten vallen met hun quality control, er zat zelfs stof in geleverde scherm. Ik heb echter wel de indruk dat de situatie bij alle merken sinds vorig jaar al behoorlijk verbeterd is dan in het begin bij en na de introductie.

@Mannekino
De kans is groot dat jouw Eizo ook dezelfde AU optronic panel heeft als de Asus en Acer want AUO is volgens mij de enige fabrikant die deze panels met deze specifieke specs produceert. Waarschijnlijk is de quality control van Eizo wel goed te noemen terwijl Asus en Acer teveel steekjes hebben laten vallen.

@GromuhlDjun
Mensen hebben de neiging om Backlight bleed en IPS glow door elkaar heen te halen, backlight bleed is blauwachtig en IPS glow is meer amber/oranje. IPS glow is niet helemaal te vermijden maar men hoeft backlight bleed niet te accepteren. Ik kan mij vergissen maar backlight bleed is eerder het gevolg van fouten bij het produceren van de monitor zelf (afdichting) dan structurele problemen met het paneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gebruik de MG279Q sinds januari 2016 en ben uitermate tevreden. Geen dode pixels en een lichte IPS glow, maar zeer beperkt en niet storend verder. Beetje geluk hebben misschien? :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
Isocadia schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:11:
[...]
Heb jij dan wel een 1440p 144hz monitor weten te vinden die verder wel aan jouw eisen voldeed? Of heb je die wagen laten gaan en zit je op iets anders?
Ik heb het laten zitten. Ik zit nog op een 1440p 60hz ips monitor. Zolang ik niet weet wat ik mis in 144hz, hou ik het hierbij, want de beeldkwaliteit die ik nu heb is goed genoeg.
Ik kwam simpelweg tot de conclusie dat ik zo'n €1000 voor een loterijlot te duur vond.

@Beowulf65 Weet ik, er is een zeer duidelijk verschil. ips glow is meer een waas vanuit een bepaalde kijkhoek. In mijn huidige monitor heb ik lichte ips glow, die zichtbaar is wanneer het donker is in de kamer. Backlight bleeding is veel plaatselijker, meer zichtbaar (en storender).
Het klopt inderdaad dat het vaak verward wordt door mensen die voor het eerst een ips monitor gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

162 Hz dus technisch gezien offtopic maar ik wijt dat aan de bedenker van de titel die het teveel afbakent. :p
Als je die Pixio-monitors toch zou koppen zonder Amazon te gebruiken...Ik haat Amazon namelijk (omdat ze hun medewerkers zeer slecht behandelen en concurrenten de markt uitdrukken met een bewuste tijdelijke prijzenoorlog) maar Pixio hun monitors zijn prima.

93,9% en 135.8% sRGB (gamut coverage en gamut volume), 84.7% en 93,5% Adobe RGB (idem) en 77,6% en 96,2% DCI P3. Niet verkeerd voor een gaming-monitor al willen we natuurlijk altijd beter.
Ik zou overigens de FPS limiteren tot 133 Hz. aangezien je dan het beste compromis hebt tussen refreshrate+FPS (FreeSync!) en beeldkwaliteit, in de review legt hij uit waarom dat zo is.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2018 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ook ik gebruik de Asus MG279Q naar volle tevredenheid. Na herhaaldelijke fiasco's met de Dell U2713H heb ik deze Asus gekocht. Overigens heeft de Eizo Foris 2735 hetzelfde AU Optronics paneel als de MG279Q ;)

Asus MG279Q: AU Optronics M270DAN02.3:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_mg279q.htm

Eizo Foris FS2735: AU Optronics M270DAN02.3
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/eizo_foris_fs2735.htm

Even naar Panel & Backlighting hoofdstukjes scrollen ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Heb zelf een asus mg 279q kunnen kopen met discount. Was een demomodel dus kon in de winkel al zoeken naar dode pixels: die waren er niet. Backlight bleeding is aanwezig, maar stoor ik mij alleen aan als ik in load screens zit. Alleen jammer van de matige freesync range (35-90 is mooi maar kan beter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 14:04
Nog geen half uur geleden de trekker overgehaald op een 1080 TI. Weliswaar 2ehands en kan hem morgen (pas) ophalen maar kon niet meer wachten :9

Game momenteel op een Eizo fx2431(1080p) die net zoveel als de FS2735 heeft gekost. En deze staat nu al weer bijna 9 jaar :o op mijn bureau.
Ben het niet van plan om de FS2735 te kopen maar lees inderdaad enorm veel problemen met de monitoren die hierboven genoemd worden. Dus hij staat wel op het lijstje. Wil namelijk ook 24-27", 1440p en 144Hz. Gsync zou prettig zijn maar icm met een 1080TI in principe (volgens mij) niet heel nuttig.

Wel komen er nieuwe monitoren aan de komende maanden, die voldoen aan 'onze' eisen. Blijf dus meelezen en ga ook maar eens uitzoeken welke winkels/merken goed omgaan met bovengenoemde klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isocadia
Uiteindelijk heb ik tweedehands een mg279q van een mede tweaker overgenomen. Toch wel de makkelijkste manier om zonder dode pixels een monitor met korting te krijgen haha.

@Verwijderd Mijn welgemeende excuses voor het te sterk afbakenen van de titel :)
Het is dat ik nu al dit tweedehandsje op de kop heb getikt anders was dit een hele interessante optie geweest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:43:
[YouTube]
162 Hz dus technisch gezien offtopic maar ik wijt dat aan de bedenker van de titel die het teveel afbakent. :p
Als je die Pixio-monitors toch zou koppen zonder Amazon te gebruiken...Ik haat Amazon namelijk (omdat ze hun medewerkers zeer slecht behandelen en concurrenten de markt uitdrukken met een bewuste tijdelijke prijzenoorlog) maar Pixio hun monitors zijn prima.

93,9% en 135.8% sRGB (gamut coverage en gamut volume), 84.7% en 93,5% Adobe RGB (idem) en 77,6% en 96,2% DCI P3. Niet verkeerd voor een gaming-monitor al willen we natuurlijk altijd beter.
Ik zou overigens de FPS limiteren tot 133 Hz. aangezien je dan het beste compromis hebt tussen refreshrate+FPS (FreeSync!) en beeldkwaliteit, in de review legt hij uit waarom dat zo is.
Dat lijken mij best leuke schermen, al schijnt de response time niet heel goed te zijn. Wel zijn er weinig reviews van te vinden zoals door sites als tft central. Ga hier nog even induiken.

Edit: Nee deze schermen vallen af. Buiten de slechte response tijd schijnt de service slecht tot bijna niet aanwezig te zijn. Dan toch maar eens kijken welke schermen er aan gaan komen de komende maanden.

[ Voor 10% gewijzigd door GroeneThee op 25-09-2018 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GroeneThee schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:56:
[...]

Dat lijken mij best leuke schermen, al schijnt de response time niet heel goed te zijn. Wel zijn er weinig reviews van te vinden zoals door sites als tft central. Ga hier nog even induiken.

Edit: Nee deze schermen vallen af. Buiten de slechte response tijd schijnt de service slecht tot bijna niet aanwezig te zijn. Dan toch maar eens kijken welke schermen er aan gaan komen de komende maanden.
Ik begreep van Wendell dat juist dit merk (Pixio) goede responsetijden heeft als je alles uitschakelt omdat er dan echt geen enkele onnodige software tussen zit terwijl er bij de meeste andere merken wel nog software draait op die monitor, anders dan wat je nodig hebt om een goed beeld te genereren. Hij merkte dit wel op naar aanleiding van een ander model van Pixio, het is mogelijk dat het voor dit model minder goed uitpakt.

Wat betreft de service, tja, daarom is de prijs lager. Dat en omdat ze kiezen voor een goedkope distributie. Je neemt een gok, meestal pakt die goed uit maar je kan ook pech hebben. De vraag is dan of dat je meer bespaart dan dat je schade hebt. Een grootgebruiker (iemand die veel hardware koopt en verkoopt (tweedehands) wel, iemand die 1 keer in de 6 jaar een monitor koopt kan er pech mee hebben. Ik denk dat ik de gok zou durven wagen gezien het verschil in prijs terwijl de kwaliteit vergelijkbaar is maar in mijn geval is het probleem dat ik niet via Amazon wil bestellen omwille van de vele schandalen bij dat bedrijf (zoek maar eens op, het is offtopic voor hier,. medewerkers worden onderbetaald en zeer slecht behandeld, zowel in het magazijn als bij de bezorging).
Isocadia schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:54:
@Verwijderd Mijn welgemeende excuses voor het te sterk afbakenen van de titel :)
Geen probleem. Het is een advies voor iedereen die in de toekomst titels bedenkt. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2018 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:22:
[...]

Ik begreep van Wendell dat juist dit merk (Pixio) goede responsetijden heeft als je alles uitschakelt omdat er dan echt geen enkele onnodige software tussen zit terwijl er bij de meeste andere merken wel nog software draait op die monitor, anders dan wat je nodig hebt om een goed beeld te genereren. Hij merkte dit wel op naar aanleiding van een ander model van Pixio, het is mogelijk dat het voor dit model minder goed uitpakt.

Wat betreft de service, tja, daarom is de prijs lager. Dat en omdat ze kiezen voor een goedkope distributie. Je neemt een gok, meestal pakt die goed uit maar je kan ook pech hebben. De vraag is dan of dat je meer bespaart dan dat je schade hebt. Een grootgebruiker (iemand die veel hardware koopt en verkoopt (tweedehands) wel, iemand die 1 keer in de 6 jaar een monitor koopt kan er pech mee hebben. Ik denk dat ik de gok zou durven wagen gezien het verschil in prijs terwijl de kwaliteit vergelijkbaar is maar in mijn geval is het probleem dat ik niet via Amazon wil bestellen omwille van de vele schandalen bij dat bedrijf (zoek maar eens op, het is offtopic voor hier,. medewerkers worden onderbetaald en zeer slecht behandeld, zowel in het magazijn als bij de bezorging).

[...]

Geen probleem. Het is een advies voor iedereen die in de toekomst titels bedenkt. ;)
Een gokje van ca 500 euro blijf ik een duur gokje vinden. Geef dan liever het dubbele uit en weet dat ik , als er iets is, goed geholpen ga worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GroeneThee schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:32:
[...]

Een gokje van ca 500 euro blijf ik een duur gokje vinden. Geef dan liever het dubbele uit en weet dat ik , als er iets is, goed geholpen ga worden.
Ik zie een grote tegenstrijdigheid in deze opmerking: "gokje" en "dubbele". Stel dat je 90% kans hebt dat die gok goed uitpakt, wat geen gekke schatting is op basis van gebruikservaringen (reken er maar op dat op een forum juist de mensen komen die pech hebben gehad, van de mensen bij wie het goed uitpakte lees je weinig), dan weet je zo goed als zeker dat de tweede monitor wel goed gaat zijn als je al pech zou hebben met de eerste. Je hebt dan immers een kans van 1% op twee slechte exemplaren en een kans van 99% dat een van de twee exemplaren goed is. Dit geldt dan voor slechts 1 monitor, als je de volgende keer weer die gok waagt dan heb je een kans van 1 op 10000 dat het netto negatief uitpakt.
Ook Pixio keurt de schermen en ook bij Asus/Acer worden er schermen met defecten geleverd. Ja, ze geven garantie maar in de praktijk is dat ook verre van ideaal. Tenzij je het bij een winkel in jouw buurt hebt opgehaald en je het daar weer kan inleveren om het hen te laten afhandelen en direct een ander exemplaar meekrijgt heb je aardig wat gedoe, kosten (het aangetekend verzenden met dat volume en gewicht + breekbaar-behandeling is niet goedkoopt) en het tijdelijk zitten zonder monitor.

Ik geef hier geen koopadvies, ik belicht slechts de andere kant van het verhaal. Als ik bij een normale winkel een Pixio zou kunnen bestellen dan zou ik dat doen. Ook omdat de ontwikkeling van monitors hopeloos is gestagneerd en de prijzen nog steeds erg hoog liggen in verhouding tot wat ze zouden moeten zijn.

Dat is niet zo gek gezien de zo goed als monopolies van LG voor IPS en Samsung voor VA, pas bij nieuwe resoluties etc. zie je een prijsdaling en pas bij betere grafische kaarten zie je die betere specs...
Overigens startte LG met beeldschermen op basis van wat het kocht van Philipls. Het is zonde dat Philips zelf er niet mee verder ging maar we zullen nooit weten of dat Philips zo'n reus zou zijn geworden als LG voor monitors en televisies.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2018 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Deathchant schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:05:
Ook ik gebruik de Asus MG279Q naar volle tevredenheid. Na herhaaldelijke fiasco's met de Dell U2713H heb ik deze Asus gekocht. Overigens heeft de Eizo Foris 2735 hetzelfde AU Optronics paneel als de MG279Q ;)

Asus MG279Q: AU Optronics M270DAN02.3:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_mg279q.htm

Eizo Foris FS2735: AU Optronics M270DAN02.3
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/eizo_foris_fs2735.htm

Even naar Panel & Backlighting hoofdstukjes scrollen ;)
Ook ik gebruik deze monitor naar volle tevredenheid sinds ruim anderhalf jaar. Een genot om mee te werken en ik twijfel nu of ik mijn huidige 2e monitor ga vervangen nog een MG279Q of een type met 75 hz aangezien het niet voor gaming zal zijn maar puur voor desktop.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Bizar verhaal; zeven keer een slechte monitor geleverd krijgen.

En dan toch nog twee keer dezelfde proberen? Wat doe je jezelf aan?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

GroeneThee schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:32:
[...]

Waarom zou het een gok zijn? Een scherm wat jou niet bevalt kan je onder het consumentenrecht gewoon terugsturen. Je mag een product voor 2 weken uitproberen. Wat ik je dan wel aanraad is niet bijvoorbeeld het plastic (bescherm spul) van je scherm te halen in die 2 weken.
Op deze manier is het enige waar het scherm later nog iets mee kan krijgen dode pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:46:
[...]

Waarom zou het een gok zijn? Een scherm wat jou niet bevalt kan je onder het consumentenrecht gewoon terugsturen. Je mag een product voor 2 weken uitproberen. Wat ik je dan wel aanraad is niet bijvoorbeeld het plastic (bescherm spul) van je scherm te halen in die 2 weken.
Op deze manier is het enige waar het scherm later nog iets mee kan krijgen dode pixels.
Het blijft een kut klus. Ik heb uiteindelijk 11 PG279Qs voor m'n neus gehad voordat ik eentje had zonder dode pixels, geen stofdeeltjes en belachelijke glow die je bij games als Metro meteen zag in de hoeken door de donkere scenes...

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 02-10-2018 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Paprika schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:56:
[...]

Het blijft een kut klus. Ik heb uiteindelijk 11 PG279Qs voor m'n neus gehad voordat ik eentje had zonder dode pixels, geen stofdeeltjes en belachelijke glow die je bij games als Metro meteen zag in de hoeken door de donkere scenes...
Ik had het waarschijnlijk na 3 keer opgegeven, je bent wel een doorzetter met 11 :>.
Asus maakt erg leuke moederborden, maar voor de rest kan je toch blijkbaar beter een ander merk kiezen lijkt me. Dit is tenminste mijn ervaring met een voeding, switch en meerdere moederborden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:02:
[...]

Ik had het waarschijnlijk na 3 keer opgegeven, je bent wel een doorzetter met 11 :>.
Asus maakt erg leuke moederborden, maar voor de rest kan je toch blijkbaar beter een ander merk kiezen lijkt me. Dit is tenminste mijn ervaring met een voeding, switch en meerdere moederborden.
Per 3 tegelijk bij 't Cooblue filiaal in Utrecht, ondanks dat ze van te voren wisten dat ik er maar 1 zou houden. Iedere keer 3 van die dozen verslepen... :D _/-\o_

Stom genoeg is ie nog stuk gegaan door een ongelukje door 'n ander (wel via de aansprakelijkheidsverzekering het merendeel teruggekregen), en nu heb ik een ultra-wide dus het was nog allemaal voor niets ook. :+

[ Voor 25% gewijzigd door Paprika op 02-10-2018 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isocadia
@Tens Wat ik mezelf aan doe? De droom om toch die 144hz 1440p ips glorie te mogen genieten haha

Tot nu toe geniet ik van een heerlijk (tweedehands) dode pixel vrije ervaring. Maar aan iedereen die deze monitor nog overweegt en dit leest, achteraf had ik toch nog een jaartje kunnen wachten op de nieuwe generatie microled panelen, en de andere panelen die deze vernieuwing met zich mee zal brengen. 400 euro is prima voor deze monitoren zonder defecten, zelfs al betekend dit dat ze al gebruikt zijn. 530 euro zou ik er daarintegen niet meer voor neerleggen. De kans op een monitor met dode of stuck pixels is mij gewoon te groot geleken, en geen van de betaalbare webshops wil hier iets op toezeggen. Uiteindelijk betaal je toch die retour kosten elke keer.

Aan allen in dit topic, jullie inzichten en meningen hebben mij veel geholpen in tevreden zijn met mijn aankoop, en daar wil ik jullie allen voor bedanken

Edit: Spelfout verbeterd en opmerking over retour kosten toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Isocadia op 03-10-2018 00:38 ]

Pagina: 1