Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kraakgeluiden op full suspension mtb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Steijn045
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 09-09-2018
Mijn vraag
Ik krijg de hele tijd kraakgeluiden van mijn full suspension specialicized enduro het zit boven de bottom bracet en bij mijn voorkand waar het stuur zit bij het frame ik zou graag willen weten wat het zou kunnen zijn

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd om te kijken of er een scheur in het frame zat maar heb niks gevonden

Alle reacties

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:53
Ik zou het zelf even op een ander forum gaan vragen.

http://www.mountainbike.nl/forum/index.php

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 06:58
quote:
Steijn045 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:54:
Mijn vraag
Ik krijg de hele tijd kraakgeluiden van mijn full suspension specialicized enduro het zit boven de bottom bracet en bij mijn voorkand waar het stuur zit bij het frame ik zou graag willen weten wat het zou kunnen zijn

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd om te kijken of er een scheur in het frame zat maar heb niks gevonden
Dat kan echt alles zijn op een fiets. Heb je het ook als je niet trapt? En als je niet op je zadel zit heb je het dan ook?

Ruud wijzigde deze reactie 09-09-2018 14:03 (4%)

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Tacoos

i am i

Dit kan idd vanalles zijn.
Wat je eenvoudig en relatief snel kan testen:
Zadelpen verwijderen, pen en buis goed schoonmaken (vergeet ook de zadelpenklem niet) en terug monteren voorzien van een pasta als cyclon stay fixed.
Idem voor zadel op zadelpen.

Bottom bracket zelf kan ook aardig kraken als die versleten is.
Daarna wordt 't stap voor stap dingen nalopen en vervangen tot je het probleem gevonden hebt.
Bij een fully heb je nogal wat lager punten die een probleem kunnen geven; zitten alle boutjes nog goed vast bijvoorbeeld?

MX-5 10th anniversary, Rumblefish Elite, Master Touch GBS

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True