Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• JTvD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-11-2021
Mijn vraag

Mijn Sunny boy SMA 1200 heet een eidtijd waarna deze in een soort ruststand gaat.
Deze ligt zo rond de 21:30 / 22:00 uur.
Nu wil dat wel omdat er tegen deze tijd bijna geen zon is.
Maar in de zomer zou deze het nog kunnen doen.

Is deze eindtijd in te stellen..?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sunny boy SMA 1200

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet afgezocht en de maker een mail gestuurd

Alle reacties

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wat bedoel je precies met eindtijd? Het moment dat de omvormer uitschakelt wanneer het donker is?

Dat gebeurt niet op basis van een instelbare tijd, maar helemaal automatisch op basis van voltage. Wanneer het donker wordt daalt het voltage en wanneer deze te laag wordt voor de omvormer om iets nuttigs te doen schakelt deze zichzelf uit.

Op dezelfde manier weet de omvormer ook wanneer het ochtend is. Het voltage stijgt en zodra deze boven het inschakelvoltage komt zal de omvormer weer actief worden.

Overdag is het specifieke voltage trouwens minder belangrijk. De omvormer zoekt continu naar het meest optimale vermogen in watt (dat is ampere * volt) en dat doet hij door te bepalen hoeveel ampere er loopt in het PV circuit. Het resulterende voltage wordt bepaald door de elektrische eigenschappen van de zonnepanelen en de hoeveelheid zonlicht. Dit zoeken naar het optimale vermogen heet MPPT en dat is iets niet zo simpel als 'zo veel mogelijk ampere' of 'zo hoog mogelijk voltage' :)

[ Voor 32% gewijzigd door Zr40 op 09-09-2018 15:10 ]

• JTvD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-11-2021
Ah zo werkt het.
Duidelijk dank u