Toon posts:

Webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje over het draaien van een Webserver. Een provider voor particulier gebruik geeft normaal geen toestemming voor het laten draaien van een webserver. Hoe doen andere bedrijven dat dan? Laten sommige providers dit wel toe?
Als bedrijf zou ik namelijk zelf een webserver willen laten draaien op mijn eigen server.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Kun je rustig doen, meestal komen ze er niet achter. Hoewel, als je hem bereikbaar wilt maken en je gaat hem op poort 80 draaien loop je een verhoogde kans.

Verwijderd

Kun je rustig doen, als je Linux draait gewoon portsentry installeren (mischien ook zoiets voor windh00s?), dat houd chello buiten de deur als ze je proberen te scannen, en niets aan de hand.

Ik draai ook al maanden een webserver op m'n Chello account :)

Verwijderd

ja kun je idd gewoon doen
maar als je bijv bij een kabelprovider zit met een datalimiet van 2 gig en je hebt met je haalt een verkeer van 40 gig ofzo ;) dan gaan ze toch wel ff naar doen denk ik

maar als je zon verkeer haalt kun je ook beter je server plaatsen bij een hosting bedrijf (co-located)

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe doen professionele bedrijven dit?
Stel dat zijn een eigen webserver willen laten draaien. Dus op hun eigen systeem.
Hoe gaat dit dan in z'n werk.

Verwijderd

"Professionele bedrijven" doen het zo:

1) Eigen verbinding (huurlijn/e.d.): kost een sloot geld, maar is wel flexibel... hierachter kun je dan je eigen serverpark opbouwen.. kosten per maand: vanaf fl. 5000 tot fl. oneindig veel
2) Colo server: kost nog steeds best wat geld, maar is al wat betaalbaarder; hierbij zet je je servers in het serverpark van een zgn. hosting bedrijf, zij zorgen voor de verbinding en ervoor dat je server kan draaien (stoom, airco, e.d.), bij dedicated hosting moet je denken aan zo'n fl. 500 per maand (en je zult nog moeten investeren in een server bakkie).
3) Een "hostingaccount", dat kun je afsluiten bij een x-aantal hosting bedrijven... je krijgt een accountje op een Internet server waar je je pagina neer kunt zetten. Goede "virtual hosting" begint ergens rond de fl. 50 per maand (kan ook nog goedkoper).

http://www.webhosters.nl
http://www.internetten.nl

The usual.. overzicht van bijna elke hoster in het land!
It's that easy ;)

Verwijderd

..irri..

Verwijderd

zo is het :)
maar zoals ik al zei
je moet gewoon kijken hoeveel bezoekers je denkt te halen
als je een paar honderd per dag haalt kun je wel op een simpel bakkie thuis draaien
haal je er een paar duizend kan je denk ik beter een virtueel hosting accountje nemen
als je echt 20.000 bezoekers of meer haalt kun je het beste je server bij een hosting bedrijf plaatsen
wil je echt veel verschillende sites met veel bezoekers draaien, grote databases gebruiken kun je denken aan een huurlijn etc.

maar denk er ook aan dat het veel geld kost en je het moet onderhouden !

je moet kiezen wat het beste erbij past :)
bij een kleine site draai je hem zelf of je neemt virtual hosting, dat doen de meeste 'kleinere' bedrijven
Pagina: 1