Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeakAtTweaking
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 14:38
Monitor is er gisteren mee opgehouden nadat ik deze uitzette tijdens wat geautomatiseerde werkzaamheden. Ik heb de stroomkabel vervangen en ook een ander stopcontact geprobeerd, kan ik nog meer testen?

Het zou in het simpelste geval het aan/uit knopje kunnen zijn, die lijkt iets vast te zitten aan één kant (vergeleken met andere monitor). De touch knoppen deden ook al heel lastig en ik kon de instelling daardoor niet veranderen. Rare keuze ook die knoppen, al ziet het er wel aardig uit.

Het probleem is dus: waar je repareer je zoiets voor een schappelijke prijs? Ik vond net toevallig de service van Dell zelf, heeft iemand daar ervaringen mee? De garantieservice is geweldig, maar die is helaas al verlopen. Verder is het lastig een reparatieservice te vinden in de buurt, misschien omdat het niet zo simpel is als onderdelen vervangen en je ook wel eens wat moet solderen; geen idee. Ik zou zonde van m'n portemonnee en de schade aan het milieu vinden om een nieuwe kopen.

Alvast bedankt voor jullie tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou allicht Dell kunnen bellen, telefonisch de troubleshooting doornemen met ze en dan ligt de bal bij Dell om een "conclusie" te trekken en hierop een offerte af te geven.

Op basis van die offerte kan je, mogelijk, bij andere winkels gaan shoppen of ze de constatering & prijs ook kunnen matchen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zet hem op V&A/marktplaats met dit verhaal en koop een nieuwe.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
@WeakAtTweaking Welk model is het precies en wat is de aanschafdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeakAtTweaking
@MAX3400 Ik ga Dell morgen eens bellen, ben benieuwd.

@Juup Daarmee bedoel je dat de kosten van het repareren hoger zullen zijn dan de afschrijving van m'n nieuwe scherm in de periode dat de oude nog zou werken? Stel het kost me €200 en het scherm gaat nog 4 jaar mee en een nieuwe is €1000 en die gaat ook 8 jaar mee (€125 p/j minus restwaarde huidige monitor/4). Dan hangt het heel erg af van de restwaarde en de kosten van reparatie welke keuze ik het beste kan maken. Deze getallen zijn ruwe schattingen, ik heb geen idee hoe lang zo'n scherm mee zou moeten gaan of wat de reparatie ongeveer kost. Misschien dat jij die berekening in je hoofd al had gemaakt en mij kunt vertellen welke getallen je hebt gebruikt.

@Balance Begin 2014 aangeschaft: pricewatch: Dell Ultrasharp U3014 Zilver, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Google naar vaak voorkomende defecten bij dit type.
Informeer bij Dell naar mogelijke kosten.
Meet hem zelf door (indien kennis, kunde en apparatuur beschikbaar of bereid bent iets te leren).
Ga er mee naar een repaircafe.
Verkoop hem voor een habbekrats tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:42
Hoewel het geweldige schermen zijn (3001wfp, 3007wfp en U3011 gehad), zou ik er niet te veel geld in steken. Dell doet ook geen reparaties voor zover ik weet. Alleen serviceparts of replacements in de garantieperiode.

Uitzoeken of 't de schakelaar is, is het minste wat je zelf kan doen. En dan zelf het onderdeel vervangen is de goedkoopste oplossing.
https://www.ebay.nl/itm/D...f145a8:g:xVcAAOSw1LRa8IkM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
@WeakAtTweaking Van een monitor van €1000+ zou ik wel verwachten dat hij minimaal vijf jaar meegaat met normaal gebruik. Je zou een poging kunnen wagen om hem onder garantie te laten repareren, aangezien je volgens de wet een deugdelijk product mag verwachten. Gaat waarschijnlijk wel wat tijd kosten tot je je gelijk hebt/krijgt.

Aan de andere kant heb je nu ook hele mooie hoge-resolutie IPS-monitoren, zoals de 27-inch en 32-inch 4k-modellen voor minder dan €400.

[ Voor 28% gewijzigd door Balance op 09-09-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen idee waar je woont, maar in Lichtenvoorde zit Obbink wat een eigen technische dienst met een paar vakmannen die dit soort dingen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeakAtTweaking
Ik heb een repaircafé in de buurt gevonden, mooie optie. Verder nog een TV reparateur gevonden, daar zal ik ook een naartoe bellen.

Dit vond ik op het Dell forum:
https://www.dell.com/comm...unresponsive/td-p/4126130

Ik heb een andere videokaart (pricewatch: Club 3D Radeon HD 7870 royalKing maar deze post doet me wel denken dat ik nog wat moet proberen en als het scherm aangaat het misschien niet meer met het knopje uitzetten tot er een nieuwe unit inzit.

Zelf knutselen ben ik wel wat huiverig voor, zo heb ik ooit een telefoon naar z'n grootje geholpen door er zelf een nieuwe home button in te knutselen. Al zal dit wat minder priegelig zijn misschien.

Ik zal de Dell medewerkers vragen om garantie, maar ik verwacht dat ik daar inderdaad een hoop tijd in moet stoppen en dat is het me ook niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger1977
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik heb ooit eens een Dell 30" scherm gerepareerd.
Een half jaar geleden ofzo, er bleek een kapotte mosfet op de printplaat te zitten.
Het scherm deed helemaal niks, geen stanby lampje, niks, compleet dood.
Had een tutorial op internet gevonden hierover en dus daarna een nieuwe mosfet geslodeerd en voila, hij werkte als nieuw.
Wellicht is dit bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeakAtTweaking
Ik had precies hetzelfde, ook geen lampje of ander teken van leven. Maar... Gisteren even wat met kabels in de weer gegaan en nadat ik het scherm zonder datakabel aanzette ging ie weer aan. DP kabel er weer in gedaan en hij doet het nog steeds.

Naar verwachting zal ie wel weer een keer uitvallen, dus de tips zal ik in m'n achterhoofd houden. Het scherm is wel een aantal keer verhuisd (in de originele doos), misschien dat er een keer iets is losgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
WeakAtTweaking schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:36:
Ik had precies hetzelfde, ook geen lampje of ander teken van leven. Maar... Gisteren even wat met kabels in de weer gegaan en nadat ik het scherm zonder datakabel aanzette ging ie weer aan. DP kabel er weer in gedaan en hij doet het nog steeds.

Naar verwachting zal ie wel weer een keer uitvallen, dus de tips zal ik in m'n achterhoofd houden. Het scherm is wel een aantal keer verhuisd (in de originele doos), misschien dat er een keer iets is losgeraakt.
Ik weet niet of dit nog steeds een ding is, maar er waren ooit issues met DP kabels met pin 20. https://www.google.nl/search?q=displayport+pin+20

Het idee is dat als je een DP kabel direct van je scherm naar de GPU aansluit, je dan niet wil dat die kabel pin 20 heeft verbonden, want dan krijg je dat het scherm en de GPU allebei stroom proberen te leveren op die pin. Pin 20 is handig als je een actieve adapter aansluit, want dan gebruikt die de stroom van pin 20 om het signaal om te zetten.

Tenminste, dat is wat ik heb begrepen.

Het kan dus misschien zijn dat jou scherm een probleem heeft met jouw DP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeakAtTweaking
Nog een variabele erbij, ik zal het in m'n achterhoofd houden. Zou het uitzetten van het scherm die storing getriggerd kunnen hebben?
Pagina: 1