WHM (cpanel) en DNS settings vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkske
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 02:39
Hallo
ik gebruik voor het eerst WHM op een reseller account en heb gisteren een website van iemand overgezet.
De procedure die ik gevolgd heb was als volgt:
1) nieuwe account in WHM opgezet
2) met ftp (via IP adres) alle files overgezet
3) op cpanel ingelogd, database aangemaakt, data overgezet, config aangepast zodat ze op de nieuwe database connecteert
4) domeinnaam transfer in gang gezet
5) Toen een uur of 2 later mail ging overzetten merkte ik dat hij automatisch al imap en smpt servers invulde naar mail.<mijndomein> en ook FTP werkt via ftp.<mijndomein>, alsook cpanel.<mijndomein>.
Dus ik dacht, yes die transfer ging snel. Echter de website gaf nog ineens een redirect naar een SORRY pagina cgi-sys/defaultwebpage.cgi.
Ook op cpanel geeft hij bij bij de Zone Editor "This website is not pointing to this hosting"
Een beetje raar, want een ping naar het domein gaf inderdaad ook al het nieuwe IP...

vanmorgen, >12 uur na de verhuis werkt de pagina nog steeds niet, na veel zoeken vond ik mogelijk iets: de nameservers zoals ze in WHM geconfigureerd zijn (Your account’s default nameservers used when you create an account), zijn er andere dan ik in de DNS records van het domein had opgegeven, die stond op(Inherit Nameservers from root), dit waren de anonieme servers en niet de standaard. Dus ik de DNS records aangepast met de anonieme nameservers. Maar het enige wat er nu plots wel werkt is de Zone Editor in cpanel.... de website geeft nog altijd een redirect naar een SORRY pagina cgi-sys/defaultwebpage.cgi. Email, ftp en dergelijke werkt nog altijd.

Is dit een kwestie van nog geduld hebben of kan ik nog andere dingen proberen....
Extra info, TTL stond op 14400, op de nieuwe 3600

Het verhuismoment is ongelukkig gekozen, gezien er adword campagnes en facebook campagnes draaien en de website online moet zijn om studenten te laten inschrijven voor een cursus. Daarom dat ik een beetje hopeloos word en op het punt sta om proberen terug te switchen naar de oude site (die in princiepe ook nog draait)

Beste antwoord (via Valkske op 09-09-2018 11:43)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-10 13:33
Lang verhaal kort; Echter de website gaf nog ineens een redirect naar een SORRY pagina cgi-sys/defaultwebpage.cgi.

Als dat een sorry pagina is op de nieuwe hosting zit het wellicht in de cpanel config.

Maar zet nou alles eens duidelijk op een rijtje. Er is amper een touw aan vast te knopen hoe en wat.

Controleer NS van jouw domein,
Www en non-www records...
Etc
(Dan niet in een of andere toolbox maar gewoon op een random machine; nslookup o.i.d.)

Staan die goed; fix de config op de nieuwe omgeving.

Zo niet; fix de dns-records.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

kijk eerst bijv eens hier: https://mxtoolbox.com/dnscheck.aspx om te zien wat er ingesteld staat.

En het helpt als je wat meer informatie geeft (dat kan prima afgeschermd door een paar cijfers weg te halen uit de IP-adressen). Dus wat geeft bovenstaande voor informatie terug. Wat heb je precies in cPanel staan, etc

[ Voor 53% gewijzigd door emnich op 09-09-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkske
dnscheck geeft allemaal groene vinkjes en de nameservers zoals ingesteld en ook groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Tja dan zal het allemaal wel werken :?

Waarom post je niet even meer informatie zodat we kunnen zien wát er fout staat?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-10 13:33
Lang verhaal kort; Echter de website gaf nog ineens een redirect naar een SORRY pagina cgi-sys/defaultwebpage.cgi.

Als dat een sorry pagina is op de nieuwe hosting zit het wellicht in de cpanel config.

Maar zet nou alles eens duidelijk op een rijtje. Er is amper een touw aan vast te knopen hoe en wat.

Controleer NS van jouw domein,
Www en non-www records...
Etc
(Dan niet in een of andere toolbox maar gewoon op een random machine; nslookup o.i.d.)

Staan die goed; fix de config op de nieuwe omgeving.

Zo niet; fix de dns-records.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkske
Ok, ik heb intussen een antwoord van de hostingprovider met als uitleg. "IPv6 stond nog uit voor dit domein" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkske
sorry voor het lang verhaal en mijn paniekpost, maar het blijkt nu verholpen...
ik zal eric markeren als beste antwoord en er mag een slotje op
Pagina: 1