Amd RX 480 - no signal issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Goedemorgen iedereen. Ik hoop via hier mijn probleem opgelost te krijgen:

Zelf heb ik al:

* De bedrading gecheckt, freesync afgezet, de drivers geupdate en ook de bijkomende drivers geinstaleerd, verschillende spelletjes geprobeerd, slaapstand en energiebesparing en dergelijke afgezet, getest of de bekabeling nog goed is.

Het probleem is als volgt.

De grafische kaart doet het gewoon als ik op windows wat surf en dergelijke. Eenmaal ik games op mijn computer start slaagt die al vrij snel af (mijn monitor). Ik krijg dan no signal notificatie op mijn scherm en krijg mijn computer niet meer aan de gang behalve door een hard reset.

Bij steam link kan ik een game spelen en het scherm blijft aanwezig, als ik echter terug naar mijn computer keer zit die opnieuw in de no signal mode op mijn monitor. (29wk500 LG 29)

Heeft iemand raad voor me. Ik ben geen echte kenner in dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
De rest van het systeem? Mobo, cpu, ram, voeding, van alles merk en type.

Schone Windows installatie gedaan?
Schijf met OS meegenomen van een vorig systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan het zijn dat je games probeert te runnen in een resolutie die niet (goed) ondersteund wordt door je monitor ? Dit zou de reactie van je monitor kunnen verklaren...

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Breezers schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:35:
Kan het zijn dat je games probeert te runnen in een resolutie die niet (goed) ondersteund wordt door je monitor ? Dit zou de reactie van je monitor kunnen verklaren...
According to the product page,

Max Supported Resolution (DIGITAL) ;4096 x 2160(HDMI;DP)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djamko
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 00:13
Zelf ook gehad dat ik steeds in no signal mode viel. Bij mij was het de PCI slot op me moederbord niet goed meer, doordat mij gpu er jaren op gehangen heeft.

Probeer als het kan je gpu in andere PCI slot. Wat bij mij werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Uszka schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:33:
De rest van het systeem? Mobo, cpu, ram, voeding, van alles merk en type.

Schone Windows installatie gedaan?
Schijf met OS meegenomen van een vorig systeem?
Intel Core I5-4430 @ 3ghz
Asrock B85M-HDS
DDR3 * 8gb - Crucial tech 800mhz

Als kers op de taart wou ik een windows opnieuw herinstalleren maar mijn externe HD van (seasht) heeft het na 1 jaar dienst en amper gebruikt begeven. :(

[ Voor 18% gewijzigd door Crust op 09-09-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
djamko schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:47:
Zelf ook gehad dat ik steeds in no signal mode viel. Bij mij was het de PCI slot op me moederbord niet goed meer, doordat mij gpu er jaren op gehangen heeft.

Probeer als het kan je gpu in andere PCI slot. Wat bij mij werkte.
De mijne heeft maar 1 slot. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LS88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:59
Ik heb dit vorig jaar ook gehad, bleek toen de eerste signalen van een stervend moederbord te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
Crust schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:46:
[...]

According to the product page,

Max Supported Resolution (DIGITAL) ;4096 x 2160(HDMI;DP)
Gebruik eens 2560 x 1080 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Crust schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:48:
Intel Core I5-4430 @ 3ghz
Asrock B85M-HDS
DDR3 * 8gb - Crucial tech 800mhz
Voeding?
Als kers op de taart wou ik een windows opnieuw herinstalleren maar mijn externe HD van (seasht) heeft het na 1 jaar dienst en amper gebruikt begeven. :(
RMA met dat ding.
Wat heeft een externe hdd met een schone Windows installatie te maken?

Steam resolutie is idd ook een dingetje om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Uszka schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:57:
[...]

Voeding?

[...]

RMA met dat ding.
Wat heeft een externe hdd met een schone Windows installatie te maken?

Steam resolutie is idd ook een dingetje om te checken.
XFX pro550w

RMA (sorry die afkorting gebruik ik nooit).

Hij heeft het ook gewoon als ik op mijn computerscherm zelf zit hoor. En bij niet steam games.

Hoe kan ik een schone windows installatie doen zonder windows boot installer op een externe dan? Snap het niet goed. Als ik mijn oude windows weg doe heb ik toch een bootdisk nodig?

[ Voor 35% gewijzigd door Crust op 09-09-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Breezers schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:50:
[...]

Gebruik eens 2560 x 1080 ?
Mijn scherm is 2560*1080 maar de max is volgens hen 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
LS88 schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:50:
Ik heb dit vorig jaar ook gehad, bleek toen de eerste signalen van een stervend moederbord te zijn.
Mijn vorige grafische gtx 760 van palit deed het gewoon prima daarop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37

HugoBoss1985

Xenotech

Dit kan ook nog aan een slechte/stervende voeding liggen.
Sinds je gtx 760 kan je moederbord aan het sterven zijn dus dat je gtx 760 het toen goed deed zegt nu geen ruk.
Het mooiste is als je de rx 480 in een ander systeem met een goede (kwaliteit en vermogen) voeding kan testen.

Edit: als het met je steam link wél goed werkt dan lijkt je voeding & moederbord dus gewoon in orde...

Gebruik je de native resolutie van je moederbord op je bureaublad (aanbeloven resolutie) ?

We verwachten hier trouwens dat je een laatste reactie aanpast i.p.v. 3 reacties van jezelf achter elkaar te posten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-09-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
HugoBoss1985 schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:06:
Dit kan ook nog aan een slechte/stervende voeding liggen.

Sinds je gtx 760 kan je moederbord aan het sterven zijn dus dat je gtx 760 het toen goed deed zegt nu geen ruk.

Het mooiste is als je de rx 480 in een ander systeem met een goede (kwaliteit en vermogen) voeding kan testen.

We verwachten hier trouwens dat je een laatste reactie aanpast i.p.v. 3 reacties van jezelf achter elkaar te posten ;)
Genoteerd. Ik ga de kaart bij mijn broer testen. Alleen moet ik die nog te pakken zien krijgen. Ondertussen kan ik wel ff verder op zoek naar mogelijke zaken en oplossingen. Kaart is 2de hands gekocht trouwens. Dit ter notitie.

By the way... de voeding die ik kocht was een iets duurdere voeding, men broer (doet ict) zei dat dit voedingdying beter voorkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door Crust op 09-09-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:14
Van een GTX 760 naar de RX 480. Heb je al DDU gedraaid om de drivers correct te herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
XFlame schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:09:
Van een GTX 760 naar de RX 480. Heb je al DDU gedraaid om de drivers correct te herinstalleren?
Heb ze handmatig verwijderd. Ik zal deze nu draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37

HugoBoss1985

Xenotech

Crust schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:08:
[...]

Genoteerd. Ik ga de kaart bij mijn broer testen. Alleen moet ik die nog te pakken zien krijgen. Ondertussen kan ik wel ff verder op zoek naar mogelijke zaken en oplossingen. Kaart is 2de hands gekocht trouwens. Dit ter notitie.
Maarja met je Steam Link werkt het dus wél gewoon goed.
Je streamt dan volgens mij alleen het beeld en de besturing door naar de Steam Link dus je systeem moet net zo hard werken.
Dus dan kun je, volgens mij, een moederbord of voeding probleem uitsluiten en neig ik toch meer naar software/instelling problemen.

Wat gebeurd als je bijvoorbeeld 3dmark of Furmark probeert te draaien?

Probeer eens andere monitor bekabeling of een andere standaard (HDMI i.p.v. DP en/of andersom).

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-09-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
HugoBoss1985 schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:12:
[...]

Maarja met je Steam Link werkt het dus wél gewoon goed.
Je streamt dan volgens mij alleen het beeld en de besturing door naar de Steam Link dus je systeem moet net zo hard werken.
Dus dan kun je, volgens mij, een moederbord of voeding probleem uitsluiten en neig ik toch meer naar software/instelling problemen.

Wat gebeurd als je bijvoorbeeld 3dmark of Furmark probeert te draaien?

Probeer eens andere monitor bekabeling of een andere standaard (HDMI i.p.v. DP en/of andersom).
Ik probeer die furmark na die DDU. Heb via de DDU in safe mode net alle nvidea drivers nog eens laten verwijderen.

Welke settings stel ik in en welke knopjes druk ik?

Edit: Na die DDU nog een testje gedaan en nog steeds hetzelfde probleem.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/DnAfFUc

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/DMgyres

12.21 uur edit: Ik heb dus de Nvidia verwijdert en de amd drivers ook en opnieuw de amd drivers geïnstalleerd.
Bij spelletjes doet die nog steeds hetzelfde. Ik merk wel als ik in game ben dat het scherm wegvalt maar dat alles dus wel blijft draaien. Ik hoor de mensen nog praten in het spel en ik mijn hele computer blijft draaien. Ik weet dus nog niet wat er aan de hand is.

[ Voor 27% gewijzigd door Crust op 09-09-2018 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djamko
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 00:13
Komt echt overeen met wat ik had.
PCI connectie licht verbogen.
Haal gpu er uit en kijk hoe hij er uit ziet.

Je kan proberen de hoek op te tillen van de gpu, zodat hij niet hangt. Dat werkte bij mij tijdelijk. Maar dat is uitstellen.

Ik zou gpu testen bij je broer en heb je meschien je oude gpu nog. Kijken of je dan ook nog problemen hebt met die er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
djamko schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:00:
Komt echt overeen met wat ik had.
PCI connectie licht verbogen.
Haal gpu er uit en kijk hoe hij er uit ziet.

Je kan proberen de hoek op te tillen van de gpu, zodat hij niet hangt. Dat werkte bij mij tijdelijk. Maar dat is uitstellen.

Ik zou gpu testen bij je broer en heb je meschien je oude gpu nog. Kijken of je dan ook nog problemen hebt met die er in.
Nee die is er helaas niet meer.

Bij een verbuiging kan je kaart uitvallen zo spontaan? Want het is namelijk zo dat dit enkel gebeurt bij het spelen van games. Bij kijken van video's nog niet gehad en ook niet bij surfen etc. Heb indruk dat het bij spelen van games misgaat, misschien ook reden waarom verkoper die verkocht.

https://file.io/Z0V6hq hier de GPU-Z file tot net voor een crash.

Edit 16.08: Ben nu game aan het proberen op laagste grafische instellingen. Niets gebeurt ga nu gaandeweg omhoog gaan zien wat er dan gebeurt. Wel vreemd want mijn vorige had geen probleem met de instelling waarop deze 'crashed'?

Edit 16.13 uur: Echt de laagste instellingen en dan nog maar stapje hoger en dan bam. Morgen langs broer eens in zijn pc proberen. Hopelijk kan dat uitsluiten dat het aan de kaart ligt. Maar dan zijn we er helaas nog niet.

Ondertussen sta ik nog open voor hulp.

[ Voor 31% gewijzigd door Crust op 09-09-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Bij broer getest. Wattman gebruikt nu staat de fan automatisch op 2100 min-2800 target en nu blijven de spelletjes draaien. Hij gaat de verkoper wat vragen stellen nu maar misschien hebben jullie ook al een idee. Hij denkt dat de verkoper iets in de bios gedaan had of zoiets.

Verkoper doet niet lastig, zou geld terug geven als het plaatje niet klopte. Wat zeldzaam is tegenwoordig. Pluim voor mensen met zulke mentaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Crust schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:38:
Bij broer getest. Wattman gebruikt nu staat de fan automatisch op 2100 min-2800 target en nu blijven de spelletjes draaien. Hij gaat de verkoper wat vragen stellen nu maar misschien hebben jullie ook al een idee. Hij denkt dat de verkoper iets in de bios gedaan had of zoiets.
Deze instellingen lukte blijkbaar alleen op zijn pc. Bij de mijne crashed ze nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:54
Die file link werkt niet bij mij.
Ik zou aan een temperatuurprobleem denken, maar bij je broer doen de hogere instellingen het dus wel.
Als de connector verbogen is, kan deze misschien beschadigd zijn, maar dan is het wel vreemd dat hij pas bij gamen crashed. Maar je hebt de vraag niet beantwoord: is de GPU/connector verbogen?
Heb je ook al een andere monitor of kabel (HDMI vs DP) geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
SpeedQber schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:40:
Die file link werkt niet bij mij.
Ik zou aan een temperatuurprobleem denken, maar bij je broer doen de hogere instellingen het dus wel.
Als de connector verbogen is, kan deze misschien beschadigd zijn, maar dan is het wel vreemd dat hij pas bij gamen crashed. Maar je hebt de vraag niet beantwoord: is de GPU/connector verbogen?
Heb je ook al een andere monitor of kabel (HDMI vs DP) geprobeerd?
De HDMI kabel is gloednieuw. En werkte op mijn andere videokaart wel. Is quasi 1 week oud. Daar zou het niet aan kunnen liggen. Een verbuiging is er ook niet.

Bij men broer daarentegen valt de kaart ook uit als we niet handmatig de fans goed laten draaien. Bij mij daarentegen doet die dat niet.

• Crust
Update:

Bij broer hetzelfde probleem als ik. Als we daar wattman instellen blijft het bij hem werken. Daarentegen in mijn computer doet die het ook wel maar helaas tijdelijk. Bij het spelen zelf valt die bij mij gewoonweg weer uit.

Ten einde raad nu. Dus we gaan deze avond proberen zijn grafische bij mij erin te stoppen en te zien wat er gebeurt. Enig advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Zoals een andere Tweaker al opmerkte, je link m.b.t. GPU-Z doet het niet: https://file.io/Z0V6hq

Welk merk RX 480 gebruik je eigenlijk? 4GB of 8GB? Ik kan dat in je draad nergens uit opmaken.

• Crust
8gb

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/18/09/13/uvr.png

Tijdens furmark test en er net ietsje na. Hierbij crash ik niet. Raar eigenlijk.

Gebruikte instellingen:

Dynamic background, burn-in, xtreme burn-in, post fx, 2560x1440, 8xmsaa

[ Voor 168% gewijzigd door Crust op 13-09-2018 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Wellicht niet het advies wat je wilt horen maar als je dat alles al geprobeerd hebt lijkt het mij een kaart die defect is. Zodra er wat meer load komt valt het uit.

Gewoon terug sturen naar de verkoper, ik las ergens dat het ook kon dus doen. Dit krijg je toch niet meer aan de gang op een normale manier. Je bent er al vier dagen mee bezig...........

En een defect praat niemand heel hier :)

[ Voor 5% gewijzigd door riesg op 13-09-2018 17:43 ]

• Crust
riesg schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:43:
Wellicht niet het advies wat je wilt horen maar als je dat alles al geprobeerd hebt lijkt het mij een kaart die defect is. Zodra er wat meer load komt valt het uit.

Gewoon terug sturen naar de verkoper, ik las ergens dat het ook kon dus doen. Dit krijg je toch niet meer aan de gang op een normale manier. Je bent er al vier dagen mee bezig...........

En een defect praat niemand heel hier :)
Ja ik denk inderdaad dat dat de optie is. Hij heeft nog een 580 4gb maar ik weet niet of het een goed idee is deze te ruilen voor de die. :/ want nu heb ik al wel mijn oude verkocht. :/ tadaaaaa =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Dus even een update:

Gisteren nog eens naar de broer geweest en jammer genoeg werkt zijn kaart bij mij. RX 580. Alleen starten de fans niet automatisch. Je moet dus met wattmann de fans laten draaien.

Dus we proberen de RX 480 opnieuw en laten de fans volledig draaien, hebben andere voeding input kabel erin gestopt en drivers geherinstalleerd. De kaart draait een tijdje. Vond ik raar, maar na enkele minuten probeer ik een ander spel en valt ze gewoon weer uit.

Men broer had zijn oude kaart nog (die hij al verkocht heeft want koper heeft betaald, nog opzenden). Als we die erin steken doet die het gewoon, zonder wattman in te stellen, zonder falen.

Men broer denk dat er een biosupdate moet gebeuren voor het moederbord en/of de grafische kaart. Maar wat denken jullie? Hij zei me dat jullie er misschien meer bij konden helpen want dat hij het nu ook niet goed meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Iemand? ;w

[ Voor 23% gewijzigd door Crust op 14-09-2018 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
Zoals al eerder hier aangegeven : die kaart is waarschijnlijk defect/rot, dus terugsturen, je centjes terug zien te krijgen en weer verder kijken voor een andere kaart. Jammer, pech maar de wereld vergaat niet als je even geen videokaart hebt.

Ps: het kicken van je eigen post binnen 24 uur is niet iets wat je moet doen, dat wordt doorgaans niet gewaardeerd hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Breezers schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:14:
[...]

Zoals al eerder hier aangegeven : die kaart is waarschijnlijk defect/rot, dus terugsturen, je centjes terug zien te krijgen en weer verder kijken voor een andere kaart. Jammer, pech maar de wereld vergaat niet als je even geen videokaart hebt.

Ps: het kicken van je eigen post binnen 24 uur is niet iets wat je moet doen, dat wordt doorgaans niet gewaardeerd hier
Ah ik dacht omdat het vanochtend was dat het wel ok was om het een bumpje te geven in de avond. Ik zal voortaan een dagje ertussen laten.

Raar wel dat ook de rx 580 dezelfde dingen vertoont tenzij ik wattmann opzet en de fans handmatig laat draaien. Broer gaat de rx 480 ruilen voor nog een RX 580 die hij had liggen. Als deze het niet doet op mijn pc moet ik toch ff de verkoper opnieuw aanspreken.
Pagina: 1