Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn beste mensen, weet niet of mijn vraag hier juist staat, maar het gaat om het volgende, ik heb een oudere hp pavilioen g7 series laptop (2012) die nog goed werkt, heb er een ssd in laten plaatsen en dat werkt perfect, veel vlotter en hij word zeker 60 a 70 % minder warm, nu had ik ook een slecht werkend net kaartje met veel kleine wiffi storingen en wilde die ook laten vervangen voor een ac 5ghz kaartje, maar het lukt die persoon niet om er ééntje werkend te krijgen, hij heeft er verschillende geprobeerd, ook verschillende merken en uit andere hp laptops, maar geen één werkt, hij zei, waarschijnlijk moet je bios geupdate worden maar dat gaat niet lukken want hp heeft voor mijn type laptop alleen nog een update met amd processoren en ik heb intel i5 processoren, heeft iemand hier een oplossing voor of weet iemand een wel werkend ac 5ghz kaartje, nu zit er een ander 2,4 ghz kaartje in en dat werkt wel meteen en de wifi storingen lijken hiermee verholpen, maar wil toch graag die update naar ac 5ghz, ik vermeld er even bij dat ik er zelf niet zoveel verstand van heb, dus niet te technisch aub, gr lucas
...
informatie laptop;
model g7 1135sd
product; ls562EA#ABH
serie; CNF 1272sj8
processor; intel(r)core(TM)i5-2450M CPU @250ghz
schone windows 10 64 bits
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2018 13:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:20

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:51:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Met relevante hardware wordt bedoeld: welke HP laptop, welke WiFi kaart zit erin, welke zijn geprobeerd en welke firmware (en OS) draait op de laptop?

Ah, inmiddels in een ander topic gevonden:
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:12:
hallo heren, ik heb ook een probleem met een ac upgrade, misschien kan iemand mij helpen, het gaat om een oudere hp pavilioen g7 series laptop (2012) die nog goed werkt, heb daar een ssd in laten plaatsen, werkt perfect en hij word zeker 60 a 70 % minder warm en is vele malen vlotter, nu wilde ik ook meteen een ac netwerkkaart laten plaatsen omdat mijn oude nogal veel kleine wiffi storingen had, maar die persoon waar ik dat liet doen kon geen enkele kaart werkend krijgen, heeft er verschillende geprobeert, ook uit andere hp laptops, maar niks werkte, hij zei dat zeer waarschijnlijk mijn bios geupdate moet worden, maar er is geen update meer voor mijn bios bij hp, ik heb i5 intel processoren en er is alleen nog een update met amd processoren beschikbaar voor mijn type laptop, heeft iemand hier een oplossing voor of weet iemand een wel werkend kaartje voor mijn laptop, er zit nu ook een schone windows 10 op trouwens, gr lucas
Handig is als je meldt wat je exact gedaan hebt. Bijvoorbeeld, heb je op deze site gezocht:
https://support.hp.com/sk-en/drivers/laptops

Wordt de laptop automatisch herkend?

[ Voor 69% gewijzigd door lier op 09-09-2018 09:11 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hp pavilioen g7 series, wifi kaart die er nu in zit is een intel (r) centrino(r) wireless-n 1000 en hij draait op een schone windows 10 welke kaartje allemaal geprobeerd zijn weet ik niet, was er niet bij o.a de 7260 intel weet ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 15:20

lier

MikroTik nerd

De Intel® Centrino® Wireless-N 1000 is een single band 2,4GHz kaartje. Ik weet niet wat jouw definitie is van "niet werkend" is, maar het kan natuurlijk goed dat de antennes niet compatibel zijn. Heb je enig idee of deze laptop ook met een 5GHz kaart geleverd is?

Zie trouwens nog mijn edit in mijn vorige reactie...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:04

SpamLame

niks

Niet werkend in deze context zou ook kunnen zijn dat je ac kaartje niet gewhitelist is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

^^Whitelisting is je probleem. Ik heb hier toevallig exact hetzelfde issue: oude Acer laptop uit 2009 met 2.4Ghz wifi. Ik heb het kaartje vervangen door een 5Ghz wifi. Maar werken, ho maar, hij laat alleen de 2.4Ghz wifi zien. Die oude laptops (her)kennen het kaartje niet en zal dus nooit werken. Dat zal bij jou dus waarschijnlijk ook het geval zijn.

Als je het echt wil, zou je eens op https://www.bios-mods.com/ kunnen kijken. Daar kan je je bios laten wijzigen zodat het kaartje alsnog gewhitelist wordt. Ik heb dat ooit eens voor een Lenovo laptop laten doen en dat werkt prima.

Voor whitelisting, zie https://superuser.com/que...-bios-mod-and-bios-unlock

[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 09-09-2018 09:38 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
origineel zat er een ralink kaartje 2,4 ghz deze werkte niet meer goed in, weet zo niet meer welke, deze intel kaart is er nu ingezet om de wifi storingen te verhelpen en dat schijnt te werken, geen storingen meer gehad, laptop is nooit geleverd met 5ghz kaartje, maar met 2,4 ghz kaartje, kaartje wat nu geplaatst is komt uit nieuwere hp laptop, de term gewhitelist zegt mij niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

dan zoek je dat op en vind je bv. "a list of people or products viewed with approval.", plaats je dat in de context en krijg je de link van bv microkid zijn reactie. Beetje meer effort mag best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is zondag, misschien wil hij meer ontspannen dan inspannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:35

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:22:
het is zondag, misschien wil hij meer ontspannen dan inspannen
Refereer je nou aan jezelf in de derde persoon? :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

SeatRider schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:24:
[...]

Refereer je nou aan jezelf in de derde persoon? :+
Kennelijk maar het is zondag dus dan is het goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me niet, was duidelijk een reactie op de reactie van spamlame en die ging over een ander persoon, maar zo dwalen we af van het onderwerp en word het persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
microkid bedankt voor het meedenken, ik ga je suggestie doorgeven aan de deskundige, ik heb er te weinig verstand van om dat te gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:29:
lijkt me niet, was duidelijk een reactie op de reactie van spamlame en die ging over een ander persoon, maar zo dwalen we af van het onderwerp en word het persoonlijk
nope ik qoute jou waar je iets iets over jezelf schreef.
Maar idd het dwaalt af, neemt niet weg dat meer effort op prijs word gesteld door medegebruikers van dit forum.

Daar ben je op gewezen bij het aanmaken van je account eerder vandaag, alsmede de diverse FAQ's/beleid van subfora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dan hoor, ben hier voor het eerst met een vraag en weet niet precies hoe het allemaal werkt hier tussen al die computer techneuten, had al eerder aangegeven dat ik er zelf geen verstand van heb en ook niet precies weet wat ik allemaal wel en niet moet vermelden, dacht dat mijn vraag duidelijk was

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Volgs mij gaat 5 Ghz niet werken om de simpele reden dat je er geen antennes voor in de computer zitten en die zijn wel nodig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 15:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:19:
sorry dan hoor, ben hier voor het eerst met een vraag en weet niet precies hoe het allemaal werkt hier tussen al die computer techneuten, had al eerder aangegeven dat ik er zelf geen verstand van heb en ook niet precies weet wat ik allemaal wel en niet moet vermelden, dacht dat mijn vraag duidelijk was
Er word echt niet verwacht dat je alles tot in de puntjes weet, anders had je namelijk ubehaupt geen topic gestart. Maar besef wel dat je hier een forum zit waar alleen maar 'computer techneuten' zitten. Die verwachten een bepaalde basiskennis zodat er enigszins op hetzelfde niveau gebabbeld kan worden.
Wellicht is het dus niet de meest ideale plek voor jou om om hulp te vragen, aangezien de wedervragen, antwoorden of tips je niets zeggen.
Wat mij voor nu voor jou het makkelijkst lijkt :

- Laat die kennis die je laptop voor je aan het upgraden eens hier een topic starten
- Ga voor de makkelijk weg en koop een USB wifi dongle

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
juist omdat hier computer techneuten zitten, (dat woord gebruikte ik al) stelde ik mijn vraag hier, ben er ook om te leren, maar misschien moet ik mijn vraag inderdaad ergens anders gaan stellen, heb niet zoveel zin in dit gezeur op een vraag, heb één concreet antwoord gekregen en z on usb heb ik al maar word juist afgeraden door die persoon die mijn laptop heeft geupgrade en dat is gewoon een klein winkeltje en geen kennis, dus ik kan van hem niet verlangen dat hij hier een topic start voor mij, hij denkt al genoeg mee, dus vandaar dat ik zelf dit topic ben begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 15:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:24:
juist omdat hier computer techneuten zitten, (dat woord gebruikte ik al) stelde ik mijn vraag hier, ben er ook om te leren, maar misschien moet ik mijn vraag inderdaad ergens anders gaan stellen, heb niet zoveel zin in dit gezeur op een vraag,
Als je geen zin hebt in gezeur op een vraag, dan moet je inderdaad (zoals je naar nu blijkt gedaan hebt) naar een winkel stappen.
Zoals al aangegeven verwachten wij een bepaalde inzet. Dit is geen forum waar men magisch van alles over jou probleem weet en in 2 tellen een hapklare oplossing voorschotelt.
heb één concreet antwoord gekregen en z on usb heb ik al maar word juist afgeraden door die persoon die mijn laptop heeft geupgrade
Als het vervangen van een netwerkkaart blijkbaar niet mogelijk is, is dat wellicht toch je enige kans om op 5ghz te kunnen verbinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik was dus al naar een winkel gestapt, dat heb ik al uitgelegd in het begin en heb ook aangegeven wat hij gedaan en gezegd heeft, vandaar mijn vraag hier natuurlijk en ik weet niet wat je met inzet bedoeld, heb die hp website al lang bezocht, maar hp is niet zo behulpzaam met oudere laptops, is geen kaart met ac en 5ghz te vinden voor mijn laptop, bij replacedirect ook niks te vinden voor mijn laptop, heb ze een mailtje gestuurd vandaag en ik verwacht hier ook niet meteen een pasklaar antwoord, maar wel dat iemand bij de inhoud blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 13:30
Dan is het t makkelijkst om gewoon een USB dongle te nemen.

Als er geen bios is die een whitelist heeft voor andere kaartjes houd het simpelweg op

Overigens: Het is geen gezeur, maar zonder de juiste info is op afstand helpen gewoon ongeveer onmogelijk. Je kan je best doen om deze info te verstrekken. Zelfs bij het maken van een post wordt je hierop geattendeerd.

Geef dus de gevraagde info, en als je die niet weet? Ook prima, maar geef dan aan wat je geprobeerd hebt.

Probeer je posts ook wat duidelijk leesbaar te houden. Dat betekend dus niet een verhaal van 10 regels zonder interpunctie. Dat leest gewoon zacht gezegt beroerd, en zorgt ervoor dat menig persoon het teveel moeite vind om uit te puzzelen wat je nu eigenlijk bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
usb word me juist afgeraden door die deskundige, heb ik ook al eerder aangegeven, over die whitelist was het enige concrete antwoord wat ik heb gekregen en heb ik naar hem doorgestuurd, zal ie wel naar kijken , computer info staat boven en heb ook al duidelijk aangegeven wat er allemaal gedaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:54:
usb word me juist afgeraden door die deskundige,
Maar als dat de enige manier is om (perse) een 5Ghz netwerkadapter werkend te krijgen. En wat is de reden van die deskundige?
Zie ook het antwoord van @Frogmen , (heel) grote kans dat de benodigde middelen voor een ac/5Ghz kaart niet aanwezig zijn in desbetreffende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is heel simpel, als het niet gaat dan gaat het niet, werkt nu ook goed, ik wilde graag die upgrade omdat de netwerkkaart toch vervangen moest worden, niet die deskundige, die helpt alleen maar en zijn conclusie is een bios update die op de hp site niet meer beschikbaar is voor mijn laptop, wel met amd processoren maar ik heb intel i5 processoren zoals vermeld, dus vandaar hier mijn vraag wat de mogelijkheden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog even de reden van die deskundige wat betreft die dongel, alles via een omweg word minder instabiel en verminderd de snelheid ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Als je geprobeerde kaartjes het niet doen
-je geen andere kaartjes tot je beschikking hebt
-je geen BIOS update of mod kan vinden die de whitelist omzeilt
-je afvraagt wat je verder nog doen kan

is het antwoord;
USB AC dongle kopen, desnoods in V&A zodat de kosten mss meevallen.

Mijn ervaring met meerdere N USB dongles is dat het prima werkt, mss minder dan een pcie kaartje, maar goed genoeg. Als stabiliteit een issue is wint bekabeld over WIFI any day (of dat USB of PCIe is).

Wil je geen dongle proberen omdat iemand anders dat afraad, ook goed, dan heb je het eind bereikt en is wat je nu hebt het beste wat nu past bij je wensen/eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
over die whitelist heb ik naar hem doorgestuurd, zal ik vd week wel een reactie op krijgen, ook over de eventuele aanwezige antennes, usb ac dongle had ik er al inzitten omdat die kaart al niet goed werkte, werkte op zich prima bij mij , afstand naar ziggo box is ook maar 3 mtr in de woonkamer, dus dat zou inderdaad het alternatief weer kunnen zijn al werkt ie nu ook weer goed met ander 2,4 kaartje, geen wifi storing meer gehad, dan maar geen 5ghz, het ging mij ook hoofdzakelijk om de wifi storingen, in ieder geval bedankt voor de hulp en ik laat het hier nog een week staan, misschien komt er nog een gouden tip, nieuwe laptop kopen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 14:59
Samenvattend in begrijpelijke terminologie:

HP maakt gebruik van een "whitelist" BIOS. Dat betekent dat er in de BIOS een lijst met toegestane hardware is opgeslagen. Voldoet de vervangende hardware niet aan de eisen in de lijst, dan werkt het eenvoudig weg niet.

Enige oplossing is USB-dongle, zoals al meerder malen aangegeven. Laptop heeft USB 2.0 dus met de doorvoersnelheid zit het wel goed. Als je router het ondersteund, koop dan meteen een Wifi-AC dongle.
Pagina: 1