Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop voor cityies skyline

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
• Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor namelijk het Spel cities skyline, youtube en netflix
• Wat mag je laptop gaan kosten?
1000 tot 1200 e
• Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
nee
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee, niet echt. personelijk vin ik het beeldscherm wel belangrijk (liever geen matte, maar die
zijn er niet meer zoveel

Hoi,
ik ben opzoek naar een laptop om Cities Skyline op te spelen. ( mis me "ik ben god gevoel" van sim city)
Nu zijn er redelijk wat laptops die aan de eisen voldoen om het spel te spelen, maar die zijn eigenlijk allemaal onder mijn budget. Dus nu is me vraag.
Als ik er extra geld aan wil uit geven, waaraan kan ik dat dan het beste aan besteden.
Betere, video kaart, extra RAM. In plaats van een i5 een i7 kopen. Kunnen jullie me adviseren ?
Ben er van uitgegaan dat ik het beste een i7 kan kopen dan een i5, als jullie mening anders is hoor ik die graag.
Dit zijn momenteel mijn keuzes die mij het beste lijken.
pricewatch: Acer Aspire 7 A717-72G-74BJ
pricewatch: Acer Aspire 7 A715-72G-70F7
pricewatch: MSI GL63 8RD-009NL

Systeemeisen zijn voor cities skyline zijn:
Aanbevolen:
o Vereist een 64-bit processor en besturingssysteem
o Besturingssysteem: Microsoft Windows 7/8 (64-bit)
o Processor: Intel Core i5-3470, 3.20GHz or AMD FX-6300, 3.5Ghz
o Geheugen: 6 GB RAM
o Opslagruimte: 4 GB beschikbare ruimte
Grafische kaart: nVIDIA GeForce GTX 660, 2 GB or AMD Radeon HD 7870, 2 GB (Does not support Intel Integrated Graphics Cards)

alvast bedank voor de moeite,
gr.

Alle reacties

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Uit de 3 zou ik voor de msi gaan ivm de 1050ti gpu die 4gb vram heeft itt de overige 2 keuzes.

Echter als je puur op specs kijkt zijn er betere keuzes verkrijgbaar.
categorie: Laptops

Vziw loopt cs prettiger als ze meer cores heeft. Meer ram is fijn maar dat zou je later zelf nog kunnen uitbreiden. De GPU meestal niet , daarom zou ik voor de beste gpu gaan die past in je budget icm een i5of i7

[ Voor 73% gewijzigd door SpamLame op 09-09-2018 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Spamlame, voor je reactie.
Dus als ik het goed begrijp, zijn de cores en de GPU (??) het belangrijkste. Van GPU snap ik niet zoveel. Door wiki weet ik een beetje wat het is, maar snappen? Kan ook niet echt selecteren op een hoge of lage GPU?? ( blijft een moeilijk voor me al die computer termen, maar leer het langzaam :)
Betreft de cores, zijn die dan belangrijk op je videokaart of op je moederbord, of beide?
nu met de extra info nieuwe keuzes gemaakt.
pricewatch: MSI GL63 8RD-009NL (beste keuze uit me vorige selectie

pricewatch: Lenovo Legion Y520-15IKBM (80YY006NMH)
pricewatch: Acer Predator Helios 300 PH317-52-571B
pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-52-7781

Denk dat de Acer Nitro het beste is met zijn 6 cores i7 ( maar die gemiddeld 200 e boven mijn budget… als jullie zeggen dat is het geld wel waard wil ik die er wel over na denken.
En als 2de denk ik aan de Acer Predator mede voor zijn 17 inches beeldscherm, Maar dat is er wel weer 1 met i5 en 4 cores ( maar wel weer 1280 cores op de videokaart)? is dat een probleem ?? of blijft dan de MSI met zijn 6 core beter ?
Wederom bedankt voor jullie moeite,
Gr,

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Voor CS heb ik begrepen dat cores belangrijk zijn, weet eerlijk gezegd niet of mods daar nog extra invloed op hebben.
GPU is niet zo zeer belangrijk (mbt de keuzes die je hebt) voor het spel (wederem mods?), je moet er wel rekening mee houden dat je de laptop voor een aantal jaar koopt en in die tijd je intresse wbt games enzo kan veranderen.

Bedenk ook even welk schermgroote je nu wilt, je komt met 15 en 17 inch laptops aan.
Je later of direct ook een groter extern scherm aansluiten. Het lijkt erop dat je de laptop hoofdzakelijk als desktop replacement gaat gebruiken, een groter scherm (met wellicht een hogere resolutie 1440p of 4K) is dan wellicht prettiger. Met een hogere resolutie hangt ook weer de GPU samen (vram) en welke aansluiting de laptop daarvoor heeft.

De nitro is 99 euro boven je gestelde budgetbandbreedte, dat valt toch wel mee dan?

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:45
Even voor het beeld: Dit is een video van de performance met de aangeraden CPU (de i5 3470) met een 1060: YouTube: GTX 1060 e i5 3570 - Cities Skylines

Je hebt dus - meer dan - genoeg aan een 6 core processor, zelfs een 4 core zou werken.

Bij de acer heb je inderdaad de beste processor, en ook mooi 256 GB SSD.
Voor city skylines is de pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-52-7781 dus een goede keuze. Moet je natuurlijk wel bereid zijn 99 euro meer te betalen.

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12
City skylines is echt super zwaar ... Je moet gewoon de zwaarst mogelijke gpu kopen voor je budget. De 1060 ga je al niet super vloeiend op spelen als je dat op een hoge resolutie wil doen. Je zou denk ik veel beter een desktop voor dat geld kunnen kopen als gaming noodzakelijk is.

Je zegt dat je niet met je laptop wil slepen dus kan ik er vanuit gaan dat het dan puur gaat om de ruimte die een laptop inneemt t.o.v. een pc? Want dat zou je nog kunnen kijken naar itx formfactor desktop met een fullsize videokaart.

[ Voor 29% gewijzigd door terracide op 15-09-2018 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey weer bedankt voor de reaties.
Ik heb er echt wel wat aan ..

De reden dat ik een laptop wil is dat ik tegen woordig nachtdienst draai. Dus de laptop gaat van tafel/bank de rugtas in, en dan weer op werk op tafel. Dus er word wel een beetje gereisd. (1X per maand een weekje) Op werk gebruik ik hem dan weer alleen voor een filmpje / netflix ... en dan ook gamen.( en dan vooral city skyline.
thuis zal ik heel af en toe gamen en misschien beetje internet.

Ik heb er nog even goed over na gedacht. maar ik vin de Acer Nitro eigelijk te duur 1.399e (bestel eigelijk alleen bij voor mij bekende winkel)

Dus nu een weekje zoek en sufen. blijf ik zoveer nog steeds op deze 2
pricewatch: Acer Predator Helios 300 PH317-52-571B

pricewatch: MSI GL63 8RD-009NL

Dus nu de vraag. wat is beter.
een i5 met 4 cores, een video kaart: GeForce GTX 1060 (1280 cores) van acer predator of
een i7 met 6 cores een een video kaart: GeForce GTX 1050 Ti van MSI

wat is jullie kijk hier op ?
Pagina: 1