ik probeer al een tijdj nu tomcat te draaien maar het wil maar niet lukken, heeft het iets te makken met het feit dat ik win2k draai? en in welke bat files moet ik de nieuwe root aangeven (start.bat of tomcatEnv.bat)? wat kan ik doen ?
hebben ze geen supportforum?
* D2k heeft iig geen id wat tomcat is
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
tomcat is een jsp server.... toch?Op donderdag 19 juli 2001 12:20 schreef D2k het volgende:
hebben ze geen supportforum?
en saalk:
voor win2k maakt het niks uit... zou gewoon moeten draaien.
verders: die .bat files zou ik ook niet weten, maar als je nou in alle 2 die files de nieuwe root zet?
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Tomcat is een jsp container geen jsp-server. Het is wel een webserver maar kan ook samenwerken met apache etc(volgens mij)
in de /bin dir van je tomcat installatie zit een startup.bat die moet je draaiien om tomcat te starten. Wel moet je 2 "omgevingsvariabelen" setten nl: TOMCAT_HOME en JAVA_HOME
JAVA_HOME moet wijzen naar je jdk dir. dus bijvoorbeeld c:\jdk1.3. Deze omgevings variabelen kun je setten in win2000 door naar. configuratiescherm en dan systeem te gaan. dan advanced en en dan environment variabels..
het beste kun je dan even de command prompt starten en met het commande set kijken of de variabele ook echt geset is. start dan het liefst vanuit de prompt startup.bat, zodat je eventuele foutmeldingen kunt lezen. Dan moet het lukken!
succes
in de /bin dir van je tomcat installatie zit een startup.bat die moet je draaiien om tomcat te starten. Wel moet je 2 "omgevingsvariabelen" setten nl: TOMCAT_HOME en JAVA_HOME
JAVA_HOME moet wijzen naar je jdk dir. dus bijvoorbeeld c:\jdk1.3. Deze omgevings variabelen kun je setten in win2000 door naar. configuratiescherm en dan systeem te gaan. dan advanced en en dan environment variabels..
het beste kun je dan even de command prompt starten en met het commande set kijken of de variabele ook echt geset is. start dan het liefst vanuit de prompt startup.bat, zodat je eventuele foutmeldingen kunt lezen. Dan moet het lukken!
succes
Verwijderd
Je moet(?) ook servlet.jar in tomcat\lib in je classpath zetten.
Als je win2k draaid is de jk_nt_service.exe ook wel relaxt denk ik. (kan je tomcat als service draaien).
Als je win2k draaid is de jk_nt_service.exe ook wel relaxt denk ik. (kan je tomcat als service draaien).
Verwijderd
Klopt.Op donderdag 19 juli 2001 13:34 schreef wasigh het volgende:
Het is wel een webserver maar kan ook samenwerken met apache etc(volgens mij)
Yep, dit gebeurt ook erg vaak, omdat Apache veel meer kan opvangen. De html behandeld apache zelf, terwijl hij de servlet shit doorstuurt naar Tomcat. Zo kan je ook meteen php gebruiken, etc.etc...Op donderdag 19 juli 2001 13:34 schreef wasigh het volgende:
Tomcat is een jsp container geen jsp-server. Het is wel een webserver maar kan ook samenwerken met apache etc(volgens mij)
Anders maak je toch gewoon gebruik van resin ... http://www.caucho.com Daarmee kan je zelfs serverside javascript gebruiken.
serverside javascript is wel iets anders als jsp en servletsOp vrijdag 20 juli 2001 10:46 schreef paulh het volgende:
Anders maak je toch gewoon gebruik van resin ... http://www.caucho.com Daarmee kan je zelfs serverside javascript gebruiken.
Pagina: 1