Ik wil een site/sheet maken met een vergelijking van alle hub en switches die ik in de pricewatch tegenkom, of die op internet te vinden zijn.
Vooral voor mezelf om meer inzicht te krijgen in de verschillen tussen de hardware, en de prijzen, maar misschien ook wel handig voor een ander. Is ook nog te koppelen aan de pricewatch, kun je meteen zien wa't kost.
Wat is er allemaal belangrijk om op te nemen voor een switch/hub?? ik maak een database met producten met hun eigenschappen. Ik ben nog niet met alle termen thuis zoals autosensing e.d., maar daarom doe ik dit ook.
Ik vergeet waarschijnlijk een boel belangrijke informatie. Aan jullie op suggesties of opmerkingen te plaatsen.
voorbeeld van een record:
Merk: 3Com
Modelnr: 3C16751B
Soort: switching hub
Snelheid: 10/100 autosensing
Aantal Glasv. 0
Aantal UTP: 8
Aantal BNC: 0
Aantal AUI: 0
Uplink: Ja
Manageble: Nee
Bijzonderheden: redundant power supply (is niet, als vb)
Prijs vanaf: HFL 550,-
Vooral voor mezelf om meer inzicht te krijgen in de verschillen tussen de hardware, en de prijzen, maar misschien ook wel handig voor een ander. Is ook nog te koppelen aan de pricewatch, kun je meteen zien wa't kost.
Wat is er allemaal belangrijk om op te nemen voor een switch/hub?? ik maak een database met producten met hun eigenschappen. Ik ben nog niet met alle termen thuis zoals autosensing e.d., maar daarom doe ik dit ook.
Ik vergeet waarschijnlijk een boel belangrijke informatie. Aan jullie op suggesties of opmerkingen te plaatsen.
voorbeeld van een record:
Merk: 3Com
Modelnr: 3C16751B
Soort: switching hub
Snelheid: 10/100 autosensing
Aantal Glasv. 0
Aantal UTP: 8
Aantal BNC: 0
Aantal AUI: 0
Uplink: Ja
Manageble: Nee
Bijzonderheden: redundant power supply (is niet, als vb)
Prijs vanaf: HFL 550,-
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!