Geforce3 met mandrake linux 8.0

Pagina: 1
Acties:

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Ik heb een Geforce3 gekocht, en geinstalleerd. Dus ik linux-nonfb opgestart. Toen had hij een nieuwe videokaart gevonden, maar in de lijst met videokaarten stond geen Geforce3, dus ik heb een "unsupported vga compatible" geinstalleerd. Toen opnieuw opgestart, en in linux de Nvidia driver geinstalleerd, maar versie 0.96 en 1.0 geven beide een foutmelding....
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen ;(
TIA

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

Download de nvidia detonator voor linux.

Verwijderd

Hmmz, nvidia 1.0 ondersteunt GF3 wel volgens de readme. Hoe heb je de drivers geinstalleerd en wat is je foutmelding?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Kijk anders even hier voor een handleiding voor het installeren.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
De Drivers zijn gewoon executables, als ik ze open klik ik 2 keer op volgende. dan gaat ie ze installeren, maar aan het begin van de installatie geeft ie al een foutmelding. De foutmelding was zoiets als "couldn't process operation"

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 15:29 schreef ir_overclocked het volgende:
De Drivers zijn gewoon executables, als ik ze open klik ik 2 keer op volgende. dan gaat ie ze installeren, maar aan het begin van de installatie geeft ie al een foutmelding. De foutmelding was zoiets als "couldn't process operation"
:? Ik neem maar aan dat je bestanden .rpm extensie hebben en dat die worden geinstalleerd als je ze in konqueror aanklikt (ik kan het nu even niet controleren).

Voor het installeren van rpm's moet je wel root zijn. Is dat misschien het probleem?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Voor het installeren van rpm's moet je wel root zijn. Is dat misschien het probleem?
Rpmdrake (die voor het installeren van RPM's zorgt in Mandrake) voor eerst het root passwd als je een gewone user bent, dus dat kan het niet zijn. Bij mij wil rpmdrake ook weleens mis gaan. Het is dan ook aan te raden de bestanden 'handmatig' te installeren. Ga eens naar de terminal en typ 'su' (zonder aanhalingstekens). Typ dan de root wachtwoord. Ga nu naar de dir waar de RPM's staan en typ 'rpm -i <bestandsnaam>'. Als het goed is kan je ze zo installeren.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Bij Linux dien je eerlijk gezegd op te letten of je hardware (hier dus de videokaart) daadwerkelijk onderstund wordt.

BTW. een GeForce 3 voor Linux ?????

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Euh GF3 voor linux ja, er staat ook nog WinME (zit ik nu in) en WinXP op...
Bedankt voor de info *D , ik zal het morgen eens handmatig proberen (ben nu final fantasy (film) aan het downloaden, dus ff geen tijd)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Bij Linux dien je eerlijk gezegd op te letten of je hardware (hier dus de videokaart) daadwerkelijk onderstund wordt.
ff editten: Bij Linux dien je eerlijk gezegd op te letten of de fabrikant de moeite heeft genomen fatsoenlijke drivers te maken, linux "ondersteund" in principe alles wel.

Die drivers installeren is gemakkelijk (zeker wanneer je de readme leest)

Ik haal altijd de tarballs (tar.gz) en doe daarna make install, vervolgens ga je naar /etc/X11/xf86config-4 en voeg je bij de modules Load "glx" toe, daarna verander je in dat zelfde bestand de driver nv(wat verderop) in nvidia

Klaar

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1