Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 12:20
Tijdens mijn vakantie in Engeland heb ik mijn macbook weer meegenomen voor wat werk dingentjes. Op een gegeven moment was die nog voor iets van 70% vol en toen dichtgeklapt. Een paar uur later klap ik de macbook weer open, maar gaf geen sjoegen, er gebeurde niks, letterlijk niks. Veel aan drukken of langer ingedrukt houden, helaas werkte het allemaal niet. Maar goed, vakantie, dus we kijken later wel weer..

Eenmaal thuis gekomen iets meer geprobeerd om weer leven in de laptop te krijgen, wat ik geprobeerd heb:
  • Gewoon aanzetten
  • Power knop een seconden of 10 ingehouden
  • Power knop een seconden of 10 ingehouden en daarna meteen weer aan drukken
  • SMC reset (shift + control + option en dan de power knop tegelijkertijd)
  • PRAM reset (dus command + option + P + R en dan de power knop tegelijkertijd)
Op het moment dat ik de lader aansluit begint het lampje wel oranje te branden, maar te voelen aan de macbook of aan de adapter gebeurd er niks, de adapter word al helemaal niet warm, terwijl die wel laat zien dat die aan het laden zou zijn.
Andere lader heb ik ook geprobeerd, maar ook daar gebeurd niks mee. Beide adapters deden ook niks na minimaal 2 uur aan de lader gehad te hebben, waarbij het ledje nog steeds aangaf dat die aan het laden was.

De macbook gaat dus niet aan, geeft geen geluid of beeld, echt letterlijk niks. Zijn er eventueel nog andere truukjes die ik zou kunnen doen om het aan de gang te krijgen of word dit een afspraak maken bij een Apple store?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-08 13:02
Je hebt eigenlijk alles al geprobeerd wat je kan doen. Als er geen enkel teken van leven is, dan zit er niets anders op dan de MacBook door Apple na te laten kijken. Even een afspraak maken na de Genius Bar en dan kunnen ze je wel vertellen wat er mis is en wat een reparatie gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

MelvinW schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:38:
Je hebt eigenlijk alles al geprobeerd wat je kan doen. Als er geen enkel teken van leven is, dan zit er niets anders op dan de MacBook door Apple na te laten kijken. Even een afspraak maken na de Genius Bar en dan kunnen ze je wel vertellen wat er mis is en wat een reparatie gaat kosten.
...als je vervolgens bent bijgekomen van de schrik, kun je nog even verder kijken en kom je erachter dat er dienstverleners zijn die het wél voor een redelijke prijs kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 09:17

Underworld

+1 Inzichtvol

Het is in ieder geval handig om je reisverzekering alvast te benaderen, dit moet volgens mij binnen een paar dagen na aankomst.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:17
Als je een stroommeter hebt of iemand kent met een meter waarmee je het opgenomen vermogen kan meten die de laptop uit het lichtnet trek, kun je er wellicht nog uit opmaken of ie echt daadwerkelijk aan het laden is. Maar de laptop gaat er niet van werken natuurlijk helaas. Aangezien de adapter niet warm wordt, belooft het niet veel goeds. Wel heb ik een keer een ander soort apparaat gehad dat niet aan wilde, bleek de accu totaal ontladen te zijn. Ging pas aan toen hij uren aan de lader had gelegen. Je kan nog proberen hem vannacht aan de lading te hangen en morgenochtend te kijken. Kleine kans, maar wie weet.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7