Tijdens mijn vakantie in Engeland heb ik mijn macbook weer meegenomen voor wat werk dingentjes. Op een gegeven moment was die nog voor iets van 70% vol en toen dichtgeklapt. Een paar uur later klap ik de macbook weer open, maar gaf geen sjoegen, er gebeurde niks, letterlijk niks. Veel aan drukken of langer ingedrukt houden, helaas werkte het allemaal niet. Maar goed, vakantie, dus we kijken later wel weer..
Eenmaal thuis gekomen iets meer geprobeerd om weer leven in de laptop te krijgen, wat ik geprobeerd heb:
Andere lader heb ik ook geprobeerd, maar ook daar gebeurd niks mee. Beide adapters deden ook niks na minimaal 2 uur aan de lader gehad te hebben, waarbij het ledje nog steeds aangaf dat die aan het laden was.
De macbook gaat dus niet aan, geeft geen geluid of beeld, echt letterlijk niks. Zijn er eventueel nog andere truukjes die ik zou kunnen doen om het aan de gang te krijgen of word dit een afspraak maken bij een Apple store?
Eenmaal thuis gekomen iets meer geprobeerd om weer leven in de laptop te krijgen, wat ik geprobeerd heb:
- Gewoon aanzetten
- Power knop een seconden of 10 ingehouden
- Power knop een seconden of 10 ingehouden en daarna meteen weer aan drukken
- SMC reset (shift + control + option en dan de power knop tegelijkertijd)
- PRAM reset (dus command + option + P + R en dan de power knop tegelijkertijd)
Andere lader heb ik ook geprobeerd, maar ook daar gebeurd niks mee. Beide adapters deden ook niks na minimaal 2 uur aan de lader gehad te hebben, waarbij het ledje nog steeds aangaf dat die aan het laden was.
De macbook gaat dus niet aan, geeft geen geluid of beeld, echt letterlijk niks. Zijn er eventueel nog andere truukjes die ik zou kunnen doen om het aan de gang te krijgen of word dit een afspraak maken bij een Apple store?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8