Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1063899

Topicstarter
Hallo,
Ik zit te denken een ps4 pro aan te schaffen en een asus monitor met een blauw licht filter. Echter, kun je door gamen achter een tv/monitor bijziend worden? En is er een bepaalde afstand die je moet hebben tot je tv om niet bijziend te worden? Sommige onderzoeken zeggen dat games je ogen verbeteren, anderen zeggen dat het slecht is omdat je lange tijd naar een beeldscherm staart. Is het mogelijk dat je bijziend wordt als je lang en vaak achter een tv gamed? En is er een veilige afstand die je moet hebben tot je tv om niet bijziend te worden of andere oogproblemen te krijgen? Ik gamede op mijn kamer eerder op xbox 360 en mijn afstand tot de tv was zo 60-70 cm meestal.
Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is weinig/niets bewezen aan lang naar een normaal scherm kijken. Maar als je veilig wil zijn; zoek maar eens de ARBO-regels op. Schermen groter dan 22" moet je minstens 80cm afstand houden. En dat is ook "logisch"; een gemiddeld bureau is ook 60 tot 80cm diep en daarna zit je nog eens rechtop op je stoel dus die 80cm is geen ondoenlijke/onredelijke afstand.

Voor "normale TV's" is een goede kijkafstand ongeveer 4 tot 5 keer de diagonaal. Dus bij een TV van 50", kom je dan op 200 tot 250 centimeter kijkafstand. Vanzelfsprekend is dat ook een beetje afhankelijk van je eigen voorkeur maar denk wel dat iedereen snapt dat als je op 60 centimeter van een 50" TV zit, dat je sowieso niet heel handig bezig bent.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34
Als je de tijd die je genomen had voor dit topic had besteed voor een google opdracht, had je waarschijnlijk veel uitgebreidere antwoorden gevonden, dus probeer dat eerst eens.

De indicaties zijn dat te dicht bij beeldschermen zitten vooral voor opgroeinde kinderen een groter risico op bijziendheid inhoudt. Eenmaal volgroeid, lijkt het risico relatief beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1063899

Topicstarter
Oke, Ik ben 20 jaar dus denk dat mn ogen redelijk volgroeid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 16:21
Dat er een verband is staat ondertussen vast, wat de echte oorzaak is zijn echter nog onduidelijkheden over. Er is een vermoeden dat het probleem niet het scherm is, maar wel het in kleine ruimtes zitten. Doordat je daardoor bijna nooit moet scherpstellen op oneindig (of gewoon ver) zou dat de mogelijkheid om dat nog te doen aantasten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
Neem je dr ook een vergrootglas bij.

Op me 40 inch tv moet ik al op twee meter stand gaan zitten omdat de gamedevelopers graag mini letters gebruiken in de games, zal wel strakker staan ofzo.
Pagina: 1