Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Knap systeem voor bf5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stephandijkhuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
Beste,

Ik wil een systeem samenstellen om bf5 knap te kunnen spelen.
met een 60fps ben ik tevreden, en mijn vraag is of ik het met deze samenstelling zou kunnen halen.

Ik heb het volgende gevonden.

-MSI B350 GAMING PRO CARBON
-Amd ryzen 5 1600+ incl koeler

Geheugen
CORSAIR 16 GB DDR4-3200 KIT WERKGEHEUGEN
Zwart, CMK16GX4M2B3200C16, Vengeance LPX, XMP.

Videokaart heb ik zelf nog de amd 290 liggen, en voeding een 650 watt.

Ik ben erg benieuwd wat deze samenstelling kan bieden.

Kwa moederboard en processor denk ik goed te zitten, ikzelf vindt geheugen altijd een moeilijke zoektocht.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groet
Stephan

Alle reacties

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-11 20:55
Tip: zet je onderdelen even in een lijstje m.b.v de Handleiding Pricewatch

Ik zou met een nieuw systeem ook een nieuwe voeding nemen. Toch wel één van de belangrijkste onderdelen van je systeem wat gewoon goed moet zijn. 450/550W is meer dan genoeg.

De eerste hit op YT. YouTube: Battlefield 5 FPS test/Gameplay i5 4690k r9 290
het zal speelbaar zijn, maar niet op de hoogste settings.

edit: welke R9 290 kaart heb je?

edit 2:
Kwa moederboard en processor denk ik goed te zitten, ikzelf vindt geheugen altijd een moeilijke zoektocht.
Wat is daar moeilijk aan? Kun je uitleggen waar je op vast loopt, dan kunnen we dat uitleggen zodat je er ook wat van leert en dus niet ons het uitzoekwerk laten doen.

Dit is afhankelijk van je CPU en ondersteuning van je moederbord.
cpu gekozen? moederbord zoeken -> check bij de fabrikant welk geheugen ondersteunt wordt. Een beetje uitzoeken is goed voor je :)

[ Voor 36% gewijzigd door NLMaca op 08-09-2018 20:10 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:05
Welk merk en type 650w voeding is het en hoe oud?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@stephandijkhuis waarom niet de Ryzen 2600 met B450 moederbord. is wel nieuwer moderner dan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• stephandijkhuis
@NLMaca je hebt absoluut gelijk wat betreft het uitzoeken, dit heb ik ook gedaan.

Ikzelf kan het een en ander bij mekaar zoeken, alleen loop ik al gauw vast als het om de specificarties gaat wat betreft geheugen.

Ik zie door de bomen het bos niet omdat ee zoveel verschillende zijn.. ook kwa mhz, ik ga ervan uit dat 3200mhz het snelste zal zijn ?

De gpu is een ati radeon r9 290.

Ik hoef echt geen super computer te hebben, maar wil ook niet momenten hebben dat als het even wat drukker wordt in het spel, dat hij moeilijker gaat lopen. Medium settings vindt ik dan prima.
Ultra zou mooi zijn, maar dan gaat het erg in de kosten lopen ben ik bang, want dan zal de gpu niet voldoen.

Aangezien ik toch ook een beetje binnen het budget wil blijven, zijn de cpu en dus dan ook het moederboard en geheugen de eerste stappen, en dan later een betere gpu erbij.

@Uszka type en merk weet ik niet, maar begrijp uit de verdere reacties dat een nieuwe voeding ook beter is. Volgens mij was het een voeding met een zilver status.

@Hackus dat zou een optie zijn, alleen wordt het dan weer even iets duurder. Heb overigens nog niet de prijzen daarvan opgezocht.

Iedereen alvast bedankt voor de feedback !

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@stephandijkhuis

https://tweakers.net/pric...67;745893;757189;1227591/

stickertje op een voeding zegt niets. kan 600w staan, maar 300w leveren dan nog de kwaliteit.
ook zegt gold of zilver niet zoveel

[ Voor 41% gewijzigd door Hackus op 08-09-2018 22:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• stephandijkhuis
@Hackus dat scheelt een paar tientjes vergeleken met de 1600. Dat is te doen.
Als ik dan naar het type moederboard ga zoeken de b450, zijn er weer zoveel verschillende. Dat maalt het voor mij onmogelijk om die verschillen te begrijpen.

Ik lees dat er verschil in kan zitten ivm overclocken, wat ik overigens niet kan en wil.
Zijn de bordjes met een prijs van rond de 90 euro dan prima ? Of moet ik nog naar een bepaalt merk kijken ?

• stephandijkhuis
Plus ik zie nog een verschil tussen de 2600 en de 2600+ ?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Asus Prime B450-Plus

deze is prima en ook die ik in de link heb gezet. X versie is voor overklokken geschikt(icm X470 MB)

• stephandijkhuis
@Hackus thnx ! Denk dat dat de cpu en mobo wordt !

Ik zal even kijken in de specs van de mobo wat voor geheugen ik kan plaatsen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stephandijkhuis schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:56:
@Hackus thnx ! Denk dat dat de cpu en mobo wordt !

Ik zal even kijken in de specs van de mobo wat voor geheugen ik kan plaatsen.
16GB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

• stephandijkhuis
Top ! Thnx ! Ik ga dit even uitzoeken, en dan de passende voeding erbij zoeken !

Bedankt allen !

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:05
stephandijkhuis schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:22:

@Uszka type en merk weet ik niet, maar begrijp uit de verdere reacties dat een nieuwe voeding ook beter is. Volgens mij was het een voeding met een zilver status.
Als je nu een 650w high-end voeding hebt van bijvoorbeeld 6 jaar oud hoef je die echt niet te vervangen. Maar ja, om dat te kunnen beoordelen is wel een merk en type nodig.

• stephandijkhuis
@Uszka

Ik ga morgen even kijken welk type het is.
Zal dat dan even plaatsen hier.

Thnx !

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:27
Hackus schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:39:
pricewatch: Asus Prime B450-Plus

deze is prima en ook die ik in de link heb gezet. X versie is voor overklokken geschikt(icm X470 MB)
Je kan de non-X versie ook gewoon overclocken op een b450 moederbord hoor ;)

De X versie is heel simpel gezegd gewoon een wat snellere versie.

Verwijderd

Als je niet bang bent om eens iets van Amazon te bestellen kan je trouwens voor een paar eurie upgraden naar een 8core Ryzen 1700

https://www.mydealz.de/de...37-ghz-socket-am4-1231705

BF is nou net een van die games die goed profijt heeft van meer cores/threads
Pagina: 1