Vraag

• Bonzo2003
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 18:18
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuw (Android) tablet als opvolger van mijn Google Nexus 7 (2013). Ik heb al gekeken naar o.a. de nieuwe Samsung Galaxy Tab 4 (te groot, ik wil pakweg 8 inch) en de Huawei Mediapad M5 8.4 (zou kunnen). Ik wil goede specificaties en de prijs vind ik net wat minder belangrijk, ik moet er weer even mee vooruit. Her en der las ik dat er op en na de IFA nog meer nieuwe tablets zouden worden gelanceerd.
De vraag: waar zijn ze, zit er nog wat concreets aan te komen?

Dank!
Hans

:?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien de IFA al afgelopen is, is het natuurlijk wel aannemelijk dat er nieuwe tablets aankomen. Of & wanneer is, bij dit soort vragen, altijd koffiedik kijken totdat de reviews online komen.

Er zijn de laatste tijd vast wel geruchten te vinden over wat er de komende/afgelopen maanden aan apparatuur aangekondigd is/wordt. Of je er wat aan hebt; geen idee.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 11:28

WCA

Eerlijk? De markt van android tablets is harstikke dood. Er zijn niet eens tablets met de nieuwste android verkrijgbaar.

Doe jezelf een plezier, bespaar geld en moeite, en haal de 2018 ipad :)

Ben zelf fervent android fan, maar tablets zijn gewoon echt beter aan de andere kant

Share and Enjoy!

• Bonzo2003
Die iPad 2018 is 9,7 inch en ik wil per se 8 (max 8,5) inch. De iPad mini is 8 inch maar is ook alweer van 2015. Bovendien zijn m'n phones allemaal Androids plus mijn Sony TV heeft Chromecast ingebouwd. Ik zie ook voordelen aan Apple maar voorlopig blijf ik nog even bij Android.

Puur kijkend naar de specificaties zijn die nieuwe Galaxy Tab S4 en ook de Huawei MediaPad M5 8.4 dik in orde. De vraag die ik stelde was of er nog meer nieuws te verwachten is aan het tablet-front, Android-based. Dat dan weer wel.

Ik zie het nog heel even aan...

:*)
GreNade schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:06:
Eerlijk? De markt van android tablets is harstikke dood. Er zijn niet eens tablets met de nieuwste android verkrijgbaar.

Doe jezelf een plezier, bespaar geld en moeite, en haal de 2018 ipad :)

Ben zelf fervent android fan, maar tablets zijn gewoon echt beter aan de andere kant

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 11:28

WCA

Ah duidelijk, helaas dan ja. Succes met je zoektocht :)

De ipad mini is inderdaad geen optie, wellicht dat er binnenkort een nieuwe aangekondigd wordt

Share and Enjoy!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:14
Ik weet dat de MiPad Pro ook niet voldoet qua maatgeving maar wellicht toch Interessant?

• Bonzo2003
Dank voor de tip, zeker interessant, maar ook hier geldt dat de maatvoering voor mij leading is. Bij 9,7 inch of groter was de keus een stuk gemakkelijker geweest. Ik begrijp ook heel goed dat de fabrikanten met de steeds grotere smartphones in de buurt komen van de kleine tablets en dat dat (meen ik) de hoofdreden is dat er weinig aanbod is in de 8 tot 9 inch range voor tablets. Hoewel deze markt misschien aan de krappe kant is, blijf ik toch nog eventjes optimistisch... :)
soskes schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:21:
Ik weet dat de MiPad Pro ook niet voldoet qua maatgeving maar wellicht toch Interessant?

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:14
In mijn overweging ( size didn't matter) had ik ook nog de Lenovo Tab 4 10 Plus. Deze heeft ook nog een broertje / zusje van 8".

Geen top processor maar de reviews zijn toch goed.

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11 11:01
Xiaomi Mi Pad 4? Is recent, goede processor.

• Bonzo2003
Ok, besluit is gevallen, kan nog wel een tijd wachten maar ik heb de knoop doorgehakt en de Huawei Mediapad M5 8.4 gekocht. Nu een paar dagen in huis. Tot nu toe zeer tevreden!
Pagina: 1