Toon posts:

Seagate externe schijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi everybody!

Ben nieuw op dit forum, maar een geregeld bezoeker. Nadat er vandaag iets vreemds is gebeurd met mijn externe harde schijf, toch maar eens proberen of iemand mij kan helpen.

Ik heb een 2tb seagate exp. drive en werkte al ongeveer een jaar prima. Zat niet vol, altijd veilig losgekoppeld, bijna alleen audiovisuele dingen er op etc. Nu had ik er vandaag wat filmpjes van mijn vakantie op gezet en hij werd maar trager en trager. Filmpjes die ik opende via de schijf duurde lang om te laten zien en het werd maar erger.

Tot op een gegeven moment alles via de schijf vast sloeg. De kaart ging knipperen en niets deed het meer. Ik moest deze dus wel loskoppelen. Daarna deed de pc het gelijk weer normaal. Sindsdien is het iedere keer hetzelfde liedje. Ik doe de kaart in de pc, hij reageert, opent de main folder maar ik kan nergens op klikken, want dan slaat de hele boel gelijk weer vast en begint hij te knipperen. Ik heb het al op 2 andere pcs geprobeerd maar hetzelfde verhaal. Ik vind het raar dat hij wel gedetect wordt en de eerste map opent, maar verder is niets mogelijk. Properties openen is al not done. Heb al veel geprobeerd maar ik kom niet verder...Ik hoop dat jullie iemand enig idee heeft, want er staat een boel belangrijks op waarvan ik nog backups moest maken...

Bedankt voor jullie hulp en mocht ik niet geheel duidelijk zijn geweest, let me know!

Cheers!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Post eens een screenshot van de SMART met iets als CrystalDiskInfo.

Verwijderd

Topicstarter
Hey PilatuS, ondertussen wordt hij al niet eens meer gedetecteerd... Blauwe lampje blijft wel aanstaan maar ik weet niet wat beter was... Ik zal even kijken of ik toch de SMART kan traceren. Thanks!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Luister eens naar de schijf. Als die herhalend klikkende geluiden maakt is ie fysiek defect en is aansluiten een slecht plan.