Toetsenbord en muis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devoz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 22:29
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord en een muis.

Wat is je budget?
rond de 70-80 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Ik heb liever geen razer, betaal je voor mijn part te veel voor het merk en te weinig voor kwaliteit.[i]

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb op dit moment het cm storm octane setje, maar de muis is het nu toch echt aan het begeven. Ik gebruik mijn toetsenbord en muis voor gamen en school, ook zou ik graag de twee zijknoppen op de muis behouden. Verder zou ik als het mogelijk is muziek kunnen beheren met toetsen op het toetsenbord, als dit niet mogelijk is in het budget dan is dat jammer, maar niet een ramp. RGB is een leuke toevoeging maar niet essentieel. Ik weet niet echt of het waard is om binnen mijn budget voor een mechanisch toetsenbord te gaan, dus mechanisch en niet-mechanisch is beide welkom.

zelf had ik al een paar mogelijkheden gevonden,
  • de corsair k55, in combinatie met de corsair harpoon.
  • Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US
Alvast bedankt voor alle suggesties!

Beste antwoord (via devoz op 10-09-2018 16:06)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Mechanische switches zijn heel veel prettiger in gebruik dan membraam switches. Maar met een budget van ~70 euro voor een keyboard en een muis ben je aangewezen op keyboards met imitatie switches zoals die van Kailh. Ik heb geen idee hoe de kwaliteit en duurzaamheid op lange termijn is. Ook ben je dan aangewezen op "b-merk" keyboards. Een Corsair of Coolermaster met membraamtoetsen zou dan eerder mijn voorkeur hebben. Het goedkoopste mechanische keyboard dat naar mijn mening kans van slagen heeft is de pricewatch: Cherry MX-Board 3.0 (Qwerty, Cherry Red) . Maargoed, die heeft dan niets van RGB, of uberhaupt verlichting of mediatoetsen. Daar voor moet je er toch nog een paar tientjes bij optellen. Persoonlijk zou ik voor het budget dat je hebt gaan voor een van de 2 opties die je zelf al aandraagt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Mechanische switches zijn heel veel prettiger in gebruik dan membraam switches. Maar met een budget van ~70 euro voor een keyboard en een muis ben je aangewezen op keyboards met imitatie switches zoals die van Kailh. Ik heb geen idee hoe de kwaliteit en duurzaamheid op lange termijn is. Ook ben je dan aangewezen op "b-merk" keyboards. Een Corsair of Coolermaster met membraamtoetsen zou dan eerder mijn voorkeur hebben. Het goedkoopste mechanische keyboard dat naar mijn mening kans van slagen heeft is de pricewatch: Cherry MX-Board 3.0 (Qwerty, Cherry Red) . Maargoed, die heeft dan niets van RGB, of uberhaupt verlichting of mediatoetsen. Daar voor moet je er toch nog een paar tientjes bij optellen. Persoonlijk zou ik voor het budget dat je hebt gaan voor een van de 2 opties die je zelf al aandraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devoz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 22:29
Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik nog even wacht met het toetsenbord tot ik een budget heb een mechanisch toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
devoz schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:08:
Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik nog even wacht met het toetsenbord tot ik een budget heb een mechanisch toetsenbord!
Tegengeluid: Zelf een ramplank met Kailh switches, uit de Sharkoon Skiller series (exact weet ik niet) en ik ervaar verder geen gekke dingen of grove afwijkingen. Echte kleine afwijkingen heb ik echter nooit echt naar gezocht. Misschien dat je het budget terug zal zien in de levensduur, want hijs is nog geen jaar oud, maar aan de andere kant is het dan ook een rekensom of de prijs / kwaliteitsverhouding het waard is.