Beste Tweakers, deze keer mag ik weer eens een systeem in elkaar zetten.
Zelf heb ik al een systeem in gedachte en denk dat dit het wordt, enkel vraag ik aan jullie om er eens naar te kijken en of er verbeteringen zijn omtrent componentkeuze...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt voornamelijk gebruikt om muziek mee te luisteren, video's te bekijken (films?) via VLC en Office taken met ook afentoe nog YouTube. Ook is Citrix receiver belangrijk, voor zijn werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen echt vast bedrag, ik dacht zelf aan iets van 300 tot 600 euro (veel ruimte dus)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik uit zijn oude PC wil/kan meenemen is de oude HDD en zijn case (uATX geloof ik).
Ook heeft hij volgensmij een WSXGA of HD1080 monitor.
Daarnaast heeft hij ook nog een speakerset, dus een redelijke audio chip is wel geinig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vind Intel wel fijn ivm stroomverbruik (en hitte?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen. Sta voor alles open. Wel een duurzaam moederbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkel dat het in de kast kan passen (uATX)
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil jullie vragen: is dit de juiste samenstelling of overkill?
Lijstje:
Ik dacht dat de i3 voldoende was, zeker ook nog lekker snel met vier cores en zodoende ook redelijk futureproof
Moederbord leek mij prima, heb zelf goede ervaringen met MSI.
Ram is 2400Mhz, werkt dat met de i3 en het mobo?
Ook had ik er nog een fan bijgestopt, de oude is redelijk luid. Zijn er betere opties qua fans? Misschien van Noctua?
Graag hoor ik feedback en of er iets veranderd kan worden!
Zelf heb ik al een systeem in gedachte en denk dat dit het wordt, enkel vraag ik aan jullie om er eens naar te kijken en of er verbeteringen zijn omtrent componentkeuze...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt voornamelijk gebruikt om muziek mee te luisteren, video's te bekijken (films?) via VLC en Office taken met ook afentoe nog YouTube. Ook is Citrix receiver belangrijk, voor zijn werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen echt vast bedrag, ik dacht zelf aan iets van 300 tot 600 euro (veel ruimte dus)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik uit zijn oude PC wil/kan meenemen is de oude HDD en zijn case (uATX geloof ik).
Ook heeft hij volgensmij een WSXGA of HD1080 monitor.
Daarnaast heeft hij ook nog een speakerset, dus een redelijke audio chip is wel geinig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vind Intel wel fijn ivm stroomverbruik (en hitte?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen. Sta voor alles open. Wel een duurzaam moederbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkel dat het in de kast kan passen (uATX)
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil jullie vragen: is dit de juiste samenstelling of overkill?
Lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 115,99 | € 115,99 |
| 1 | MSI H310M Pro-VDH | € 65,- | € 65,- |
| 1 | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm | € 8,08 | € 8,08 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 56,95 | € 56,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 365,47 | |
Ik dacht dat de i3 voldoende was, zeker ook nog lekker snel met vier cores en zodoende ook redelijk futureproof
Moederbord leek mij prima, heb zelf goede ervaringen met MSI.
Ram is 2400Mhz, werkt dat met de i3 en het mobo?
Ook had ik er nog een fan bijgestopt, de oude is redelijk luid. Zijn er betere opties qua fans? Misschien van Noctua?
Graag hoor ik feedback en of er iets veranderd kan worden!
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ