Toon posts:

keuze monitor voor mijn pc opstelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hey,

mijn pc componenten stromen binnen,, nog wat wachten voor enkele onderdelen.

hieronder mijn samenstelling,

kast Antec p110 luce
moederbord Asus rog strix x299-xe gaming
cpu intel core i9 7920x X-series 12core
gpu Asus rog strix GTX1080ti 11g gaming GDDR5x ( eventueel later sli )
voeding corsair HXi series HX1200i ( met het oog op upgrades ) beter teveel dan te weinig ;)
ssd samsung 970 pro 512 gb m.2 ( verder nog heb ik nof ssd's en hdd's liggen om in te bouwen)
koeling cpu corsair hydro series H115i pro ( plus nog extra fans voor in de kast )
ram corsair vengeance rgb ddr4 32gb 4x8 3200mhz ( later kan er nog extra 32gb bij )

nu mijn vraag, als ik deze hier eindelijk mag vragen :) ...

doel van mijn pc is foto videobewerking en gamen , en graag of het liefst op hoge instellingen om te gamen . daarom deze build .. nu, ik zoek eigenlijk een scherm dat goed te combineren is met gamen en fotobewerking, het moet niet de top zijn, maar toch een goede resolutie en een scherm vanaf 24"

cheers

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-09-2018 21:56)

• G-uniQ
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-09-2025
pricewatch: Eizo Foris FS2735 Zwart
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
pricewatch: Acer Predator XB271HUT Zwart

Dit zijn 3 schermen die ik zou aanraden als je goed wil kunnen gamen maar toch ook gewoon nog foto en videobewerking wil doen. Alle 3 schermen beschikken over een IPS paneel en hebben minimaal 144hz wat fijn is bij gamen ten opzichte van een 4k 60hz scherm. 4K en meer dan 100hz dan kom je al gauw op 2000 euro+. De eizo met zijn reputatie lijkt mij de betere keuze alhoewel deze geen gsync heeft maar freesync. Ik lees dat je een 1080ti hebt, dus dan lijkt mij een gsync scherm beter.

Van wat ik zover heb gelezen wordt het niet aangeraden om voor foto of video bewerking een curved scherm te gebruiken. Aan de andere kant heb ik het zelf nooit getest dus kan hier vrij weinig over vertellen uit eigen ervaring.

Zelf heb ik een 1080p 240hz gsync monitor en een 4k 60hz scherm voor foto en videobewerking. Dat is voor mij het beste van beide. Maar als je een scherm wilt wat beide goed kan, dan is er volgens mij niet heel veel keuze.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uit je andere topic:

Vreemd dat dan duizenden fotografen ter wereld gewoon op een MacBook Pro met een 15" scherm werken?

Maar, constructief: wat verwacht je van een scherm dan? Want een goed/groot scherm voor foto/video-editing gaat niet altijd samen met gaming. Er is namelijk een afweging tussen kleur-echtheid, refresh-rate, sRGB, calibraties, en nog meer factoren.

Hoeveel geld heb je voor een scherm nog over? Welke eisen heb je aan een scherm? Welke schermen had je al gevonden die mogelijk aan die eisen voldoen en/of mogelijk net buiten budget liggen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
gezien ik zoals je ziet in mijn topic werk ik veel met asus, en had deze ASUS ROG Swift PG279Q 27 op het oog, gezien ook mijn asus gpu en g-sync samen gaan . zijn ook goedkopere versies met va of tn panelen, maar zou dat zoveel verschil uitmaken .. ik weet dat ips panelen beter hun ware kleuren behouden en betere kijkhoek hebben, maar verder heb ik weinig ervaring met monitoren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CAA want enkel onderdeel.

Verwijderd

Topicstarter
CAA (Cerebrale Amyloid Angiopathie) je zou voor minder een bloeding krijgen om een keuze te maken :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pricewatch: Acer Predator X34A Zwart heeft een 10-bit panel ipv een 8-bit; voldoende oppervlak en pixels voor foto-editing en aangezien je toch al budget zat lijkt te hebben voor extra GPU, zou gamen ook geen probleem moeten zijn.

Wat bedoel je trouwens dat je een goede kijkhoek moet hebben op een monitor? Ga je er regelmatig met 4 mensen omheen zitten om iets te bekijken? Loop je tijdens het gamen heen & weer? Want zolang je gewoon in je eentje aan de PC zit, beweeg je amper en is je kijkhoek-variatie minder dan 20 graden dus zie ik geen issue?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Idd ook geen misse monitor.. wel wat de kijkhoek betreft.. idd zit ik niet naast mijn scherm en heb ik ook geen 4 mensen om me heen om mijn werk te doen.. na mijn fotoshoot . Of videobewerking . En zeker niet als ik een game speel.. :) ik ben nu gewoon van met mijn 17” 1080p ips paneel te werken op mijn laptop. En wil dus bij deze een groter scherm en kwa resolutie iets hoger gaan.. ips zijn de betere keuze... voor wat ik lees.. nu , niet afgaan op mac natuurlijk :) die zijn top. Maar als ik daar mijn zin op zet ben ik vlug 7-8 k armer en dat vind ik net wat te veel.. dus ja, zijn tn panelen ook goed? Wzl, geen idee daarom ook mijn vraag.. laat ons zeggen dat ik een budget heb tussen de 700-1000€ voor de monitor .... min mijn procentje .. dus in die range wil ik toch iets of wat .. dan zit ik aan een 4k kwa uitgave voor mijn build . Maar ik bekijk ook even de monitor die je me stuurde.. zie dat ie wel wat groter is .. zeker de overstap van een 17” naar deze :)

Acties:
  • Beste antwoord

• G-uniQ
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-09-2025

Dit zijn 3 schermen die ik zou aanraden als je goed wil kunnen gamen maar toch ook gewoon nog foto en videobewerking wil doen. Alle 3 schermen beschikken over een IPS paneel en hebben minimaal 144hz wat fijn is bij gamen ten opzichte van een 4k 60hz scherm. 4K en meer dan 100hz dan kom je al gauw op 2000 euro+. De eizo met zijn reputatie lijkt mij de betere keuze alhoewel deze geen gsync heeft maar freesync. Ik lees dat je een 1080ti hebt, dus dan lijkt mij een gsync scherm beter.

Van wat ik zover heb gelezen wordt het niet aangeraden om voor foto of video bewerking een curved scherm te gebruiken. Aan de andere kant heb ik het zelf nooit getest dus kan hier vrij weinig over vertellen uit eigen ervaring.

Zelf heb ik een 1080p 240hz gsync monitor en een 4k 60hz scherm voor foto en videobewerking. Dat is voor mij het beste van beide. Maar als je een scherm wilt wat beide goed kan, dan is er volgens mij niet heel veel keuze.

Verwijderd

Topicstarter
G-uniQ schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:22:

Hey,

Thx voor je antwoord op mn bericht.
Daar heb ik zeker wat aan,

Had de asus al in het vizier , maar de andere 2 moet ik nog even bekijken ...

En idd de asus 1080ti en een g-sync werken goed samen.. alsook het scherm zou een 27” met 1440 reso ideaal zijn.

Men kan veel lezen over een product maar lezen en ervaring is nog iets anders.. en heb totaal geen ervaring met losse monitoren .

Maar ik zal zeker eens een kijkje nemen naar deze drie modellen ...

Bedankt !
Pagina: 1