Toon posts:

Mijn eerste zelfbouw pc

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey,

na lange tijd met laptop's te werken maar toch wat power miste dan toch een overstap gedaan naar een vaste pc die ikzelf wil bouwen, voor de eerste keer .. alle tips zijn welkom .

kast Antec p110 luce
moederbord Asus rog strix x299-xe gaming
cpu intel core i9 7920x X-series 12core
gpu Asus rog strix GTX1080ti 11g gaming GDDR5x ( eventueel later sli )
voeding corsair HXi series HX1200i ( met het oog op upgrades ) beter teveel dan te weinig ;)
ssd samsung 970 pro 512 gb m.2 ( verder nog heb ik nof ssd's en hdd's liggen om in te bouwen)
koeling cpu corsair hydro series H115i pro ( plus nog extra fans voor in de kast )
ram corsair vengeance rgb ddr4 32gb 4x8 3200mhz ( later kan er nog extra 32gb bij )

....

verder moest ik nog kijken welke besturing ik zal gebruiken,, of welke is het meest geschikt voor gamen en of video en foto bewerking , workstation enz ..

en zijn er mensen hier die mij advies kunnen geven welk scherm/monitor voor deze opstelling kan gebruiken,,, met het oog op gamen, fotobewerking PS en LR ,, gezien ik bij een laptop wat beperkt zat kwa grote van het scherm wil ik toch minstens een 24" ...

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je alles al gekocht of moet je het nog kopen?

Want, met enige nuance; ik mis enige zinnigheid in de lijst met onderdelen? Grof gezegd; het spul kost bij elkaar een 2500 tot 3000 Euro? Voor wat? Want als je al twijfelt over een OS of "workstation", vraag ik me eerlijk gezegd een beetje af met welk idee je de hardware bij elkaar hebt gezocht.

Oh, nog een tip: de grootte van een scherm heeft "amper" wat te maken met het nut van een scherm; ik begrijp in ieder geval dat je een 24" of groter wil, maar waarom?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvin46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 15:08
Misschien is het ook handig om even het DAA Beleid door te lezen: DAA beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom kopen sommige mensen een snelle wagen? ...

alles is al besteld ondertussen, enkel nog wat uitkijken wat voor scherm.
als je ervaring het met fotobewerking weet je waarom een groter scherm handig kan zijn...

nu, ik heb er al enkele op het oog.

ik wil deze pc natuurlijk gebruiken om te gamen, en liefste met hoge instellingen.

en idd de pc kost wat ,, in aankoop 2.500-2700 if you got the money, why not :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:11:
als je ervaring het met fotobewerking weet je waarom een groter scherm handig kan zijn...
Vreemd dat dan duizenden fotografen ter wereld gewoon op een MacBook Pro met een 15" scherm werken?

Maar, constructief: wat verwacht je van een scherm dan? Want een goed/groot scherm voor foto/video-editing gaat niet altijd samen met gaming. Er is namelijk een afweging tussen kleur-echtheid, refresh-rate, sRGB, calibraties, en nog meer factoren.

Hoeveel geld heb je voor een scherm nog over? Welke eisen heb je aan een scherm? Welke schermen had je al gevonden die mogelijk aan die eisen voldoen en/of mogelijk net buiten budget liggen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Je topic hoort thuis in Desktop Aankoopadvies. Lees eerst DAA beleid goed door, want hier ontbreekt een hoop informatie.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.