pc upgrade + / - 450 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-02 11:51
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een cpu upgrade voor mijn pc. Ik heb nu een i5 4460 en ik merk dat die veel moeite heeft bij het spelen van nieuwe, cpu heavy games (zoals Battlefield 1, of de Battlefield V beta). Mijn cpu usage zit vaak tegen de 100%, en zeker als er veel gebeurt in de game krijg ik frame drops. Mijn gpu trekt alles nog prima op medium - high settings, wat voor mij genoeg is (60 - 70% usage in Battlefield V beta).

Ik wil upgraden voor ongeveer 450 euro en zat zelf te denken aan het volgende:
pricewatch: AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler
pricewatch: MSI B350 PC Mate
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Ik ben vooral benieuwd of dit een goede optie is en of ik er dan weer een paar jaartjes tegenaan kan. Ook of er voor deze prijs wellicht een ander alternatief is van Intel, en of die beter zijn.

Ik ben voor nu niet van plan om te overclocken, wellicht in de toekomst wanneer het nodig is met deze cpu wel. Voor de cpu koeler vind ik het belangrijk dat die vrij stil is. Uiteraard blijf je altijd geluid horen, maar mijn huidige stock cooler klinkt soms net als een raket lancering :P

Alvast bedankt.

EDIT: Huidige setup:
- Asus Strix GTX 970
- Intel core i5 4460 (geen OC)
- 16GB DDR3 2333Mhz
- 120GB ssd (wil ik nog een keer upgraden maar niet nu)
- 1TB hdd

[ Voor 11% gewijzigd door raiders op 08-09-2018 14:05 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
Waarom geen 2600 of 2600x met een b450 moederbord?Stock Koeler is sowieso meer dan goed, dus die kan later nog.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-02 11:51
Nat-Water schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:06:
Waarom geen 2600 of 2600x met een b450 moederbord?Stock Koeler is sowieso meer dan goed, dus die kan later nog.
Ah dat lijkt me inderdaad misschien een betere keuze. Ik zou even kijken naar mijn huidige voeding. Dan kan ik ook kijken of dat goed gaat na een upgrade, al verbruikt de 2600X niet heel veel meer.

Dan heb ik nu:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
pricewatch: Gigabyte B450M DS3H
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed

De 2600X heeft dan inderdaad de stock cooler, maar misschien is dat ook wel prima. Deze CPU zou zonder overclock ook nog wel een lange tijd meegaan. En eigenlijk wil ik het overclocken ook zo lang mogelijk uitstellen.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)