Mandrake 8 en mailserver problems

Pagina: 1
Acties:

• UvaJari
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 18:38

UvaJari

A3 = prettig

Topicstarter
Ik heb net Mandrake 8 geinstalleerd (in de plaats van win2000) en nu kan ik op deze server geen mail meer ontvangen en naar buiten verzenden. Ik heb een eigen domeinnaam op deze server. Sendmail is geinstalleerd, maar dus niet (goed) geconfigureerd.
Wat moet ik in godsnaam instellen...

The 2nd is the first loser! || "Of those who say nothing, few are silent." - Thomas Neill

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 11:58 schreef UvaJari1 het volgende:
Ik heb net Mandrake 8 geinstalleerd (in de plaats van win2000) en nu kan ik op deze server geen mail meer ontvangen en naar buiten verzenden. Ik heb een eigen domeinnaam op deze server. Sendmail is geinstalleerd, maar dus niet (goed) geconfigureerd.
Wat moet ik in godsnaam instellen...
Check je MX records in je DNS naar dit domein. Onder sendmail moet je domein resolvable zijn anders doet ie het niet.

Zie ook je /var/log/sendmail* en /var/log/messages* meldingen, die zijn ook vaak wel nuttig.

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Probber eens een ander mail programma, mandrake 8.0 heeft er standaard iets van 4 ofzo (kde mail werkt bij mij ook niet..)

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• UvaJari

UvaJari

A3 = prettig

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 12:00 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Check je MX records in je DNS naar dit domein. Onder sendmail moet je domein resolvable zijn anders doet ie het niet.
Uhm, waar vind ik dat?
Ik heb maar 1 domein op die pc.

The 2nd is the first loser! || "Of those who say nothing, few are silent." - Thomas Neill

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Je moet in je etc/mail dir het bestandje access een relay inzetten

kijk hier eens
voor meer informatie
http://www.xs4all.nl/~wbsoft/linux/sendmail.html#__section2

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• UvaJari

UvaJari

A3 = prettig

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 12:23 schreef Rembrand20 het volgende:
Je moet in je etc/mail dir het bestandje access een relay inzetten

kijk hier eens
voor meer informatie
http://www.xs4all.nl/~wbsoft/linux/sendmail.html#__section2
OK ik ga zo gelijk ff proberen.
(tips etc blijven ondertussen natuurlijk welkom)

Pagina: 1