Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internetproblemen met de ziggobox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag tweakers,

Recentelijk ben ik verhuisd naar een huis waar geen glasvezel is en ben dus weer overgestapt naar de kabel.
We hebben gekozen voor Ziggo en alles is inmiddels geïnstalleerd maar er zijn wat problemen waarvan ik niet weet hoe ik ze zou moeten oplossen. Ik ga proberen om het zo duidelijk mogelijk op een rijtje te zetten wat er aan de hand is.

In het appartement begint de kabel vanuit de meterkast en komt uit een stopcontact weer uit bij de tv en mediabox die een heel eind verderop in de hoek van de kamer staan.

De mediabox geeft opzich best goede wifi, als je er een beetje in de buurt staat tikt ie makkelijk 200Mb/s aan op speedtest.net vaak met een ping van rond de 15ms. Mijn pc staat weer 2 kamers verderop en is verbonden met een netgear nighthawk USB wifi receiver die zijn werk goed doet. De signaalsterkte van de wifi op 5Ghz geeft eigenlijk altijd 4 van de 5 "streepjes". De problemen beginnen als ik ga gamen, in sommige spellen hoge ping en als ik tegelijkertijd discord wil gebruiken om te praten resulteert het in packet loss bij discord.

Toen ik vandaag in de instellingen van de mediabox keek vond ik dat de signaalkwaliteit 100% is maar de signaalsterkte behoorlijk matig. De tv stoort ook af en toe wat daar waarschijnlijk mee te maken heeft maar ik vraag me af of het zwakke signaal op de kabel ook de problemen van het internet kunnen veroorzaken, of kunnen jullie uit mijn verhaal andere conclusies trekken?

|:(

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:16

lier

MikroTik nerd

Vaste apparaten, vaste aansluiting. Oftewel, ga kabels trekken naar alles dat vast staat en gebruik alleen WiFi voor draagbare apparaten. WiFi is een gedeeld medium en dus altijd onderhevig aan interferentie. De problemen die je ervaart kunnen een gevolg zijn van het feit dat je WiFi gebruikt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
En hoe concludeer je dat de signaalsterkte behoorlijk matig is?
Geef eens getallen, want een Docis modem heeft erg veel dynamiek en de signaalsterkte wordt dynamische terug geregeld tot wat hij nodig heeft.

Overigens is een tv die regelmatig stoort altijd een reden om Ziggo te bellen, zij kunnen dan even kijken of je voldoende signaal krijgt door het modem remote uit te lezen.

En wifi is een shared medium dus geeft altijd ping problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ben(V) op 08-09-2018 14:20 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vraag aan Ziggo de normale modem/router. Nog steeds ruk (vanwege Intel Puma chipset), maar beter dan de mediabox :)

Als je het perfect wil: eis een oude Ubee en zet deze in bridge, en hang daarachter een echte router met wifi.
Kost wat, maar dan werkt het gewoon.

De TV op een CI+ module of schaf een Humax 5100 (+ externe HDD voor opnemen) aan.
De Humax 5050 van Ziggo loopt vast over wifi :p

[ Voor 16% gewijzigd door DJMaze op 09-09-2018 02:58 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
Het belang van die bug in de Puma chipset is zwaar overtrokken en om dan het advies te geven om zo'n veel slechtere Ubee te vragen is niet slim.

Wat een Humax aan een slechte ping zou verhelpen blijft ook duister.

Als je signaal niet goed is help andere hardware niet dat moet ziggo gewoon voor je oplossen en dat doe je met een simpel telefoontje.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.