Ik zit met een klein probleempje. Ik heb al twee jaar thuis een netwerkje draaien dat uit twee pc's bestaat, dus gewoon met een cross kabel ertussen. Nu heb ik inmiddels drie computers en wil ik nu met een hub gaan werken. Mijn oude kabel heb ik echter weggewerkt door de muur en kan er niet meer uit. Nu is mijn vraag of ik hier een koppelstukje en nog een cross kabel aan kan prikken, zodat het weer een gewone patch kabel wordt?? Of moet het anders?
Verwijderd
Gewoon even 1 stekkertje eraf knippen en een nieuw stekkertje eraan krimpen. De kleurcodes van de twee stekkertjes aan 1 kabel moeten hetzelfde zijn. Dus het nieuwe stekkertje moet dezelfde kleurcode hebben als het stekkertje aan de andere kant van de kabel.
3 opties 
- je kunt de croskabel gewoon in de uplink van je hub/switch pluggen. die is gemaakt voor een cros verbinding
-je hebt een soort van utp-kabel doorverbind stukjes, als je dan je cros verlengt met weer een cros kom je weer op normaal uit
kosten iets van een tientje, ALS je er aan kan komen
- je kunt het stekkertje afknippen, en weer opzetten als straight kabel. (wel speciale tang nodig)
happy networking
- je kunt de croskabel gewoon in de uplink van je hub/switch pluggen. die is gemaakt voor een cros verbinding
-je hebt een soort van utp-kabel doorverbind stukjes, als je dan je cros verlengt met weer een cros kom je weer op normaal uit
- je kunt het stekkertje afknippen, en weer opzetten als straight kabel. (wel speciale tang nodig)
happy networking
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Kijk anders even hier voor de kleucodes:
Hiervoor kan je gewoon een ISDN koppelstuk bij de Primafoon halen (kost wel f 12,50 oid).Op donderdag 19 juli 2001 12:00 schreef heuveltje het volgende:
3 opties
...
...
Of natuurlijk ergens anders goedkoper.
Zelf geprobeerd, werkt prima
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
optie 4:
Standaard kabel en Koppelstukje kopen welke open te klikken is.
aan 1 kant pinnen omsteken zodat het een cross wordt.
Ideaal
* OldButNotSoWise heeft standaard er 1 in zijn notebooktas zitten, je weet maar nooit
Standaard kabel en Koppelstukje kopen welke open te klikken is.
aan 1 kant pinnen omsteken zodat het een cross wordt.
Ideaal
* OldButNotSoWise heeft standaard er 1 in zijn notebooktas zitten, je weet maar nooit
Verwijderd
kun je die cross kabel gewoon in je uplink steken en die ander patch kabel in een gewoon aansluitpuntje?
Ja dat kan. Je uplinkinterface verzorgt de "cross" functionaliteit.Op maandag 01 juli 2002 21:03 schreef jwesselink het volgende:
kun je die cross kabel gewoon in je uplink steken en die ander patch kabel in een gewoon aansluitpuntje?
Ja en anders zit er meestal wel een knopje op de hub of switch die ervoor zorgt, dat je een crosslink kabel in kan stoppen.
Pagina: 1