Overhevelen websites / hosting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-10 23:17
Hoi daar,

Ik zit momenteel met een paar websites van me bij FXW. Ben niet tevreden en wil switchen.

Mijn vraag: wat is een goed (lees: beter) alternatief? En mocht ik er voor kiezen; wat betekent dat voor mijn websites? Zal er downtime zijn?

Alvast dank voor het antwoord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-10 13:33
Ligt natuurlijk deels (lees: geheel) aan jouw budget, eisen en wensen. Dus dat zou ik eerst maar eens op papier zetten.

Downtime? Niet/nauwelijks als je het goed doet (ttls verlagen -> websites opzetten bij nieuwe hoster + testen (zonder de dns aan te passen) -> alles werkt; dns omgooien -> oude hosting opzeggen en opruimen).

P.s. Als jouw huidige hoster ook jouw domeinen in beheer heeft moet je die natuurlijk ook over zetten voordat je alles opzegt :)

[ Voor 17% gewijzigd door eric.1 op 08-09-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
eric.1 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:39:
Ligt natuurlijk deels (lees: geheel) aan jouw budget, eisen en wensen. Dus dat zou ik eerst maar eens op papier zetten.

Downtime? Niet/nauwelijks als je het goed doet (ttls verlagen -> websites opzetten bij nieuwe hoster + testen (zonder de dns aan te passen) -> alles werkt; dns omgooien -> oude hosting opzeggen en opruimen).

P.s. Als jouw huidige hoster ook jouw domeinen in beheer heeft moet je die natuurlijk ook over zetten voordat je alles opzegt :)
Dank!

En qua prijs/kwaliteit: wat is een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
SaraNostra schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:30:
Mijn vraag: wat is een goed (lees: beter) alternatief?
Hangt van de code van je websites af.
Je kan voor €2 een WordPress website laten hosten, maar de snelheid is bedroevend slecht.
Je kan voor €2 een HTML website laten hosten, en dat werkt prima.

[ Voor 27% gewijzigd door DJMaze op 08-09-2018 11:48 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Alternatief: Ik zat een tijdje terug in een soortgelijke situatie (verschil in detail: de hoster hield ermee op) en ben overgestapt naar vimexx. Ik ben er tevreden mee en ze hebben me laatst goed geholpen toen ik een lastig probleem had (door een gestolen computer).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
DJMaze schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:47:
[...]

Hangt van de code van je websites af.
Het gaat voornamelijk om websites die draaien op PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
SaraNostra schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:47:
Het gaat voornamelijk om websites die draaien op PHP.
Dat is nog steeds een heel breed begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
DJMaze schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:49:
[...]

Dat is nog steeds een heel breed begrip.
Wat voor info heb je nog meer nodig dan? Ik deel het graag, maar weet niet wat relevant is en wat niet, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-10 13:33
Hoeveel websites,
Welke PHP versies,
Gebruikte CMS,
Schatting van de hoeveelheid bezoekers/verkeer,
Hoe regel je de backups,
...
Zo kun je best nog even doorgaan hoor :)

Je geeft trouwens aan niet tevreden te zijn, hoezo niet? Snelheid? Support? Downtime? Anders is het toch lastig een "betere" aan te wijzen.

[ Voor 9% gewijzigd door eric.1 op 08-09-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

eric.1 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:00:
[...]
Je geeft trouwens aan niet tevreden te zijn, hoezo niet? Snelheid? Support? Downtime? Anders is het toch lastig een "betere" aan te wijzen.
Ik zou aanraden eerst met één site een andere hoster te proberen. Als het bevalt, zet je de rest ook over, anders zoek je even verder.

Zonder verder in details te treden of namen te noemen, wil ik wel even vertellen dat een aantal mensen, die al langer hier op het forum rondlopen, recentelijk overgestapt zijn naar vimex om dezelfde reden als ik en voor zover ik weet, zijn die er allemaal nog steeds tevreden over.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
SaraNostra schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:30:
Hoi daar,

Ik zit momenteel met een paar websites van me bij FXW. Ben niet tevreden en wil switchen.

Mijn vraag: wat is een goed (lees: beter) alternatief? En mocht ik er voor kiezen; wat betekent dat voor mijn websites? Zal er downtime zijn?

Alvast dank voor het antwoord.
VPS of webhosting? Voor beide kan ik je TransIP van harte aanbevelen. Heb er meerdere vps'en draaien en een paar standaard webhosting accounts met email. Het draait allemaal als een zonnetje! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 16:48

basvdijk1647

aka Osiris

Ik host al jaren meerdere (kleine) websites bij mijndomein.nl Enige nadeel kan zijn dat ze alleen per mail bereikbaar zijn. Je kunt dus niet naar ze bellen, wellicht iets om in gedachten te houden bij je keuze.

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarom zou je ze willen bellen? Net als TransIP kan je ook niet bellen, maar ze hebben een uitmuntend ticketsysteem. Soms binnen 15 minuten als een TOP antwoord waarmee je verder kan.

Het ligt ook aan de prijs, want je moet iemand naast de telefoon zetten. Soms is het gewoon handiger om een mail / ticket te tikken met alle informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 16:48

basvdijk1647

aka Osiris

Martine schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:12:
Waarom zou je ze willen bellen? Net als TransIP kan je ook niet bellen, maar ze hebben een uitmuntend ticketsysteem. Soms binnen 15 minuten als een TOP antwoord waarmee je verder kan.

Het ligt ook aan de prijs, want je moet iemand naast de telefoon zetten. Soms is het gewoon handiger om een mail / ticket te tikken met alle informatie.
Helemaal mee eens, het is meer een puntje van aandacht mocht TS dit belangrijk vinden

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 08:27
Ik zit met twee site en fora bij webruimtehosting.nl. De downtime is verwaarloosbaar en hun service is werkelijk fantastisch! Zelfs op een zondag krijg ik na een paar minuten al een reactie op een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
En zo heeft iedereen wel positieve en negatieve ervaringen met "hosting partij".

Gewoon lukraak roepen dat je blij bent met partij X is natuurlijk niet echt helpen (ook al is het goed bedoeld).

[ Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 08-09-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je eigen diensten promoten is niet de bedoeling

[ Voor 81% gewijzigd door DJSmiley op 08-09-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

DJMaze schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:05:
En zo heeft iedereen wel positieve en negatieve ervaringen met "hosting partij".

Gewoon lukraak roepen dat je blij bent met partij X is natuurlijk niet echt helpen (ook al is het goed bedoeld).
Maar een aantal referenties over één partij zeggen al wel wat meer, helaas staan die in een gedeelte waar TS (nog) niet bij kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 17:51
Op hostingvergelijken.org staan ook een paar goede hostingproviders. Wellicht de moeite waard. Ik zit zelf bij TransIP.

[ Voor 8% gewijzigd door dbzokphp op 08-10-2018 12:14 ]

Pagina: 1