Hallo, dit wordt de eerste PC die ik zelf in elkaar ga zetten. Ik ben op zoek naar een gaming PC waar ik nog een paar jaar mee vooruit kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat vooral gebruikt worden om te gamen. Ik zou graag de games die ik nu speel* op de hoogste kwaliteit spelen en de games van de komende jaren ook het liefst nog op normale/hoge kwaliteit.
* Games: Civilization VI, Total War: Warhammer II, Guild wars 2, Jurassic World
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1100-1200 euro. Als er sterke argumenten zijn, zou het nog hoger kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitor (1920x1080 60Hz) en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles behalve een monitor en muis. Ik dacht zelf aan een Ryzen 2600, ook omdat ik die al veel in aanbevelingen op Tweakers heb gezien. Verder dacht ik eerst aan een GeForce 1060, maar om hem iets meer future-proof te maken heb ik toch de 1070 in mijn lijst gezet. Verder heb ik ook een internet aansluiting nodig, dus een moederbord met Wifi?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Ik zag in de benchmarks dat Intel (i5-8400) het iets beter doet bij games dan de Ryzen 2600, maar dat AMD iets goedkoper is vanwege de socket en bijpassende moederborden. En ik heb een paar keer gelezen dat de stock koeler van AMD beter is, dus uiteindelijk heb ik de Ryzen in mijn lijst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn kamer kan vrij warm worden in de zomer. Ik weet niet of een desktop daar veel last van heeft, maar dus misschien een koele pc, qua behuizing en koeler. Verder vind ik een behuizing met een window mooi, maar ik twijfel nog over welke ik precies wil. ATX staat vast, maar misschien een ander uiterlijk.
Ga je overklokken?
Nog niet van plan. Maar het lijkt me leuk om later te proberen als deze PC weer wat ouder is geworden.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag hulp willen bij de volgende dingen:
- Is dit een gebalanceerd systeem? Passen de dingen bij elkaar? (Ik had vooral moeite met een goed moederbord te vinden)
- Is het het extra geld waard om de Ryzen 5 2600X te nemen ipv de 2600?
- Kan ik beter nu een GeForce 1070 nemen of nu een 1060 en die dan later upgraden?
- Is het slim om de nieuwe Nvidia 2080 videokaarten af te wachten, zodat misschien de prijzen dalen?
Alvast heel erg bedankt en sorry voor vele vragen!
Mijn lijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat vooral gebruikt worden om te gamen. Ik zou graag de games die ik nu speel* op de hoogste kwaliteit spelen en de games van de komende jaren ook het liefst nog op normale/hoge kwaliteit.
* Games: Civilization VI, Total War: Warhammer II, Guild wars 2, Jurassic World
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1100-1200 euro. Als er sterke argumenten zijn, zou het nog hoger kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitor (1920x1080 60Hz) en muis.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Syncmaster P2370 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Trust GXT 155 Zwart | € 32,99 | € 32,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 32,99 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles behalve een monitor en muis. Ik dacht zelf aan een Ryzen 2600, ook omdat ik die al veel in aanbevelingen op Tweakers heb gezien. Verder dacht ik eerst aan een GeForce 1060, maar om hem iets meer future-proof te maken heb ik toch de 1070 in mijn lijst gezet. Verder heb ik ook een internet aansluiting nodig, dus een moederbord met Wifi?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Ik zag in de benchmarks dat Intel (i5-8400) het iets beter doet bij games dan de Ryzen 2600, maar dat AMD iets goedkoper is vanwege de socket en bijpassende moederborden. En ik heb een paar keer gelezen dat de stock koeler van AMD beter is, dus uiteindelijk heb ik de Ryzen in mijn lijst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn kamer kan vrij warm worden in de zomer. Ik weet niet of een desktop daar veel last van heeft, maar dus misschien een koele pc, qua behuizing en koeler. Verder vind ik een behuizing met een window mooi, maar ik twijfel nog over welke ik precies wil. ATX staat vast, maar misschien een ander uiterlijk.
Ga je overklokken?
Nog niet van plan. Maar het lijkt me leuk om later te proberen als deze PC weer wat ouder is geworden.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag hulp willen bij de volgende dingen:
- Is dit een gebalanceerd systeem? Passen de dingen bij elkaar? (Ik had vooral moeite met een goed moederbord te vinden)
- Is het het extra geld waard om de Ryzen 5 2600X te nemen ipv de 2600?
- Kan ik beter nu een GeForce 1070 nemen of nu een 1060 en die dan later upgraden?
- Is het slim om de nieuwe Nvidia 2080 videokaarten af te wachten, zodat misschien de prijzen dalen?
Alvast heel erg bedankt en sorry voor vele vragen!
Mijn lijst:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 162,51 | € 162,51 |
1 | MSI B450-A PRO | € 90,- | € 90,- |
1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 468,50 | € 468,50 |
1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 39,95 | € 39,95 |
1 | Sharkoon TG5 Glass Red | € 70,04 | € 70,04 |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 150,- | € 150,- |
1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 62,50 | € 62,50 |
1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 84,90 | € 84,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.128,40 |