Om onze woning te verduurzamen willen we het dak graag goed isoleren. Het dak is plat en na het dakbeschot ligt de bedekking erop. Omdat in de toekomst een opbouw nog mogelijk is, willen we graag van binnenuit isoleren. We willen dus zo genaamde: koude (plat) dak isolatie.
De afstand tussen de balken is ongeveer 61-63 cm. De balkhoogte is 16cm. Rockwool lijkt een mooie oplossing, maar we staan open voor andere materialen.
De opbouw die we hebben bedacht is:
- Rockwool tussen balken
- Dampremmende folie
- Rachels tegen de zijkant van de balken voor het waterpasuitvullen (zoals in foto 3).
- Rachelwerk 40cm h.o.h. voor het plafond (zoals in foto 3)

Nadat de folie tegen het plafond zit, kan ik dan nog rachels tegen de balken maken? Hoe doe ik dit met de folie die uitkomt op obstakels zoals deze kast scheidingswand?
Is de folie nodig als ik kies voor rockwool met een aluminium laag aan de warmekant?
De afstand tussen de balken is ongeveer 61-63 cm. De balkhoogte is 16cm. Rockwool lijkt een mooie oplossing, maar we staan open voor andere materialen.
De opbouw die we hebben bedacht is:
- Rockwool tussen balken
- Dampremmende folie
- Rachels tegen de zijkant van de balken voor het waterpasuitvullen (zoals in foto 3).
- Rachelwerk 40cm h.o.h. voor het plafond (zoals in foto 3)

Nadat de folie tegen het plafond zit, kan ik dan nog rachels tegen de balken maken? Hoe doe ik dit met de folie die uitkomt op obstakels zoals deze kast scheidingswand?
Is de folie nodig als ik kies voor rockwool met een aluminium laag aan de warmekant?
[ Voor 14% gewijzigd door Laurences op 08-09-2018 09:33 ]