Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07:24
Ik zoek een?
Router 2.4Ghz en 5Ghz

Wat is je budget?
Rond de 100 Euo

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen. Zolang ik er naar ddwrt openwrt oid op kan draaien

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Voor mij word het eens tijd dat we een router aan gaan schaffen. Hebben nog steeds geen abonnement of werkende internet aansluiting wegens verbouwing. Draai al een tijdje met een wr841n waarop ddwrt draait in client mode op de buurman zijn wifi, met toestemming van diezelfde buurman! Daarop een virtueel AP. Plan is snel een abonnemt te nemenop ziggo.
Nu wil ik graag de ook 5Ghz ondersteuning in mijn huis, voor de snellere communicatie onderling. Daar vond ik de Asrock g10 met meerdere goede reviews, behalve op tweakers, ddwrt ondersteuning, helaas geen fabrieksupdates meer, of Kan ik beter gaan voor een D-link 882 welke nog wel ondersteund wordt.

Of is er nog een betere optie?

Huis heeft houten geisoleerde vloeren met laag alufolie, zal later de router inzetten als AP. Switch word nog aangeschaft, elke kamer heeft dubbel cat5e/cat6 bedrading in elke kamer.

Routers heb ik gekoppeld, weet alleen even niet hoe ik ze in het lijstje krijg.

plaspvd wijzigde deze reactie 07-09-2018 23:11 (3%)

Alle reacties

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Waarom wil je fabrieksupdates als je er toch open/dd-wrt op gaat zetten ?

Die twee lopen helemaal los van elkaar

Ik heb hier de Archer C9 en C7 in gebruik,
de C9 met een recente dd-wrt ( v3.0-r36527 std (08/09/18)
de C7 draait momenteel op LEDE Reboot SNAPSHOT r5464-5a8e9846af / LuCI Master (git-17.342.53118-6d086bf)

De C7 is de door Ziggo verkochte "wifi booster" -> Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

FreshMaker wijzigde deze reactie 08-09-2018 07:48 (59%)

https://qfire.nl

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:27
Als je toch aan het verbouwen bent en overal bedrading aanwezig is, waarom dan niet even wachten totdat je ziggo hebt, hun router gebruiken en dan 2 of 3 acces points (bedraad) verspreid in huis plaatsen?

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-05 09:34

HKS-Skyline

Vroooom ?

quote:
FoxLenny schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:54:
Als je toch aan het verbouwen bent en overal bedrading aanwezig is, waarom dan niet even wachten totdat je ziggo hebt, hun router gebruiken en dan 2 of 3 acces points (bedraad) verspreid in huis plaatsen?
Omdat je dan ver boven het genoemde 100 euro budget uit komt. Zelfs als je voor een gunstig geprijsde oplossing zoals een pricewatch: TP-Link EAP245 AC1750 Draadloze Dual Band Gigabit Access Point gaat. Je hebt er namelijk altijd meer dan 1 nodig.

Een Archer C7 of C9 is naar mijn idee een prima oplossing voor de situatie.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True