Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

poorten forwarden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koen!
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-10 19:53
beste,

ik heb een vraag met betrekking tot port forwarding

ik zou graag port 30526 open willen hebben voor parsec (programma die het mogelijk maakt om te co-open over internet)

ik heb de port al geforward in me router (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vUCZeBZj1uiGwd1q65qsmXf8/thumb.png

en ook al in me firewall goedgekeurd (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SSjYF2Y9aElLF0H8jyTTVZJX/thumb.png

maar ik krijg nog steeds geen open port (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tWzh2LBopsNr0lFcZpdwzdi7/thumb.jpg

iemand enig idee wat ik fout doe? 8)7 8)7 8)7

m.v.g

Koen

[ Voor 9% gewijzigd door koen! op 07-09-2018 23:01 ]

Beste antwoord (via koen! op 10-09-2018 19:35)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

koen! schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:13:
dank voor de reactie maar ik ben er achter gekomen dat het programma niet gaat werken.

er is helaas nog geen alternatief om een lego game ONLINE coop te spelen

m.v.g

koen
Huh? Parsec zegt zelf: Parsec uses its game streaming technology to let you access your gaming PC from anywhere and invite your friends to connect and play local multiplayer games online.

Dus, of ik snap niet wat jij wil of jij snapt niet wat Parsec doet? Dat is namelijk de hele truc; je nodigt een vriend uit via "online" en die verbindt dan met jouw PC waardoor het voor jouw PC lijkt alsof er 2 players local coop willen doen.

Blijft sowieso de vraag openstaan: werken je portforwards nu, ongeacht of het spelletje het snapt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11 18:36
Het lijkt erop dat Parsec gebruikt maakt van het UDP Protocol.

Online scanners zoals canyouseeme.org kunnen deze poorten niet controleren.

[ Voor 35% gewijzigd door jeroen3 op 07-09-2018 23:06 ]

• MAX3400

MAX3400

Afgezien dat je UDP & TCP wil forwarden; vorige week had je nog ruzie met McAfee?

Verder laat een snelle Google zien dat Parsec 3 UDP-poorten per connectie nodig heeft. Dus als jij server bent en 1 persoon moet jou kunnen joinen, moet je een range van 3 open zetten.

/edit: en om uit te sluiten dat je "ergens" iets fout doet; de poorten die je op je PC openzet in de applicatie, firewall en mogelijke je routers/switches op je LAN: je kan het dus op je eigen netwerk met een andere bekabelde of WiFi PC ook testen.

Voorbeeld via Powershell: https://gallery.technet.m...b2-446d-98d8-32d823867131

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 07-09-2018 23:11 ]

Verwijderd

En als je zo'n online poort scan/test doet, zorg dan dat desbetreffend programma ook daadwerkelijk draait, zodat er iets staat te luisteren op de poort waar de online test response van kan krijgen.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
Die online scanners zijn volkomen onzin.
Als het programma die op die poort luistert niet reageert op zo'n online scanner(zoals het hoort) dan denkt die scanner dat die port niet forward is.

Dus volkomen nutteloos.

En weet je wel zeker dat je zomaar poorten wilt forwarden, waar niets zit om intruders af te vangen?
Ooit van security gehoord?

Poorten forwarden moet je eigenlijk nooit doen, maar als je het doet moet je achter die poort software hebben draaien die de binnenkomende data opvangt, als hij er iets mee kan dat doet en anders het weggooit, zoniet dan heb je een enorm security lek.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• koen!
dank voor de reactie maar ik ben er achter gekomen dat het programma niet gaat werken.

m.v.g

koen

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

koen! schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:13:

m.v.g

koen
Huh? Parsec zegt zelf: Parsec uses its game streaming technology to let you access your gaming PC from anywhere and invite your friends to connect and play local multiplayer games online.

Dus, of ik snap niet wat jij wil of jij snapt niet wat Parsec doet? Dat is namelijk de hele truc; je nodigt een vriend uit via "online" en die verbindt dan met jouw PC waardoor het voor jouw PC lijkt alsof er 2 players local coop willen doen.

Blijft sowieso de vraag openstaan: werken je portforwards nu, ongeacht of het spelletje het snapt?

• koen!
Nee ik.kom er niet helemaal uit niveau gaat me net even te snel :X

• koen!
Ja ik heb me wel verdiept in parsec maar ik las ook ergens dat dat het niet helemaal werkt.. maar als jullie mij kunnen helpen met een poort te openen graag:)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:47
koen! schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:40:
Ja ik heb me wel verdiept in parsec maar ik las ook ergens dat dat het niet helemaal werkt.. maar als jullie mij kunnen helpen met een poort te openen graag:)
Je hebt volgens mij je poort juist geopend, dat de online portscanner hem niet ziet zegt niet zo veel. Kan die vriend van je niet proberen te verbinden met je via parsec?

Cloud ☁️

• koen!
Ik heb het geprobeerd laptop even op hotspot en dan connecten maar dat werkte helaas niet
Pagina: 1