Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

huurwoning ontwikkelingen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 13:00
samengevat
we huren voor onbepaalde tijd een particuliere woning en willen daar tot q3 2019 blijven. Eigenaar wil verkopen en ons eruit. Formeel kan dat niet, dus komt met verhaal dat de bank niet meer wil gedogen. Toestemming zou zijn ingetrokken.

twodigits wijzigde deze reactie 02-02-2019 08:59 (87%)

Beste antwoord (via twodigits op 08-09-2018 09:26)

• Morty
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-04 22:46
Ik het ergste geval zal de bank overgaan tot gedwongen verkoop en bij de rechter toestemming vragen jou uit te zetten op basis van het huurbeding. Je kan dan inderdaad kosten verhalen op de verhuurder, maar goede kans dat daar niks te halen valt (bank gaat immers niet voor niks over tot gedwongen verkoop). Dit alles kan snel gaan, maar zo'n 3 maanden zal je zeker wel hebben.

Maar in deze situatie lijkt met dat niet erg realistisch. De bank is ook niet dom er vermijdt dit gedoe, de kosten, en waarschijnlijk lagere opbrengst liever. Als het nu toch al duidelijk is dat jij over 6 maanden zal vertrekken zullen ze dat zeer waarschijnlijk voldoende snel vinden. Ook de rechter zal dit zeer waarschijnlijk wel mee wegen en jou deze paar extra maanden wel geven.

Al met al zou ik me er niet echt druk over maken, enige wat je zou kunnen doen is proberen contact op te nemen met de bank om er achter te komen wat er speelt, en indien er echt iets is zij ook op de hoogte zijn dat jij sowieso binnen afzienbare tijd zal vertrekken.

Alle reacties

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:31
Is de laatste tijd al vaker langsgekomen, als de bank echt wil kan het heel snel. Zolang de bank niet overgaat tot gedwongen verkoop is er eigenlijk niks aan de hand.

Huurdersbescherming heb je wel als de verhuurder wil verkopen, die kan je niet zomaar buitengooien en moet verkopen met huurders erin.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-04 22:46
Ik het ergste geval zal de bank overgaan tot gedwongen verkoop en bij de rechter toestemming vragen jou uit te zetten op basis van het huurbeding. Je kan dan inderdaad kosten verhalen op de verhuurder, maar goede kans dat daar niks te halen valt (bank gaat immers niet voor niks over tot gedwongen verkoop). Dit alles kan snel gaan, maar zo'n 3 maanden zal je zeker wel hebben.

Maar in deze situatie lijkt met dat niet erg realistisch. De bank is ook niet dom er vermijdt dit gedoe, de kosten, en waarschijnlijk lagere opbrengst liever. Als het nu toch al duidelijk is dat jij over 6 maanden zal vertrekken zullen ze dat zeer waarschijnlijk voldoende snel vinden. Ook de rechter zal dit zeer waarschijnlijk wel mee wegen en jou deze paar extra maanden wel geven.

Al met al zou ik me er niet echt druk over maken, enige wat je zou kunnen doen is proberen contact op te nemen met de bank om er achter te komen wat er speelt, en indien er echt iets is zij ook op de hoogte zijn dat jij sowieso binnen afzienbare tijd zal vertrekken.

• twodigits
Je herhaalt eigenlijk wat ik zelf al aanhaalde Morty, maar ik denk dat het zo ongeveer ook zit. Dus we zien het wel wetende dat het komt zoals het komt.

• twodigits
verwijderd.

twodigits wijzigde deze reactie 02-02-2019 11:46 (103%)

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True