2 ip-buitencamera over wifi plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey001
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-01-2021
Beste,

Ik ben reeds op zoek voor kennissen die een winkel hebben naar een 2-tal ip camera's buiten die via wifi op de telefoon/tablet te zien zijn en opnemen wanneer beweging is. Het is voornamelijk als voorzorg en ook bedoeld als controle bij de automaat die voor de deur aanwezig is. Voor het ogenblijk willen ze daar geen groot bedrag aan uitgeven, dus ben ik op zoek naar wat goedkoper maar die toch handig in gebruik is en voldoende goed werkt!

Aangezien dit ook moeilijk is om met bedrading te werken dacht ik aan verbinding over wifi?

Iemand enige suggesties? Wat de mogelijkheden zijn en welk merk jullie mij kunnen aanraden?

Ik hoor het graag.

Mvg, Jeffrey

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je zal toch een kabel moeten leggen (stroom), als je PoE gebruikt heb je 1 kabel waar zowel data als stroom over gaat.
Ik zou zeggen duik even in de pricewatch, sorteer op budget en overige eisen en kijk waar je tegenaan loopt, als je vraagt welk merk aan te bevelen is zal je tig merken horen waar je weinig aan hebt ;)
Die camera's moeten ergens naar op kunnen nemen, heb je toevallig al een NAS staan waar de beelden op opgeslagen kunnen worden? Anders zou je nog naar een of andere cloud/'smart' camera kunnen kijken maar of dat echt zo'n goed idee is...
Belangrijkste: wat is je budget?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:49

OmeJoyo

This is me

De camera moet stroom hebben dus je hebt toch al een kabel, verder is wifi bijzonder eenvoudig te verstoren, lijkt me bij een camera niet wenselijk. Niet willen investeren in veiligheid is wat mij betreft een hele stomme overweging en in die overweging zou ik dan ook de energie steken.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je stroom aan moet leggen kan je net zo makkelijk een kabel aanleggen en waarom ip camera's? Digitale niet IP camera's zijn een stuk goedkoper en door de recorder wel op IP te zetten heb je dezelfde functionaliteit voor uiteindelijk minder geld. 2 Wifi IP camera's geven op termijn onvermijdelijk netwerk problemen. Dus leuk voor thuis maar verder niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-07 14:01

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Maar wil je in de camera zelf opnemen, of wil je daar een recorder voor gebruiken.
Het laatste zou de voorkeur moeten hebben. Als je een recorder van dahua pakt dan kan je de camera's ook voeden via de recorder. Mijn ervaring met WiFi camera is zo goed dat ik ze niet eens meer in mijn assortiment heb opgenomen.

Er zijn wel IP camera van dahua met Wifi en een MicroSD. Dan kan je in de camera opnemen incl VideoAnalytics. Wat te bekijken is met een smartphone. Maar denk hier goed over na voor je eraan begint. Neem ook een goede Accesspoint die veel data kan verwerken(continu) denk dan aan een Xclaim ( ruckus ) of een van de Ubiquity series

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jeffrey001 welkom op Tweakers.

Je topic voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Wat zie zijn vind je in: Het algemeen beleid #quickstart.

Ga dus even zelf opzoek naar een oplossing, kijken hier in de Pricewatch en lees bijv. wat reviews. Mocht je er daarna niet uitgekomen zijn of nog vragen hebben, open dan gerust een nieuw topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.