Foto's Importeren van DV Camera.

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21074

Topicstarter
Ik heb een Sony DCR-TRV30E camera.
Firewire kaart.

Maar ik heb geen idee hoe de foto's vanuit de memorystick op de camera naar de PC te kopieeren.

Volgens de manual verschijnt er een verwisselbare schijf (memory stick dus) in je explorer en kun je daar de foto's vanaf halen.
Maar ik heb alleen die firewire verbinding en die foto's gaan dus door USB en niet firewire..verdomme waarom moet het altijd zo moeilijk. :(

Anyway..ik heb dus geen kabel van USB camera naar USB pc.

Video capturing met firewire werkt wel, maar alleen nog maar met dat debiele pakket van Ulead dat bij de camera kwam.
Ik heb Adobe premiere 5.5 maar daar lukt het me niet om het programma de camera te laten herkennen. En dan hoop je dat er wel ergens drivers of codecs zijn..maar dus mooi niet.
Maar daar kom ik wel uit..denk ik :)

DUS..is er een manier om foto's vanuit de memory stick te importeren door die firewire verbinding?
En dan het liefst met Photoshop of desnoods een ander programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 16:43

cutter

Wannabe i7 fanboy

Alleen premiere 6 werkt met DV-firewire
Je zegt het zelf al -- je hebt een usb kabel nodig
Kan ook voor 200 piek een memorystick floppy lezer of zo iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een gelijksoortig probleem.

Heb een Panasonic DS-25 met digitale foto's op een multimediacard. Via firewire kunnen videobeelden goed overgeheveld worden, maar hoe krijg ik die foto's rechtstreek van de multimediacard naar m'n pc? Ik heb nog nergens gehoord dat dat via firewire kan. Ja, je kan de foto's eerst in de camera overzetten naar de videoband en dan via de firewire naar de pc, maar dat is wel errug omslachtig. :Z

Op de Panansonic schijn je een aantal mogelijkheden te hebben:

a. Kabel van camera naar seriele ingang. Dit is een kabel met aan ene kant een jackplug (in camera) en aan andere kant 9 pins RS232 stekker (in seriele ingang pc). Kan je ook gelijk je eventuele DV-in unlocken. :)
Goedkope, maar trage oplossing. Waarschijnlijk speciale software voor nodig. Of kan dit ook in Ulead Mediastudio pro 6?

b. Cardreader. Duurder, maar sneller.

Heeft iemand ervaring met het overzetten van foto's op een of ander mediacard vanuit de digitale videocamera rechtstreeks naar de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 08:50

beerns

it is I, Leclerc

Ik heb een JVC Dv camera. Ook met multimediakaartje.
Ik heb er een rs232 kabel bij gekregen. Dus jacket in de camera idd en serieel in je pc. Dit is de enigste wijze ook om het te doen. De nieuwste camera's (dv camera's he!) hebben nu ook usb, maar als je camera dat niet ondersteunt; dan kom je niet om je seriele oplossing heen. Firewire is SLECHTS voor bewegende beelden.

Wat je dus moet doen, is een RS232 kabel zien te krijgen die bij jou camera hoort.
Ik vind het vreemd trouwens dat je die er niet bij hebt?? Ik d8 dat je die erbij kreeg, ten minste bij JVC wel!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 16:43

cutter

Wannabe i7 fanboy

Bij mijn sony trv320 zat ook een LANC kabel. Sluit je aan op de compoort. Met een of ander proggie kun je dan de foto's d/l en naar je PC.

Maar dat is erg traag en als je een paar ruggen hebt uitgegeven aan een camera kan een fatsoenlijke kaartlezer er ook wel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 15:21 schreef beerns het volgende:

Ik vind het vreemd trouwens dat je die er niet bij hebt?? Ik d8 dat je die erbij kreeg, ten minste bij JVC wel!
Het is inderdaad raar dat die er niet bijzat. Ze willen natuurlijk dat je vervolgens zo'n originele Panasonickit aanschaft voor een boel centjes.
Hetzelfde is het geval bij een adapter om de accu van je videocamera via de sigarettenaansteker in de auto op te laden. De officiele Panasonicadapter was meer dan fl. 300,-. :(
Blij dat ik een omvormer heb gekocht voor ongeveer de helft van dat bedrag. Kan ik er ook nog andere apparaten op aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Op donderdag 19 juli 2001 15:45 schreef Bar_en_boos het volgende:

[..]

Het is inderdaad raar dat die er niet bijzat. Ze willen natuurlijk dat je vervolgens zo'n originele Panasonickit aanschaft voor een boel centjes.
Hetzelfde is het geval bij een adapter om de accu van je videocamera via de sigarettenaansteker in de auto op te laden. De officiele Panasonicadapter was meer dan fl. 300,-. :(
Blij dat ik een omvormer heb gekocht voor ongeveer de helft van dat bedrag. Kan ik er ook nog andere apparaten op aansluiten. :)
Ja, zo bezuinigd Panasonic dus. Slechte zaak. Ik moest dan misschien wel vrij veel centen betalen, maar er zat tenminste wel alles bij :)
Trouwens zelfde geld voor extra battery packs. Weet je wat zo'n ding origineel kosten?? Je broek zakt er bijna van af!
Om ff weer ontopic te komen: Je bent behalve die kabel idd een apart software pakketje nodig. JVC levert multimedia navigator erbij. Of deze ook met andere merken werkt? Geen idee.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
Ik heb een TRV20 van een sony memory stick.
Allereerst raad ik je aan om gewoon een USB memorystick reader te kopen of zo'n reader die via je diskettedrive werkt.
Dat gaat een stuk rapper en veel comfortabeler.

Ten tweede: bij mijn camera zat inderdaad een grijs kabel met aan de ene kant een kleine jack plug (vergelijkbaar met wat achterin je geluidskaart gaat) en aan de andere kant een seriele aansluiting (klein, waar vroeger de muis op ging).
Als je die aansluit en je installeert de software, dan zou alles goed moeten komen.

Ik heb dat kabeltje zelf nooit gebruikt.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, Nissan Leaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 15:52 schreef beerns het volgende:

[..]

Trouwens zelfde geld voor extra battery packs. Weet je wat zo'n ding origineel kosten?? Je broek zakt er bijna van af!
Om ff weer ontopic te komen: Je bent behalve die kabel idd een apart software pakketje nodig. JVC levert multimedia navigator erbij. Of deze ook met andere merken werkt? Geen idee.
Ja, ook geinformeerd naar prijzen van een extra batterypack. Tis dat ik een riem omhad..... Zo'n fl. 250,- voor de standaard battery. Natuurlijk is er ook geen kloonmerk voor te krijgen.

Onderhand heb ik via de locale internetleverancier een Panasonicprogramma gekregen ;) (DVstudio of zoiets) die de zaak via de seriele kabel kan aansturen. Tenminste, daar is het volgens mij voor bedoeld. Eigenlijk hoop ik dat de pakketten van Ulead of Adobe dit ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

DVstudio zeg je?? Geinig. Dat kreeg ik dus bij firewire kaart. DVstudio van Pinnacle, werkt perfect.
Ik heb ook al wel eens zitten kijken of dat ook via adobe spul aan de praat te krijgen is. Das mij dus nog nie' gelukt. Het originele pakket dat ik erbij kreeg is de enige die vanaf dat kaartje wil lezen en de foto's naar m'n peecee wil halen. En dat duurt me een eeuwigheid (zowiezo 2 pilsjes).
Werkt het al bij jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Volgens mij is het niet van Pinnacle hoor, maar afkomstig van Panasonic zelf. Ik weet het nog niet precies omdat het zich nog in rar of zip-toestand bevindt.

Vanavond eerst even die RS232 kabel in elkaar zetten en dan maar eens wat software uittesten. Dat wordt weer nachtwerk denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Da's altijd wel kl*ten he! ;)
Ik weet niet waar het origineel van is, volgens mij wel Pinnacle, maar het was een all in pakket (firewire+software voor 325)

Ik hoop voor je dat het gaat werken. Suc6!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ik post morgen wel wat ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BTW.. er zat dus WEL een USB kabel bij. ;)
Silly me :o

Memorystick openen in explorer werkt nu prima.

Nu nog Abobe premiere 5.5 aan de gang zien te krijgen met de firewire. |:(
De firewire is van Asus PCI-1394C 400Mbps 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Gisteren de RS232 kabel op de COM1 poort aangesloten. Vervolgens DVstudio geladen. Blijkt dat dat programma inderdaad via de COM-poort de videocamera kan aansturen. Echter alleen maar het VCR-gedeelte. Foto's die op tape staan lukt dus hoogstwaarschijnlijk wel, maar rechtstreeks vanaf de multimediakaart niet. :(
Nou staat bij de info dat het programma uit 1998 dateert, dus het kan zijn dat deze optie toen nog niet ingebakken zat.
Via Ulead Mediastudio Pro 6 lukte het ook niet. Gaat puur via firewire.

Zo langzamerhand vraag ik me af of er uberhaupt wel een proggie is dat foto's rechtstreeks vanaf de multimediakaart via de COM-poort kan downloaden. ;(
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 19:36 schreef T-LEE het volgende:

Nu nog Abobe premiere 5.5 aan de gang zien te krijgen met de firewire. |:(
Is het niet zo dat pas vanaf premiere 6.0 DV/firewire ondersteund wordt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

Hoe is de kwaliteit van de foto's?
Graag cameratype en max resolutie noemen.
Is de zoomfunctie van de dv camera's ook gewoon voor foto's te gebruiken?

Ik heb nu namelijk een mavica fototoestel met 3x zoom en 1024x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
De kwaliteit van digitale foto's genomen met een DV-camera is natuurlijk niet zo goed als bij een digitaal fototoestel. Hangt af van het aantal pixels op de videocamera.

In mijn geval zijn dat 800.000 pixels. Ze worden opgeslagen op een multimediakaart van 8 MB (te koop tot 64 MB), waarbij je de keuze hebt uit: fine (50 foto's), standard (100) of economy (150). Je kan er ook voor kiezen ze op videotape op te slaan. Verwacht dus geen topkwaliteit, maar lelijk is het ook zeker niet.

Je kan inderdaad gewoon van de zoomfunctie gebruik maken tijdens het fotograferen. De meeste DV-camera's hebben een traploze 15-20x optische zoom. Digitale zoom 400x, maar dat lijkt mij behoorlijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 14:14 schreef Bar_en_boos het volgende:

Is het niet zo dat pas vanaf premiere 6.0 DV/firewire ondersteund wordt? :?
Nee, volgens mij niet..want ik heb artikelen gelezen over een patch voor 5.0 speciaal voor firewire DV. Het wordt dan versie 5.1

Dus ik neem aan dat 5.5 het dus ook ondersteund. Als je een beetje zoekt op internet over dit probleem, dan zie je dat bij nagenoeg iedereen het niet goed, of helemaal niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Firewire wordt in versie 5.5 ondersteund. Echter, dan ben een speciale plugin nodig en die is er alleen te krijgen voor een aantal (voornamelijk) duurdere modellen. De kans dat jij het met een asus kaart aan de praat krijgt acht ik verd8 klein.
Gewoon zorgen dat je upgreet naar versie6 lijkt mij de meest eenvoudig oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9585

Op donderdag 19 juli 2001 11:44 schreef T-LEE het volgende:
Ik heb een Sony DCR-TRV30E camera.
Firewire kaart.
Maar ik heb geen idee hoe de foto's vanuit de memorystick op de camera naar de PC te kopieeren.
Ik heb een PC5E (factory dv-in enabled) en kan op twee manieren de fotos van de film camera afhalen (normaliter gebruik voor het maken van fotos mijn S70 van Sony).
Sluit de camera aan via je firewire kabeltje, schaf adobe premiere 6 aan (enige versie die nu ohci drivers volledig ondersteunt). Zet je camera in de "Memory" stand en start een slideshow.
Nu kun je d.m.v. het capturen van stills in premiere de fotos kopieeren.
Niet echt handig maar het werkt wel. Mocht je de filmcamera (ondanks de belabberde kwaliteit van de fotos) toch als fotocamera willen gebruiken dan is het aan te raden een USB memory stick reader aan te schaffen.
Ik heb zo'n ding meteen aangeschaft samen met de S70 en ik ben er reuze blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
ULead videostudio 5.0 met DVD plugin is voor mij de beste.

Een tape van 60 Minuten lees je in één keer in hiervoor worden de AVI's automatisch gesplitst (>4 GB).

Hele mooie en makkelijke bewerking (zelfs ik kan het) en export naar mpeg of mini DVD en snapshots voor de foto's..

Is een echte aanrader, eenmaal mee gewerkt kun je de rest weggooien... :P

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ik heb me eens wat verdiept in Ulead Mediastudio Pro 6. Als je geen compressie toepast is 7 seconden avi-bestand ruim 200 MB! De bedoeling is dat een 60 min DV-tape op 1 cd wordt gezet.
Wat is hiervoor de beste compressietechniek? Divx? Zo ja, welke instellingen?
Pagina: 1