Toon posts:

PC Reset Niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb gisteravond een PC opgehaald die ik op Marktplaats heb gekocht. Bij aankomst heb ik de PC in werking gezien en de specs geverifieerd. Hier was de PC nog [i]niet[\i] gereset. Vanochtend heb ik de reset gestart van de PC, en na ruim vijf uur is hij nog aan het resetten. De vorige eigenaar heeft de PC drie jaar gehad, en er een hoop programma's op gezet. Is het mogelijk dat dit nog erg lang duurt, of is er een fout aanwezig?

Alvast bedankt!
P.S.: Als je iets anders over de PC wilt weten vraag het gerust!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:06
Specs van het systeem?
Hdd, ssd of beiden en op welke het OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
AMD A10-5800K (Trinity 32nm Technology)
8 Gb Dual Channel DDR3 @ 666 Mhz RAM
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti 4 GB RAM
2 TB aan HDD geheugen. Heb de kast niet opengemaakt, dus weet niet of het een of meerdere schijven is/zijn.

Het OS is Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"De reset" gestart? Van wat?

Je was, waarschijnlijk, in een half uurtje klaargeweest als je via de Media Creation Tool zelf even een bootable USB had gemaakt voor Windows 10.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit het probleem. Na het logo van het Moederbord (MSI) laat hij een zwart scherm zien en verder niks. De monitor gaat er zelfs van in slaapstand omdat het geen beeld door gegeven krijgt.
Na een paar keer proberen kwam ik op de Windows Boot Manager. Vanuit daar probeerde ik hem te starten, maar dan kreeg ik hetzelfde probleem... daarna zag ik in de Windows Boot Manager dat je ook vanuit daat de PC kon resetten/naar fabrieksinstellingen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows Boot Manager doet niks met de PC resetten. Alleen het OS wordt gereset.

De symptomen lijken, wat mij betreft, te wijzen op een kabel die "net niet" goed vastzit of iets anders wat nu niet werkt; je geeft in ieder geval duidelijk aan dat de PC bij ophalen nog wel werkte en na "transport" niet meer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik de PC uit kunnen zetten door bijv. de aan/uit knop ingedrukt te houden zonder de harddrive corrupt te maken?

EDIT
Ik heb nog een andere Windows 10 PC (degene waarop ik nu typ) waarmee ik de bootable USB Drive zou kunnen maken. Zal ik dit proberen?

EDIT 2
De PC is net klaar... het werkte dus gewoon :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2018 17:05 ]

Pagina: 1